In mijn geval wel. Kerstlampjes ophangen en een meubelstuk opknappen werkt dan niet meer. Misschien bij een dipje, maar bij een seizoensgebonden depressie is er vaak wel wat meer nodig. Bij veel ggz-instellingen kun je een proefbehandeling met lichttherapie volgen. Ik heb dat zelf niet gedaan omdat ik door mijn vak prima weet wat mogelijke contra-indicaties zijn en het risico op mijn geld 'kwijt' wel wilde lopen. Ik heb direct een lamp aangeschaft en beste aanschaf ooit!
Ik kom van ver en zal altijd oplettend moeten blijven dat ik op tijd ingrijp. Dmv therapie heb ik wat meer inzicht gekregen en skills gekregen om eerder in te grijpen ipv die hele weg naar boven weer te moeten vechten. Maar ik heb altijd een nummer dat ik kan bellen als ik het zelf niet meer op kan pakken en zodra er plek is ga ik emdr starten.
Ja, ik heb er ook behoorlijk last van. Vooral moeheid, futloos en concentratie. Op mijn vrije dagen probeer ik even een powernapje te doen. Ik heb gisteren gekeken naar zo'n lichtlamp, dus die ik wil misschien nog gaan bestellen.
Hier al zo’n twee jaar wat minder in mijn vel. Meer werkstress, somber, alsmaar piekeren etc. Een zwangerschap tussendoor en nu lang verlof. Een uitdaging, omdat ik nu geen afleiding aan werk heb. Tegelijkertijd gelukkig minder gehaast en minder gestresst, alle tijd voor thuis. Ik denk dat het helpt om te sporten, dus daar ben ik actief mee bezig. Zonnebank is een goede tip! Verder lees ik even mee.