Gelijke delen ui/wortel/bleekselderij heel fijn snijden/snipperen. Gehakt aanbraden en rullen. Groentemengsel erbij. Even laten bakken, dan een scheut witte wijn erbij en laten verdampen. Passata erbij, en zout/peper/kruiden erbij, en/of een bouillonblokje, alles naar smaak. Scheutje melk erbij en dan heel lang heel zacht laten pruttelen (eventueel naar wens wat vocht toevoegen zo nu en dan). Opdienen met pasta naar keuze en parmezaanse kaas...
Geheim ingrediënt volgens mijn man: Een scheut sinaasappelsap Verder lekker veel groenten, verse tomaten, ook tomatenpuree voor een vollere smaak, ui, verse knoflook, wat kruiden en na het opdienen flink wat kaas er doorheen. Oh en olijfolie gebruiken tijdens het koken van de pasta. Eventueel een boullionblokje er bij.
Wortel-bleekselderij-tomatenblokjes Flink gehakt en spekjes Scheut rode wijn Knoflook Bouillionblokje En dan 10 uur in de slowcooker... Zooooo lekkee
Ik gebruik altijd het recept van Matt Preston. Daar zit zo ongelooflijk veel smaak in, heerlijk. https://www.taste.com.au/recipes/simple-bolognese-matt-preston/57513d89-d122-4eb5-a01b-4a574b6b4d6d Morgen ga ik toevallig Bolognesesaus maken, maar dit keer een recept uit het kookboek ‘Spice wise’. Is een iets sneller recept. Dus ik ben benieuwd of die ook bevalt.
Sowieso ui, knoflook, wortel, bleekselderij, gehakt, pancetta, wijn en tomaat, anders vind ik het geen bolognese.
http://inmyredkitchen.com/nl/pastasaus Ik maak deze wel eens voor mijn man en mezelf. Dan maak ik het in het groot en vrirs het in. Door de wijn vinden de kinderen het niet lekker dis zij krijgen dan andere pastasaus
Valt mee hoor. Ik bak eerst alles inde hapjes pan. De rest saus enz doe Ik in een grote kook/ soeppan. En dan het vlees erbij. Roeren en gewoon op het gas laten pruttelen.
Hier ook! Ik maak hem vaak omdat je zo lekker veel hebt wat je kan invriezen. Ik laat het gehakt vaak achterwege de laatste tijd trouwens, en gebruik alleen de pancetta.
Ik doe het allemaal in een braadpan, ideaal want die kan ook in de oven. Ik maak het vaak in de ochtend klaar en laat het dan in de oven staan, zo blijft het lekker warm.