Wie nog meer? Op het kdv brak tot 3 keer toe de waterpokken uit en zoonlief kreeg niks! Ook de andere kinderziektes nog niet aanwezig geweest. Ben bang dat hij het straks op de basisschool alles krijgt maar goed de meeste kids hebben daar het toch allemaal wel al gehad??
Hoeft niet hoor, er zullen kinderen zijn die het op de basisschool allemaal gaan krijgen of zoals ik helemaal niks krijgen haha. Ik he geen waterpokken e.d. gehad als kind. enige nadeel: als volwassene kreeg ik alle kinderziektes! eerst de 6e ziekte in 2010 en vorig jar oktober had ik de waterpokken... van de 6e ziekte was ik erg ziek trouwens, je kan ze beter als kind krijgen, mijn zoon was nl niet zo ziek van de 6e ziekte.
Onze dochter van 3,5 heeft ook nog geen kinderziektes gehad. Als een vriendje/vriendinnetje de waterpokken heeft zeg ik dat ze maar goed moet knuffelen met diegene... Maar dat heeft nog geen resultaat gehad. Ze gaat trouwens al sinds ze 3 maanden is 2 dagen in de week naar het kdv.
Hier dus ook een dochter die bijna naar de basisschool gaat en nog geen waterpokken heeft gehad.... Ik dacht dus ook dat het op de basisschool niet meer zo voorkwam...hmmm...dan maar hopen dat ze het nog krijgt want het kan erg gevaarlijk zijn op latere leeftijd toch? Klinkt zo gek dat ik graag wil dat ze het krijgt maar ja liever nu...
onze dochter start na de vakantie met school. Maar ook hier nog geen waterpokken. In 2 periodes heeft het op het kdv behoorlijk geheerst. De 2e keer was echt de halve groep gestippelt... Maar zij niet. 6e ziekte heeft ze overigens wel gehad. Op de basisschool komt het ook nog steeds voor volgens mij, want er zijn nog genoeg kindjes die niet naar een kdv ofzo gaan en niet zo gemakkelijk in aanraking komen met andere kindjes met waterpokken. Ik had bij de oudste zó gehoopt dat ze het gekregen had voor de jongste was geboren. Ik kan er nu al tegenop zien dat ik er straks 2 tegelijk of kort na elkaar met waterpokken heb...
Zo nee daar ben je goed klaar mee als je de waterpokken als volwassene krijgt..maar dan heet t toch anders iets van netelroos ofzo?
Heb het liever ook nu als later voor hem ( klinkt aardig he ) op school gaat hij straks vanalles missen enzo... Ik heb alles gehad toen ik klein was en op me 23ste kinkhoest serieus not funny dat onze vaccinaties van toen nu niet meer werken!!!!!
volgens mij kun je netelroos alleen maar krijgen als je ook de waterpokken hebt gehad ( maar dat weet ik niet meer zeker) Onze zoon heeft alleen de 6e ziekte nog maar gehad. Dus ben ook bang voor de basisschool
Onze zoon heeft nog helemaal niets gehad en is nu 3 jaar... Maar wat zijn dan de verschijnselen van de 6e ziekte???
5de ziekte gehad en zijn nu net bijna hersteld van de waterpokken (mijn dochter is 4j1mnd). Bij mijn zoon zie ik nog niks verschijnen, mag toch wel hopen dat hij ze gewoon nu ook gaat krijgen.
owja Athina je hebt gelijk is indd gordelroos! Dat heb ik gehad vorig jaar, jeetje wat een pijn doet dat en dan had ik maar kleine plekjes! En ik voelde me zo ontzettend ziek! De hele dag van moeheid op bed liggen, koorts, jeuk echt niet leuk!
Hier behalve de 6de kinderziekte ook nog niks.. Hoop dat ze het nu voor de vakantie ook niet gaan krijgen, haha!
gordelroos krijg je als je de waterpokken hebt gehad, dan zit het virus nog in je lichaam geloof ik... ik had de waterpokken vorig jaar. heb ik nooit gehad als kind. Heel veel jeuk gehad! maar verder niet ziek, ben gewoon gaan werken. met de 6e ziekte was ik best erg ziek wel 2 weken lang. Mijn longen deden zeer, hoge koorts en onder de uitslag... toen was ik echt behoorlijk ziek, mijn zoon had alleen koorts en daarna uitslag.
Ja klopt! Ik heb én de waterpokken gehad én gordelroos. Ben niet ziek geweest van de gordelroos, wel heel veel jeuk. Dacht in eerste instantie dat ik een allergische reactie ergens op had. Hoorde van de HA dat het best wel gevaarlijk is, omdat als de plekjes dus een gordel vormen, je organen het kunnen begeven
Heb ik trouwens nooit terug kunnen vinden ergens...maar weet toch zeker dat het mij verteld is, hahaha!
zover ik weet is het o.a genoemd naar de plaats waar het meestal zit... Ik zelf had het echter de eerste keer van de binnenkant van m'n hand, tot bijna bovenaan m'n arm. 2e keer, tijdens de zwangerschap enkele plekjes op m'n buik. 6e ziekte: 3 dagen (hoge) koorts en dan vlekjes, met name op de romp. Onze oudste zág er niet uit maar ze had er geen last van verder.
OH! Is het niet heel gevaarlijk tijdens de zwangerschap dan? Ik had het op mijn rug...net onder mijn bh-bandje, heel irritant want jeukte als de tierelier! 6de ziekte noemen ze toch ook wel de 3-daagse koorts...
6e ziekte is ook met vlekjes Overigens.. Afgelopen jaar heerste er 3x waterpokken in de klas.. Dus jouw kind is zeker niet de enige die het niet heeft gehad voor de basisschool
gelukkig was het nog in een ongevaarlijke periode en het was ook heel minimaal. Maar ik schrok op dat moment ook wel hoor - de berichtgeving over gevaarlijk of niet is wat vaag. Maar de huisarts en vlos gaven aan dat het toen (22 weken geloof ik) geen kwaad kon. Maar ik was wel bang dat het door zou zetten hoor want je mag amper wat tegen de jeuk en de pijn... maar het viel mee.