Wintergarderobe

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Omaaatje, 9 sep 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Omaaatje

Omaaatje Niet meer actief

Ook al zo'n groeispurt. Gelukkig hier geen sportkleding nodig dat scheelt een hoop.

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.868
    113
    En zo doet iedereen wat bij zijn of haar situatie past. Twee is dus niet per definitie weinig of vijf per definitie veel.

Ivm de was en vouwen probeer ik juist minder te kopen. Minder kleding betekent wel iets vaker wassen, maar ook veel minder stapels schone en vieze was in huis. Veel overzichtelijker dus. :)

evaleana, cowgirl80 en Omaaatje vinden dit leuk.
  3. Omaaatje

Tja hij wil zich kleden naar zijn wijsheid zeg maar, wetenschapper in de dop:p het liefst draagt hij ook vlinderdasjes naar school, zelfs in de zomer:roflmao: Dit is ook echt vanaf een jaar of 4 al zijn zelfgekozen stijl.

Vero0504 en Saartje33 vinden dit leuk.
  4. Ayla7000

Ayla7000 Bekend lid

24 jun 2021
    556
    247
    43
    Ze krijgen hier elke dag schone kleding aan 4 kids.
    Pyjama’s deed ik ook elke dag maar toen dacht ik opeens ja dat kan best wel 2 dagen aan.
    Ik was elke dag 2/3 wasjes. Voor 15 uur is alles gewassen en opgehangen. De volgende dag is het droog.

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.868
    113
    Heet hij soms Sheldon? <3

6. Omaaatje

#26 Omaaatje, 9 sep 2023
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 sep 2023
    Hij was echt in 1 klap overal uitgegroeid, normaal gaat het idd ook veel geleidelijker. Maar het meeste heeft hij dan ook 2 jaar gedragen.
    Of een blouse onder een spencer, en anders een trui. Is echt zijn zelfgekozen stijl sinds hij een jaar of 4 is, liefst met blinderdasje er bij. Truien zijn dun en dik door elkaar. Warm vest zou ie veel te warm vinden, onesie heeft ie maar vindt ie ook veel te warm. Leuke kerstpyjama die ik vorig jaar had gekocht was ook veel te warm. Hij wil wel altijd een pyjama en hemd aan. Langer dan 1 dag gaat het hier sowieso niet mee nog.
    Sporten doet hij niet, en jogging- of trainingsbroeken vindt hij ook niets. Zat op scouting maar daar had hij maar 1 blouse voor nodig en verder gewoon spijkerbroeken. Nu gaat hij wel regelmatig met hond naar het bos dus worden broeken eindelijk eens een keer vies. Vind ik prima.
    Sjaal en handschoenen slingeren nog wel ergens rond, daar groeit ie niet zo snel uit. Hij draagt meestal een oude knalgroene sjaal van mijn man die zeker 40 jaar oud is en een unox muts. Daarin is ie dan weer niet zo stijlvol:roflmao:

7. Omaaatje

Moest ik even opzoeken, zo heet ie niet maar dat is wel zijn stijl ja:p

8. Omaaatje

Oudste is trouwens van gothic overgestapt naar coltruien onder bruine ruitjesblousjes boven bruine of zwarte rokken en corduroy broeken, zal wel in de genen zitten ofzo:roflmao:

Saartje33 en NiekeKris vinden dit leuk.
  9. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.174
    10.705
    113
    Dark academia?

Saartje33 en cowgirl80 vinden dit leuk.
  10. Omaaatje

1000% goed geraden :thumup:
    Mijn kinderen zijn niet bepaald meelopers die opgaan in de massa...

Saartje33 vindt dit leuk.
  11. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Ach welnee joh! Ik was iedere dag. Die pyjama’s en andere kleding liggen gewoon weer schoon in de kast (oké, ik ben eerlijk.. niet altijd in de kast, ook weleens schoon in de op te ruimen wasmand ;) ) tegen de tijd dat hij uit school komt hoor. Daarnaast moet ik ook wel zeggen dat hij hem aan heeft enkel wanneer het echt koud is, anders slaapt hij in zijn ondergoed. Hij is 7, in ons geval heeft hij geen ongelukjes meer.

Voor mijn dochter heb ik wel een pyjama’tje meer maar wat een onzin zoveel kleding te hebben. Dus je moet 7 broeken hebben coor het geval je 1x een ongelukje hebt..?
    Ik had deze zomer kei veel voor haar (mijn vriendin had kleding door geschoven) ik heb 2/3 niet gebruikt. Zonde als je het dan koopt.

