Wat het kinderdagverblijf doet weet ik eigenlijk niet.... Hier dus een 'foute' cd in huis. Wat doen jullie?
wij leren geen andere sinterklaas liedjes aan, wij doen niet mee aan die onzin. gelukkig is de discussie in onze gemeente niet dus hier echte zwarte pieten.
Hier leert ze de oude traditie met de bijbehorende liedjes etc en anders hebben ze pech. Doet ze niet mee op peuterspeelzaal/school en vieren we het thuis zoals het hoort.
Bij ons is iedereen welkom dus ook zwarte piet gewoon de oude liedjes dus. stel ze leren op school een nieuw liedje heb ik er geen problemen mee. dat zie ik dan wel weer. hihi. bij ons in het dorp blijft het ook gewoon zwarte piet..
Hier idem. Ben zelf ook gewend aan de oude liedjes. Ga mezelf echt niet de nieuwe liedjes aanleren, ook omdat ik er totaal niet mee eens ben.
Ehh, nieuwe liedjes?? Ojee, klinkt niet best. Nou, voor zolang ze nog gelooft, lekker old school hoor
Ah ik heb ze gevonden. http://static1.ad.nl/static/asset/2014/voorbeeldteksten_Sinterklaasje_kom_maar_binnen_met_je_Piet_6326.pdf Mja, ik vind het eerlijk gezegd niet heel schokkend, het grootste deel blijft (vrijwel) gelijk. Mijn dochter zingt wel eens vaker kinderliedjes met iets andere teksten dan ik vroeger geleerd heb. Sommige zinnen zijn ook wel enorm ouderwets: kaatsenballen in een net, een bromtol met een zweep erbij, bonte harlekijn, maar owee wat bittere smart(?). Dat vond ik als kind al suf Maar anderzijds ook wel weer nostalgie (vind ik nu).
Ik zeg gewoon Piet, of D. daar uiteindelijk zwart of wit of geel van maakt is aan hem en dus afhankelijk van de omgeving. Ik weiger me in de discussie te mengen en zal mijn kind niet specifiek een bepaald soort Piet (zwarte, kaas- of regenboog-) opdringen om een standpunt te verdedigen. Ik vind sommige liedjes wel mooier geworden "wij dansen zij aan zij", prachtig toch. Dat zal ik meenemen maar de kaatseballen en de bromtol blijven mooi in de tekst