Wat voel je precies?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Iloiza, 9 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Hoi meiden,

Wanneer voelden jullie je kindje voor het eerst?
    En hoe voelde dat? Wat voelde je precies?

2. mayke1980

mayke1980 Fanatiek lid

15 apr 2007
    1.017
    0
    0
    Docent wiskunde vmbo
    Nijmegen
    Kleine plopjes in de buik. Bij mijn vorige zwangerschap voelde ik het pas voor het eerst met 18 wk, nu kan ik het af en toe al voelen. Maar ook omdat je weet hoe het voelt.
    Ik vind het pas echt worden rond de 22wk, dan voel je het echt trappelen. Maar het is voor iedereen anders, het ligt eraan hoe je kindje en je placenta liggen.

groetjes, Mayke

3. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Dankjewel Mayke! :D
    Goh, 18 weken. Ik hoop dat ik ook al snel onze baby zal voelen, lijkt me zo speciaal! :D

En hoe was dit bij de andere dames? Wat voelden jullie en wanneer?

4. Hypnose

Hypnose Bekend lid

26 dec 2007
    737
    0
    0
    Ik voel vanaf week 14 al die plopjes en sinds een paar dagen echt getrappel. Mijn vriend kon het ook al voelen! Dus eerder kan ook :)

5. Chantalleke

Chantalleke Bekend lid

6 feb 2007
    606
    0
    0
    doktersassistente
    Apeldoorn
    Vanaf een week of 16 voelde ik een soort van geborrel. Nu zijn het heel duidelijke trappen of duwtjes.
    Het best kan ik het omschrijven...ken je dat? Zo'n spiertje in je been, of bij je oog...dat onwillekeurig samentrekt... :D Zo voelt het bij mij althans.
    Nu kun je het ook heel duidelijk zien aan de buitenkant. Ook leuk voor papa.

6. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.037
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Ik voelde ook polpjes en soms wat gekriebel.
    Ik voelde de baby voor het eerst toen ik 18 weken en 5 dagen was. Mijn placenta ligt aan de voorzijde, dus dan duurt het soms wat langer voordat je wat voelt.

Maar nu schopt de baby me bont en blauw van binnen ;)

7. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Bij mij begon het ook met plopljes en gekriebel, alsof er luchtbelletjes stuk plopte in m'n buik :)
    Ik denk voor het eerst rond de 19 weken.

Nu zijn het af en toe inderdaad fikse trappen die niet zo fijn aanvoelen ;)

8. Sylvia79

Sylvia79 Fanatiek lid

12 sep 2005
    1.245
    0
    0
    onthaalmama (gastouder)
    denderleeuw
    hier heeft het wel tot de 20 ste week geduurd hoor alvorens ik het echt voelde en sinds vorige week kan mijn man en zoontje het ook voelen aan de buiten zijde :D

9. Merijn

Merijn Niet meer actief

Mijn moeder voelde mij met 19 weken. En precies op de dag dat ik 19 weken zwanger was, voelde ik ook ons mannetje voor het eerst :) Het waren kleine plopjes tegen de buikwand, echt tikjes zeg maar. Ik herkende het direct en de dagen daarna werd het steeds duidelijker. Nu beweegt mijn buik zelfs :)

Deel Deze Pagina