(Beetje vies misschien) Hoe hoort de ontlasting eruit te zien?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MissyZuilen, 11 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Mijn zoontje is nu 2 jaar en wilde even weten hoe de ontlasting er bij deze leeftijd ongeveer uit hoort te zien.

Hij poept namelijk nu steeds onregelmatiger en slaat dagen over, terwijl het voorheen echt elke dag was en soms meerdere keren.
    Hij had altijd nog wat smeuïge ontlasting of een zacht drolletje wat door de luier platgedrukt was haha..
    Nu is het vaak maar 1 ietswat grotere keutel en best hard. Ook word zijn anusje weer wat rood.

2. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Wat "hoort" op deze leeftijd weet ik niet.
    Onze uk van 2jr2mnd heeft vaak de zachtere soort, platgedrukt ;) , en elke dag, meestal 1 keertje, heel soms 2x.

Als het een dagje stil is probeer ik net wat extra drinken te geven (iets meer op hameren), vezels (sinaasappelsap bv, heel rijp fruit). Dat lost het probleem op voor het echt een probleem is.

De zachte pannekoeken lijkt mij het beste voor alle partijen ;) en bestempel ik hierbij als "normaal".

3. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Mijn zoontjes hebben geen harde ontlasting, maar wat zachter. Als ze zitten dan plakt het aan hun bips vast.

Mag je kindje geen roosvicee laxo hebben. Het is zo zielig als die kleintjes niet goed poepen. En het kan natuurlijk pijn doen.

Ik heb hier 2 poepdozen hoor, iedere dag 2 a 3 keer.

4. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Owja sinaasappelsap kan ik hem wel es geven dan.
    Had wel al kindicoldruppels in huis en heb dat ook wel es tussendoor gegeven voor hij echt verstopt raakte.

Werkt appelsap nou laxerend of juist stoppend? (wat dat drinkt hij best wel graag, aangelengd met water.)

5. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    het schijnt dat heldere appelsap laxerend is en troebele niet.

hier niet elke dag ontlasting, meestal om de dag en het is normaal.
    of het zacht of hard is geen idee ,omdat ze op de wc poept maar volgens mij is het normaal.

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ah, de vraag hoe poep eruit moet zien die houdt de mensheid al eeuwen bezig. Oftewel er is geen echt goed antwoord te verzinnen. Je kunt wel aannemen dat alle poep redelijk zacht hoor te zijn (om makkelijk het lichaam te kunnen verlaten) maar kleur is afhankelijk van voeding en of er 'stukjes' in zitten e.d. ook.
    Is ontlasting heel hard, probeer dan meer fruit te geven (maar geen banaan) en voldoende te drinken.
    Een regelmatige stoelgang is normaal. Dat betekent voor de één twee keer per dag en voor de ander twee keer per week...

tja... poep is een interessant onderwerp ;)

7. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @cygnet, hahaha moet zo lachen om jou reactie!
    Ik weet dat de regelmaat bij iedereen verschillend is, maar vroeg me af of het toch niet helemaal goed was dus dat mijn zoontje zijn ontlasting vaak best hard is dat het een drol/bal blijft als ik de luier dichtplak..

Hij drinkt 2 bekers melk op een dag en ong 3/4 bekers water met klein beetje diksap en eet 2 x per dag fruit maar vaak appel en druif of perzik want de rest vind hij niet zo lekker.
    Hij lust geen kiwi of mandarijn.

8. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Hier gemiddeld 1a2 poepluiers op een dag.
    Komt wel eens voor dat joey een dagje overslaat maar dat komt weinig voor.
    Hier is de ontlasting altijd zacht, heel zelden als joey iets te weinig heeft gedronken is het wat harder en als hij last heeft van zn oren of hij is grieperig dan is het wat dunner.

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn zoontje ging ook rond zijn 2e verjaardag drollen maken (die drollen waren wel zacht.. oftewel konden makkelijk zijn lichaam verlaten) maar veel belangrijker was dat hij na het poepen niet ging zitten maar ging zeggen dat hij gepoept had. Op die manier werd de poep niet geplet! hahaha.

Deel Deze Pagina