dans/gym voor een jongentje

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by cyntje78, Sep 15, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cyntje78

cyntje78 VIP lid

Nov 11, 2008
    6,297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Hoi allemaal,

Ons zoontje (2 jr 9 mnd) vind dansen erg leuk. Heeft naar mijn idee ook een goed ritme gevoel.
    Nu was hij vanmiddag met zijn nichtje (5 jaar) aan het dansen omdat ons nichtje wilde laten zien wat ze had geleerd op kleuter ballet. Ik doe zelf aan klassiek ballet en was natuurlijk helemaal ontroerd toen ik zag hoe leuk ons zoontje meedanste (kast vasthouden en met 1 beentje in de lucht, springen, draaien en vooral veel rondhupsen)

Ik zit al langer te denken om met hem naar peuterdansen of gym te gaan.
    Wat vinden jullie? Of is dit raar voor een jongentje?
    Ik weet dat het met die leeftijd vooral lekker rond hupsen is. En ik denk dat ons zoontje dat heel leuk zal vinden.

Nog meer jongentjes die dansen?

2. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Wij doen aan Muziek voor Peuters. Da's zingen, dansen en muziek maken met instrumenten. En in onze groep zitten 2 jongetjes. (en 9 meisjes)

3. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

May 13, 2010
    11,413
    2,718
    113
    ik vind het helemaal niet raar. het is goed voor een jongetje net zoals gym. mijn broertje zat erop en t was goed voor hem.

als hij het leuk vind en er plezier aan beleeft is het toch goed? en als mensen het raar vinden... lekker laten praten. jullie kennen je zoontje t beat.

4. tuc

tuc Niet meer actief

ik heb met mijn dochter peutergymmen gedaan en ga dat met mijn zoontje ook doen....helemaal niet raar hoor.

5. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Lekker op dansles. Helemaal niet gek. Nu niet en over tien jaar ook niet ;)

6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,139
    8,870
    113
    Zeker peuter- en kleuterdans kunnen prima! En daarna vind ik het ook niet raar, alleen zit een jongen dan misschien tussen alleen maar meiden (is bij peuter- en kleuterdans waarschijnlijk al, maar lekker boeiend). Om die reden hebben ze hier bv. ook een boys class (na algemene dansvorming).

7. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

Jan 14, 2010
    2,905
    254
    83
    Gisteren is onze oudste voor het eerst naar de peutergym geweest. Het was best een grote groep en er waren meer jongetjes dan meisjes. Helemaal niet raar dus. Helemaal niet omdat dit een van de weinige dingen zijn die voor kindjes zijn van deze leeftijd. Andere 'sporten' zijn vaak voor kinderen vanaf vier of zes jaar.

8. Stier11

Stier11 Bekend lid

May 26, 2008
    811
    0
    16
    Begeleider van jongeren met gedragsstoornissen
    Huisje Weltevree
    Ik vind dat ook helemaal niet raar voor een jongen. Kijk maar naar die dansprogrammas op tv, daar is 50% jongen/man!

9. september08

september08 Fanatiek lid

Oct 20, 2008
    3,356
    4
    38
    Wij hebben het ook gedaan, kan prima.
    Merkte wel dat de meisjes meer geschikt zijn.
    Zoontje vond de spelletjes leuker als echt het moeten nadoen van de juf. Hij was wel pas 2,5 jaar.

Ik wilde hem na de 10 lessen op gym doen, maar was alleen op mijn werkdag. Dus nu een kaartje niets en dan beginnen we met zwemmen.. En verder kijken als hij op school zit.

10. Lovetrust

Lovetrust Actief lid

Jan 27, 2010
    390
    171
    43
    Ik vind het eerder raar dat mensen nog zo aan dat jongen/meisje patroon hangen. Al wil mijn zoon later op dansles of iets in die zin, waarom niet? Lekker laten doen wat ze leuk vinden

11. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Mee eens, gewoon doen dus.

12. cyntje78

cyntje78 VIP lid

Nov 11, 2008
    6,297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Jullie hebben helemaal gelijk!

Ik ben ook pas op mn 34ste met klassiek ballet en Jazz ballet begonnen hoor. En soms vinden mensen dat een beetje raar (vanwege mijn leeftijd)
    Maar ach... ik geniet er van!

En op zo'n jonge leeftijd zal het echt meer rond hupsen en "spel" zijn ipv de juf nadoen. Sowieso is er overal wel de mogelijkheid om een proefles te doen.

Thanx dames!

13. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Mijn schoonmoeder is turnlerares en heeft toch echt behoorlijk wat jongetjes in de peuterles zitten.
    Ons zoontje gaat er ook heen zodra hij iets ouder is.

14. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Leuk juist joh! Lekker doen waar zijn interesses liggen!

15. Adriana85

Adriana85 VIP lid

Oct 20, 2010
    6,081
    25
    48
    Ik kan niet wachten tot mijn zoontje op peutergym kan. Dat gaat hij vast superleuk vinden! Eerst moet hij wel zindelijk zijn dus mss volgend jaar haha.

16. palmie37

palmie37 VIP lid

Jun 8, 2009
    5,294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Precies dit dus!
    Lekker laten doen wat ie leuk vind:D

17. Sunlover

Sunlover Bekend lid

Jan 26, 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waarom mag een jongen niet dansen??????

Ik zit met mijn zoontje op guppiegym, een jongen moet zich toch ook motorisvh ontwikkelen?

18. cyntje78

cyntje78 VIP lid

Nov 11, 2008
    6,297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Ik vind dus ook dat een jongen moet kunnen doen wat hij leuk vind. Maar misschien toch door reacties vanuit mijn omgeving (m.n. mijn moeder) op het feit dat ik op mn 34ste klassiek ballet ben gaan doen :) Waar ik me overigens niet voor schaam hoor.

Ik ga van de week dus eens kijken hoe mijn rooster voor de komende maanden is (werk onregelmatig) om te kijken waar en welke dagen we wat kunnen gaan doen. Het is natuurlijk sonde als we regelmatig niet kunnen omdat ik moet werken.

Bedankt voor de reacties!

19. adi

adi Niet meer actief

Op zich is dansen goed voor elk kind, en als een jongen wil dansen moet je het hem vooral laten doen. Ik zou alleen wel een dansvorm kiezen die bij hem past.
    Mijn dochters zitten op kleuter dansles en dat is in verste verte niet te vergelijken met peutergym.
    Het is een echte beginnende balletles, heel rustig, gedisciplineerd en met veel structuur. Zachte klassieke muziek en de meiden zitten zeker 10 min rustig te oefenen met de houdingen voor handen en voeten.
    Ook wel speels natuurlijk, maar zeker niet gezellig vrij rondhupsen op muziek.

Terwijl mijn zoon op kleuterjudo zit, en hoe genderbevestigend het ook overkomt: dat lijkt veel meer op dans en gym gericht op jongens. Zij doen verschillende gymoefeningen, renwedstrijdtjes op muziek, en dansen op pop/disco muziek.
    Laatste 5 min van de les gaan ze even leren stoeien (vandaar dat het judo heet).

Ik zou dus vooral verschillende klasjes voor kleuters bezoeken en kijken welke leesvormen bij jouw kind passen.

20. cyntje78

cyntje78 VIP lid

Nov 11, 2008
    6,297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    @Adi.... peuterjudo? Mag ik vragen waar je dat doet? Want jij komt toch ook uit V? Klinkt ook wel leuk namelijk!

Waar doen je dochters ballet? Bin het MIC? Of Inspirado? Of ergens anders? :D

Share This Page