Hallo, Mijn zoontje van tien weken heeft last van verborgen reflux en ik wil hem dolgraag bij me dragen. Ik ben op zoek naar een draagzak, geen draagdoek. Het moet een draagzak zijn die geschikt is voor jonge baby's en goede ondersteuning bied aan de heupjes. ik had zelf de bondolino gezien op internet en dat leek me wel een geschikte draagzak maar of dat ook echt zo is weet ik echt niet dus ik vroeg me af of iemand een goede draagzak weet of zelf goede ervaringen heeft met een. Ik hoor het graag groetjes
Ik heb een bondolino en een draagdoek. Beiden veel gebruikt en erg tevreden over! Ik heb de beco butterfly ook gehad maar vond die echt minder fijn en minder makkelijk en snel in gebruik. Ik had altijd het gevoel de bandjes te moeten verstellen. Kijk eens op mp, ik zag zojuist een hele goedkope staan!
Storchenwiege Carrier zijn veel vriendinnen van me ook fan van. Heb zelf een Bondolino, veel plezier van gehad. Wel de zomereditie gekocht want tegen de kou kun je je kleden, tegen de hitte niet.
Ik val in herhaling, maar de Storchenwiege is een heerlijke drager. Echt een aanrader! Zit er geen draagconsulent bij je in de buurt? Daar kun je verschillende proberen namelijk.
Bedankt voor alle reacties! Volgens mij zit er geen draagconsulent in de buurt maar ik denk dat ik een bondolino aanschaf aangezien velen daar wel te spreken over zijn. Maar je hebt drie keuzes kwa bondolino, welke stof kan ik dan het beste hebben en van welke website kan ik dit het beste bestellen? groetjes
Ik heb een bondolino en heb gekozen voor de poplin. Die voelt wat dunner en luchtiger aan dan de das leichte en ik vond de stof ook veel fijner aanvoelen dan de normale variant. Maar de kleurvariatie is minder dus uiteindelijk zou ik vooral doen wat je mooi vind! Hele fijne drager!
Overigs weet ik niet waar je woont, maar ik heb een hele lijst met draagconsulenten door heel NL, dus als je wil mag je me een PB sturen dan stuur ik hem door!
Wil je niet nog meer in verwarring brengen, maar heb nog een suggestie; Ik heb een Marsupi en ben daar heel blij mee, dochter is nu 15 maanden en gebruik hem nog steeds. Ook heel fijn dat er een breeze variant is, die is met dit weer en binnen heerlijk luchtig. Daarnaast is hij niet superduur.
Wij hebben de draagzak van baby bjorn gehad, vond het een super fijne draagzak. Onzd dochter zat er goed en stevig in, deze kan zowel met hoofdje naar jou toe en als de baby ouder is met hoofdje met jou mee kijken.
Zou niet gaan voor de babybjorn, maar de bondolino hoor ik meer heel enthousiaste verhalen over. Ik heb zelf een tula, voor mijn man, maar die is pas vanaf 7 kilo. Ik draag zelf alleen met mijn doeken. De tula zijn we wel super blij mee.
Ik heb de Manduca, die vind ik erg fijn. Ik raad geen Baby Bjorn, Stokke MyCarrier of Chicco aan, die zijn niet ergonomisch. Het is de bedoeling dat de beentjes van je kindje tot aan de knietjes ondersteund worden ivm met de heupjes. Bij deze is dat niet het geval daar is het tussenstuk te smal voor waardoor de beentjes gaan hangen. Via de sites van Babybij, ikbenmama en Dragen enzo kun je ergonomische draagzakken krijgen. Marsupi, Manduca, Bondolino enz. je moet zelf even kijken wat voor jou het beste is. Maar koop aub geen draagzak via de Prenatal oid. Bij een juiste draagzak kan je kindje in de meeste gevallen ook niet van jou afkijken, dat is ook weer omdat je kindje dan niet in de kikkerhouding of M-houding zit.
Hier ook goede ervaring met de bondolino. Zou alleen wel voor de lichtere dunne stofvariant kiezen. Ik vond de mijne best dik en warm
Deze wordt door fysio's afgeraden en mag ook pas vanaf 4 maanden gebruikt worden. Is beslist GEEN geschikte draagzak voor baby's en voor jezelf ook niet fijn: draagt veel zwaarder dan een doek!
Voor buikdragen bij je jonge baby zou ik de bondolino ook aanraden. We hebben hier de bondo met veel plezier gebruikt! Wij hebben de normale versie, ergens online besteld. Maar via marktplaats kan net zo goed. Alles is goed te wassen namelijk en scheelt toch weer centjes als je die elders wil besteden. Als je van plan bent om veel te blijven dragen de komende tijd zou de normale versie denk ik ook prima zijn want die is perfect voor wat koeler weer (niet met de hitte van afgelopen tijd). Alvast heeeeel veel plezier!