Avonddiensten goed te combineren met kinderen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Luuz, 23 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Dames,

Ik werk inmiddels ruim 10 jaar in de horeca, bij hetzelfde bedrijf (wel 2 jaar eruit geweest trouwens). Inmiddels hebben we sinds een aantal maanden een nieuwe werkgever. .

De afgelopen 1.5 jaar werkte ik eigenlijk alleen overdag, omdat ik mijn kinderen voor 18.00 uur op moest halen van de opvang. Mijn man is er doordeweeks niet, dus ik moet dat zelf doen. Is gelukkig nooit een probleem geweest. Omdat ik nu elke zaterdag overdag werk en we dus alleen de zondag hebben als gezin en ik nooit toekom aan het huishouden (de grotere klussen blijven doordeweeks gewoon liggen) heb ik aangegeven dat ik best op zaterdagavond wil werken, dan is mijn man gewoon thuis, dus ook geen probleem met een oppas regelen. Uiteraard wel na overleg met m'n man maar die vind het ook fijner zodat we wat meer tijd hebben voor elkaar, plus het feit dat hij dan op zondagochtend met de kinderen opstaat.

Ik werk dan van 19.00 tot sluit. Dit zal zijn tot een uur of half 4, aangezien we rond 3 uur 's nachts sluiten.

Maar is dit te combineren met kleine kinderen? De oudste wordt in december 3 (slaapt niet meer tussen de middag op een enkele keer na) en de jongste is bijna 9 maanden. Nu snap ik dat ik er de eerste paar keer aan moet wennen omdat het hele andere diensten zijn. Maar ze zijn wel ontzettend leuk, vooral vanaf een uur of 23.00. Heb er ook ontzettend veel zin in en omdat het van beide kanten in goed overleg is gegaan ben ik er qua werk ook niet zo bang voor. Alleen ben dus wel bang dat ik de hele zondag hartstikke brak ben. Ik drink geen alcohol (moet ook 20 minuten rijden;)) dus daar zal ik niet brak van zijn, maar goed, ik denk dat ik minder uren slaap dan normaal.

Iemand goede ervaringen voor me? ;)

2. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ik heb geen ervaring met echt tot midden in de nacht werken wel gewoon late dienst en nacht diensten.

Je zegt dat je man er dan op zondag met de kinderen uitgaat. Ik denk dat het dan prima te doen is. Al zou ik me zelf wel een maximale tijd geven van uit bed gaan. Rond tienen bijv zodat je niet een gat in de dag slaapt en een beetje in het ritme blijft. Evt zou je op zaterdagmiddag nog even een dutje mee kunnen doen met de jongste om wat extra's te pakken.

3. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ja een wekker zetten lijkt me wel handig. Anders slaap ik gerust door tot een uur of 14.00 :D
    Mn man staat meestal op met de kinderen, ik uiteraard op zaterdag omdat ik toch om uiterlijk 7 uur op moet staan. Kunnen we beude een ochtend blijven liggen.

4. shai

shai Actief lid

16 sep 2008
    119
    0
    0
    conductrice
    vleuten
    Ik werk op dinsdag avonddiensten soms tot 2 uur s'nachts lig dan om kwart voor 3 in mijn bed en om 7 uur gaat de wekker weer omdat dochterlief naar school moet. Mijn ervaring is dat 1 avond/nacht minder slapen goed te doen is. Succes met je beslissing

5. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Ik werkte dan niet tot 3uur maar tot 2uur ook in de horeca. Ik was zwanger van me 3e en ik had me 2 jongens dus al. Ik vond het eerlijk gezegd heel fijn om dan te werken. Kon met me kinderen eten en dan bracht me man ze op bed, en dan ging ik aan het werk. Was vaak half 3 thuis, sliep lekker tot de kids eruit moesten voor na school. Ik heb nooit problemen gehad ondanks dat ik ook nog eens zwanger was. Tuurlijk sliep ik soms smiddags wel even maar dat kwam door de zwangerschap hih....Ik zou het best wel weer willen...De hele dag bij de kinderen, en s'avonds lekker werken....

6. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Voor 1 avond/nachtje zou het wel kunnen. Zeker als je man er is. maar je zal ongetwijfeld brak zijn. Misschien kun je door de weeks wat eerder naar bed om zo toch wat extra slaap te pakken?

Zelf lig ik een stuk eerder in bed na een late dienst en kan dan vaak 's ochtends niet uitslapen. Dan zijn 1 of 2 late diensten best te doen, als het maar niet 3 diensten achter elkaar zijn.

7. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Ik werkte van donderdag tm zondag. Ik was nooit brak misschien teveel energie door de zwangerschap hihi.....

8. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Valt best mee dus. Gelukkig maar. Vind het ook heerlijk hoor. Doordeweeks lig ik er sowieso vaak op tijd in, al heeft de jongste af een toe een fase dat ze eind van de avond nog even wakker wordt plus dat de oudste slaapwandelen tot zn hobby heeft gemaakt. Dus doorgeslapen nachten zijn hier op 1 hand te tellen:D al is het wel zo dat ik nog steeds regelmatig meeslaap als de oudste moe is geworden door een ochtend wandelen of buiten spelen (ben eigenlijk altijd met de kinderen ergens heen, van binnenzitten word ik kriegelig en de oudste heeft dat van mij geerfd). Omdat ik het in mn eentje soms best zwaar zit. Zeker met een kleine peuterpuber in huis.

Maar goed, die uurtjes haal ik later wel weer in. Zal denk ik meer een kwestie van wennen zijn.

9. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Ik werk niet snachts.. Maar door ziekte slaap ik gemiddeld 5 uurtjes per nacht... Heb zoontje van bijna 2 ben blij dat hij tussenmiddag nog slaapt het is echt niet toedoen hihih maargoed misschien ben ik wel piepert :D

Maar ik heb het natuurlijk bijna elke nacht scheeld ook wel.. 1 nachtje zou wel moeten kunnen

10. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    ik heb nooit gewerkt met kinderen, maar wel altijd dat soort diensten gedraaid ook horeca
    Wat ik weet is dat ik goe dmet minder slaap kan...dus slaap ik om bijv 4u...dan sta ik gewoon 10u op...van 6 uurtjes ben ik nog fit...wordt wel snel savodns moe, maar dan lekker vroeg je nest in..

maar echt tot 12u uitslapen dan ben ik heel de middag gesloopt..en zou ik echt niets meer aan mn dag hebben..

Ik slaap nu ook erg wienig per nacht met die kids, dus ja ritme zit er toch in...En als jij bijv elke dag 7/8ur opstaat ...dan zou ik er niet teveel van afwijken! denk wel dat het te doen is!!

11. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.251
    306
    83
    ik werk altijd van 22.00 tot 04.00. 5x per maand, waarvan 3x in 't weekend en 2 x door-de-weeks.
    1x per maand 2 diensten achter elkaar, dan slaap ik na de eerste dienst tot ong. 14.00. De overige keren slaap ik tot de lunch, in 't weekend tot 12.30 en door-de-weeks zet ik de wekker op 11.00, zodat ik kan douchen en aankleden en dan de jongste bij oma ophalen, en om 12.00 de oudsten van school halen. Goed te doen hoor...Dan ga ik er 's avonds wel op tijd weer in :)

12. Piekelotje

Piekelotje Actief lid

6 jan 2012
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik werk minimaal 2 avonden per week 's avonds (meestal vrijdag en zaterdagen soms ook de zondag) Manlief werkt zelf 6 dagen p.w. in de horeca...
    Ik vind het goed te doen, heb overdag lekker tijd met mijn kind en kan nog met hem eten, oma brengt hem dan op bed.
    Ik sta 's ochtend dan altijd weer met hem op (rond 7en) omdat ik mijn man graag wat laat uitslapenomdat hij veel meer werkt.
    Ik heb er geen moeite mee om wat minder te slapen in het weekend, ga door de wweeks gewoon wat eerder naar bed.;)

Deel Deze Pagina