Maar goed. Ik was dus iedere dag, dus wellicht dat daardoor mijn mening wat gekleurd is. Overigs krijgen ze iedere dag een schoon setje kleding aan, dus ik heb daardoor wel veel was :o:

suus1983 vindt dit leuk.
  12. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.279
    17.158
    113
    Is dat ook om de wasmachine vol te krijgen of puur gemakzucht/tijd?
    1,5 week niet wassen, ik krijg een error :roflmao: maar met 5 kinderen ligt er dagelijks ook meer in de wasmand dan met 1 kind.

Meer kinderen = meer was = vaker wassen = minder nodig per kind. Denk ik. 60graden (dus doeken en ondergoed) bijvoorbeeld heb ik zo ongeveer de trommel vol als iedereen gedoucht heeft dus dat draait zo 3x in de week, dan is 14 onderbroeken pp niet nodig. Heb je die was zo weinig dat het om de 10 dagen gaat heb je er al stuk meer nodig

Saartje33 vindt dit leuk.
  13. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.229
    28.209
    113
    Dark academia is ook gewoon een trend hoor :p

14. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.912
    113
    Vrouw
    Hier koop ik ook kleinere aantallen, ongeveer:
    Broeken 5
    Truien 7
    Sokken 8
    Onderbroeken 10
    Paar schoen: 1 (vaak past een ouder paar ook nog wel voor nood)
    Winterjas: 1
    Sportkleding: 3 sets
    Thermolegging: 2
    Voetbalsokken: 3
    Uiteraard ook nog gymschoenen en voetbalschoenen.
    Hemd en pyjama wordt hier niet gedragen. Ligt voor nood 1 in de kast.
    Ik koop telkens beetje bij beetje. Als iets versleten is of te klein, komt er weer wat nieuws.

Oudste loopt sowieso zo lang mogelijk in korte broek. 5 lange broeken is voor hem eigenlijk al te veel. En ze zijn hier altijd gehecht aan een paar kleding stukken die ze het liefst dragen. De rest is allemaal nood.

15. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.882
    6.408
    113
    Hier echt heel erg hip zelfs :D

16. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.229
    28.209
    113
    Ik ben nu aan het beginnen met kleding uitzoeken en lijstjes maken met wat ze nodig hebben.

Ik zet niet echt een totaal budget , ik zet een budget per kledingstuk.

voor mijn 6 jarige :

Broek : max 12€
    Trui : max 12€
    Vest : max 15€
    T shirt : max 10€
    pyjama : max 12€
    Sokken / onderbroeken : geen budget maar altijd in de uitverkoop en dus 7 boxers voor 15 euro of iets , 5 paar sokken voor 5 euro.

Schoenen en jas geen budget voor.

Ik doe vaak 5 broeken, 3 joggings.
    7 - 10 t-shirts (een paar leuke en een paar basic)
    Truien / vesten in totaal iets van 7 stuks. Ligt er een beetje aan wat hij prettiger vindt om te dragen. Het ene jaar is dat vesten, het andere jaar truien.

1 of 2 jassen
    2 paar schoenen, en een paar laarzen.

shitload aan sokken en onderbroeken.

4 of 5 pyjama’s, geloof ik. (Een set van 3 bij H&M of Next en dan 1 dikke fleece en/of velours)

Mijn peuter en dreumes hebben ongeveer dezelfde hoeveelheid maar zitten qua budget een paar euro lager per kledingstuk.

ik koop vrijwel altijd in de sales, aanbieding, kortingscodes, outlet, member days, combi acties, enz.
    Ik betaal vrijwel nooit de volle pond voor iets.

17. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.229
    28.209
    113
    Laat het de tieners niet horen :p

18. Omaaatje

Klopt maar absoluut niet in haar omgeving. Dus in die zin is ze lekker eigenzinnig.

19. Omaaatje

Niet in deze omgeving. Maar goed, ze past sowieso veel beter in een stad als Amsterdam dan in ons bekrompen dorp qua interesses en vrienden etc. Jongste zou daar ook veel beter aarden en ik ook. Laatst gaaf huis gezien maar ja we komen helaas 2 miljoen te kort:roflmao:

20. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Daar benoem je het al. Ik kan echt niet iedere dag wassen. Was 2 wassen door de weeks en de overige 8 in het weekend

Deel Deze Pagina