Goeie morgen, Ik vroeg me af of dat jullie altijd wat aan jullie kerstcadeaus hebben? Ik kreeg namelijk vorig jaar van mij schoonouders een aantal cadeautjes, oa een nachtjapon van OPTIDEE. Toen ik op het kaartje keek zag ik dat het 60 euro had gekost, uhmmm.... dat is volgens mij niet meer echt een cadeau maar goed. Het was een S, en normaal heb ik een L. Tja.. ik draag het niet, ik heb gezegd netjes: bedankt leuk! Maar eerlijk gezegd het ligt nu alweer bijna 1 jaar in de kast ongebruikt. Ik vind het zo onbeleefd staan om te zeggen: sorry maar dat draag ik niet. Hebben jullie dat ook wel eens gehad?
Nee als ik iets cadeau krijgt zeg ik er niets van. Maar als iemand vooraf aangeeft ik wil dit voor je kopen en ik vind het niets, dan zeg ik het wel. Zonde om je geld uit te geven als ik het toch niet mooi vind.
Ik zeg er ook niets van als ik een cadeautje krijg waar ik niks mee kan. Dan heb ik zoiets van: het is de gedachte die telt. Sommige dingen zijn gewoon compleet mijn smaak niet, maar ach... Lekker in de kast laten hangen en twee keer aantrekken als de persoon het niet verwacht en daarna hoef je het niet meer te dragen. Ik heb zelf vaak een lijstje van lijstje.nl en daar geef ik mijn wensen aan. Mijn partner is vrijwel nooit ergens van onder de indruk; dus ik koop voor hem meestal dingen die we praktisch vinden. Dit jaar denk ik aan een dashcam - gewoon voor de lol - hij houdt van gadgets en ik vind die dingen ook wel cool. Ik hou ook expres een lijstje bij met cadeaus voor mijn partner zodat hij wel iets 'anders dan anders' kan vragen met kerst, Vaderdag en zijn verjaardag. Verleden jaar met de feestdagen was hij de sjaak - niemand wist iets. Toen kreeg hij truien, handschoenen, autoshampoo, washandje voor de auto, tablet-poetsdoekjes, etc. Daar doet hij serieus dus helemaal nooit wat mee, hahahaha.
Ik krijg wel eens iets waar ik niets mee kan of iets wat ik absoluut niet mooi vind, maar daar zeg ik niets van. Het gaat mij om het idee en ik vind het ontzettend lief dat mensen de tijd nemen om een cadeautje uit te zoeken voor mij. Omgekeerd ook. Ik heb vast wel eens iets gekocht voor iemand waar hij/zij niets aan had of niet mooi vond, maar ik heb het gelukkig nooit te horen gekregen
Ik wel En ik moet er nog steeds om lachen. Een vriendin van mij nam haar nieuwe vriendje 100 jaar geleden mee en ik weet niet meer welke gelegenheid het was (zijn verjaardag of kerst/sinterklaas of iets dergelijks) maar hij kwam onverwachts mee en er moest een cadeautje komen. Ik zat toen héél erg krap bij kas en had voor elk dingetje nauwkeurig mijn centjes gepland; je kunt ze immers maar 1x uitgeven en ik plande het soms al 2 maanden van tevoren gewoon omdat ik niet zoveel had. Ook voor die ene DVD die ik wilde hebben voor mijn verzameling toentertijd. Toen kwam die jongen dus mee. Ik had nooit verwacht dat hij zou blijven plakken en dat de relatie niet zou voortduren, dus ik dacht: weet je? Ik koop gewoon lekker mijn DVD en hij kan de boom in. Vervolgens kreeg ik bij aankoop van de DVD een gratis CD met Nederlandstalige hits. Het was de week van de Nederlandse artiest - of zoiets raars; my lucky week. Ik heb die CD ingepakt en hem cadeau gegeven met een stalen smile op mijn gezicht. Ik hoor het vandaag de dag (ze zijn getrouwd) nog steeds op een verwijtende toon LOL!
Wij pakken met kerst altijd groots uit, en nu al helemaal aangezien het de eerste kerst met onze dochter is. Een groot feest. Wij zijn echt van die vreselijke nep Amerikanen waar kerst echt een dingetje is. Mooie versierde kerstboom, versieringen in huis, cadeau's onder de kerstboom, lekker eten.. Oh, ik kijk er al helemaal naar uit! Wij (vriend en ik) kopen altijd voor een afgesproken bedrag cadeau's voor elkaar, en we geven altijd wel een soort verlanglijstje aan elkaar, maar meestal krijg ik daar een paar dingen van en de rest verzint mijn vriend, zo blijft er ook nog een beetje een verassing natuurlijk. Ik krijg altijd leuke cadeau's, maar mijn vriend weet ook precies wat ik leuk vind, dus dat scheelt behoorlijk. Ik heb nooit last van stomme cadeau's aangezien we geen kerst met familie vieren!
we kopen voor beide een kado voor een bepaald bedrag kids krijgen dit jaar kaartjes voor k3 en dan nog een kadotje erbij verder ook voor me ouders een kado om ze te bedanken voor het vele oppassen(kerstpakket maak ik dan)