vakantie;kinderwagenbak of campingbedje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door joyce1838, 14 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    hallo,

tussen kerst en oud en nieuw ging we met met zijn 4tjes lekker een weekje naar een vakantiepark. heel veel zin in,maar nu zit ik toch wel een beetje met een probleem. wij hebben een klein fiestaatje en als de twee meiden op de achterbank zitten en paps en mams voorin en in de achterbak de kinderwagen en buggie, dan zitten we vol.;)
    Dan heb ik nog niet eens de koffer de erin en bijv een wipstoeltje. (denk dat we maar 2 keer gaan rijden :D) Nu heb ik via het park een campingbedje voor mijn oudste dochter kunnen regelen, maar om een klein meisje van 11 weekjes daar nu in de leggen,ik weet het niet!
    mijn vraag is nu wat zouden jullie doen haar 1 weekje laten slapen in de kinderwagenbak (quinny buzz) of toch een campingbedje?

groetjes joyce

2. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    in de kinderwagen bak! ligt ze lekker knus,en ach voor een weekje moet kunnen toch? alsof het matrasje van zo`n bed goed is (not)
    ik zou lekker de bak doen!
    kan je niet van iemand een skibox lenen en die op het dak doen?
    haha,ik weet alleen niet of dat past!

3. Tese

Tese Niet meer actief

Zolang ze er nog inpassen: de kinderwagenbak. Die camppingbedjes zijn meestal niet zo fris vind ik

4. malka

malka Bekend lid

30 aug 2008
    847
    0
    0
    Amber heeft met de vakantie gewoon in de kinderwagenbak gelegen (ook quinny buzz) en dat ging prima!

5. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    hoi, ze ligt thuis ook in een wiegje, maar ik was bang dat zo`n bak echt te klein werd en ook qua lucht doorlaten enzo. maar goed als jullie zeggen de bak,dan doen we dat lekker!
    bedankt!!!

groetjes joyce

Ps misschien inderdaad zo`n skibox,of een karretje. Gaan we nog even overnadenken!

6. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik zou kiesen voor de kinderwagen bak! Heb ik ook gedaan met mijn zoontje toen hij nog baby was en we waren op vakantie.

7. miffy11

miffy11 Niet meer actief

wij hebben hetzelfde gedaan met mijn dochter een tijd terug, maar hadden toen de kap er ook af gehaald vanwege lucht doorlaten. is dat geen optie? (geen ervaring met jullie kinderwagen)

8. Tese

Tese Niet meer actief

Eeeeh, er zit een heel groot gat waar ze lucht vandaan kunnen halen????? :(

9. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    grapjas:p, nee ik bedoel mbt de circulatie. door de kraamzorg wordt de bak afgeraden om de kleine daar de eerste weken in te laten slapen. bij een wieg of een ledikant heb je spijlen aan dezijkant en dit is beter. dus vandaar mijn opmerking

10. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Onze dochter sliep de eerste weken ook lekker in de wagenbak; nooit iets van gehoord van de kraamzorg; zou daar ook voor kiezen op vakantie. Ms een paar x thuis proberen? Als t een drama wordt weet je dat je een bedje moet regelen...

11. Tese

Tese Niet meer actief

Wij hadden geen wieg en werd het aangeraden door de kraamzorg om hem in de kinderwagenbak te leggen.

12. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Hier raadde de kraamzorg een kinderwagenbak juist af om je kindje voor langere tijd in de te laten slapen in verband met wiegendood. Een kinderwagenbak schijnt niet genoeg te ventileren.

13. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    bijzonder hoor dat er zo veel verschillende adviezen worden gegeven.
    maar goed voor 1 weekje vakantie maakt het toch niet zo veel uit toch?

grtjes joyce

14. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Ja, ik weet het niet. Onze oudste hebben wij destijds ook de eerste paar weken bij ons op de kamer in de kinderwagenbak laten slapen, maar dat schijnt nu dus niet meer te mogen, volgens de nieuwste inzichten. Zo'n bakje is nogal afgesloten aan de zijkanten en daar zou het volgens onze kraamverzorgster juist goed moeten ventileren, zoals in een ledikantje. Volgens de laatste richtlijnen moeten ze het dus afraden om je kindje voor langere tijd, dus bijvoorbeeld een hele nacht, in een kinderwagenbad te laten slapen. Daar is zo'n kinderwagenbak niet voor bedoeld. We hadden ook geen wieg en wilden Noelle dus de eerste tijd 's nachts in de kinderwagenbak bij ons op de kamer laten slapen. Maar dat raadde ze ons dus echt af, vanwege een slechte ventilatie in zo'n bak. Wij hebben haar ledikantje toen dus bij ons op de kamer gezet of we lieten haar op het aankleedkussen tussen onze hoofdkussens in slapen.

Deel Deze Pagina