Hallo allemaal. Over een tijdje als onze kleine goed kan zitten zou ik graag met haar op de fiets willen. Weten jullie wat goede fietsen zijn, wat voor soort of merk? Waar moet je op letten als je zo'n fiets aanschaft? Wat zijn jullie ervaringen? Heb al wel op marktplaats gekeken, maar daar staan er zo veel en ik zou niet weten waar ik op moet letten. Wie weet kunnen moeders die al een mammafiets hebben me wat op weg helpen. Alvast bedankt!!
Ik heb de mamafiets van Cortina. Ook iets goedkoper dan Gazelle of Batavus. Hij fietst lekker en ziet er leuk uit
Ik snap nog steeds niet waarom je nou een mamafiets zou moeten kopen, lijkt me haast weer zo'n verkoop truc. Ik heb een Batavus blockbuster gekocht, een normale damesfiets met een wat robuuster frame, heb er al veel complimenten over gehad. Prima instap met het zitje voorop, voldoende ruimte tijdens het fietsen, kom niet met benen tegen zitje ofzo (ben 1.75 dus niet klein)... ik ben zeer tevreden over die fiets en is dus ook nog prima over 4/5 jaar als Fenne zelf gaat fietsen...
Hier een Gazelle Bloom, heerlijke mamafiets, waar ik ook nu (meer dan 30 weken zwanger) zonder problemen mee kan fietsen icm kindje voorop. Daarnaast vind ik t een fijne fiets die niet zwaar fietst, veel versnellingen heeft en ook t stuur vind ik niet zo enorm groot/breed/lomp als bij andere 'mamafietsen'..
Bedankt voor de reacties. Zal eens weer rondkijken. Het idee van jou, Wen26 is ook nog niet zo gek. als het maar werkt en stevig genoeg is
ga eens proeffietsen bij de fietsenmaker, dan kan je zelf proberen welke fiets voor jou het beste is (en daarna op marktplaats of internet kijken of ie goedkoper te krijgen is!)
Ik heb de Sparta Trendy Amazone. Ik vond 'm gewoon erg mooi en daardoor was ik gelijk verkocht toen ik 'm voor het eerst zag. Heb 'm via marktplaats gekocht.