Hallo dames, ik was even nieuwsgierig of er meer meiden zijn die ook over hun gehele lichaam heen diverse moedervlekken hebben? Zelf heb ik er erg veel,boven mijn linkerborst tel ik zo 25 kleine moedervlekjes,en dit is dus nog maar 1 plek. Voor diegene die ze ook hebben,laten jullie ze weleens controleren of niet? Mensen vragen weleens aan mij hoe het komt dat ik er zoveel heb,tja ik weet het dus ook niet...als ik in de zon lig is het met een beschermende factor,en verder is er eigenlijk niemand in mijn familie die er ook zoveel heeft... Groetjes Petra
Hier nog 1 die er veel heeft, ik voornamelijk op mijn armen. Ik laat ze 1x per jaar controleren en vraag aan mijn man bijvoorbeeld of hij wil kijken op mijn rug of daar iets zit wat er niet goed uitziet... Verder zeggen ze (volgens mij een fabel) maar als je veel moedervlekken hebt heb je ook ADHD.... In mijn geval klopt het... Maar eerlijk gezegd lijkt get mij stug... Waar ik me wel aan hou is dat ik geen zonnebank gebruik en ook niet onbeschermd de zon in ga. Als ik ga zonnen dan gebruik ik factor 50 omdat moedervlekken wel een verhoogd risico geeft op huidkanker..
Ik heb best veel kleine op mijn armen. Heb er nooit naar gevraagd bij mijn huisarts. Het kan toch geen kwaad?
Ik heb ook veel moedervlekken of eigenlijk vadervlekken want die heeft er ook veel! Ik heb 1,5 jaar terug er eentje aan mijn borst weg laten halen omdat het niet meer mooi was en die hebben ze gecontroleerd en er was niks mis mee gelukkig. De rest zijn ze toen ook even nagelopen maar er was toen verder niks om me zorgen over te maken.
Ik heb er best veel. Ik het er ooit eens eentje laten checken. Toen liet de arts mij foto's zien van foute moedervlekken. Zo zien ze er van mij niet uit. Dan moeten ze echt anders worden dan ze waren. Bij mij was alles heel rustig, alleen veel.
Ontelbaar veel ja. Van groot tot mini en ook overal, dus gezicht, armen, benen etc. Jaren geleden een keertje 1 laten bekijken door de huisarts omdat die moedervlek ineens was gekomen en op de huid lag, maar was niks mis mee volgens hem. Die zit er nu nog steeds. Hier overigens geen adhd, dus zal wel weer een fabeltje zijn.
Bij mij zijn ze ook rustig,laat ze zo ook niet controleren. Ben alleen laatst met 1 vlek bij de huisarts geweest,die was dikker geworden,nou blijkt dat er een wrat onder zit,die zit op mijn rug. Dat ik ADHD zou kunnen hebben is niet bekend bij mij,ik zal het eens op internet gaan opzoeken..
Ik heb ook veel moedervlekken, ook een paar oppervlakkige, heb er nog nooit naar laten kijken omdat ze toch wel rustig zijn.. ik heb er nooit jeuk aan en ze veranderen niet van kleur of vorm. Op mijn arm kan ik er zo 30 tellen . In mijn gezicht zitten er ook veel . Wel allemaal kleinere maar toch.. en nee ik heb ook geen adhd .
Ik ook erg veel en sproeten maar ik word wel snel bruin.ik heb ze regelmatig laten controleren. Alles ziet er rustig uit
Ik heb ook ontelbaar veel moedervlekken en sproeten. 1 In mijn gezicht heb ik moeten weghalen omdat deze continu verkleurde maar gelukkig was er niks mis mee en ik heb er meerdere zelf laten weghalen omdat ze zo groot waren of te dik. Verder heb ik een hele lichte huid en word ik absoluut niet snel bruin helaas. ADHD word ik toevallig volgende week op getest want mijn therapeut vind dat ik trekjes daarvan heb
Ik heb ook ontelbaar veel moedervlekken en heb deze van mijn vader geërfd. Ik houd ze ook goed in de gaten en heb er ooit eens één weg laten halen omdat deze groeide. Was niets mee aan de hand gelukkig. Ik heb geen ADHD trouwens ; )
Hier ook mega veel moedervlekken. Van kleintjes tot grote,en wat dikkere en gewoon normale. Houd ze goed in de gaten,meer kun je niet doen. Heb geen ADHD dus is fabel vermoed ik..
Ik zit nu even naar mn onderarmen te kijken en ik ga ze geen eens tellen! Heb er ook heel veel. Op mijn rug zijn er 5 verwijderd die plotseling dik werden en aan het verkleuren waren. Gelukkig is de uitslag tot nu toe goed. Mijn zusje (23) heeft er ook zo veel, die moest er dit voorjaar een laten verwijderen waarvan de dermatoloog echt dacht dat het een melanoom was, gelukkig bleek de uitslag goed. Wel moet ik elk jaar naar de dermatoloog voor controle van de moedervlekken, tot nu toe gelukkig dus nog voor niets. Heb overigens geen ADHD, dat is echt een fabel!
Ik heb er ook best veel, maar geen ADHD. Ik hou ze ook in de gaten, maar laat ze verder niet controleren. Wel heb ik er 12-13 jaar terug 2 weg laten halen, beide op m'n rug. Die hadden beide een keer gebloed en dat was voor de huisarts reden om ze weg te laten halen. Was overigens verder niks kwaadaardigs aan. Die ene was behoorlijk groot (als een kwartje) en kwam net boven m'n t-shirt uit. Ik schaamde me er altijd voor (was toen 18). Toen die weg was gehaald, heb ik als eerste m'n haar kort geknipt
Ik heb er ook veel vooral op mijn armen. Alleen de dikke storen mij. Ik heb er 4 in mijn gezicht die ik nog weg wil laten halen en 2 onder me oksels, dat irriteert enorm met scheren. Heb ze wel eens laten bekijken maar ze zagen er niet zorgwekkend uit. Sproeten en adhd, ook redelijk schuldig aan..
Merken jullie trouwens wel eens dat je er nieuwe moedervlekken bij krijgt? Ik heb er wat op mijn gezicht bij gekregen zo één als Cindy Crawford maar dan de ieniemini versie whahaha
Ik heb heel veel moedervlekken en sproeten; klein, groot, plat, dik. Ben ooit met een vlek naar de HA geweest, maar dat was niks om me zorgen over te maken. Zolang ze rustig zijn (niet groeien, verkleuren, jeuken of bloeden) is er niks aan de hand zei hij. Zoonlief heeft er een stuk of drie, vier. Dochter al meer. Had me zó voorgenomen om in de gaten te houden wanneer ze kwamen, maar ineens zat er wat en toen wist ik niet meer wanneer dat vlekje er was gekomen. Voor zover ik weet heeft hier niemand ADHD.
Yep heb er ook een heleboel! Ben nu 30 en krijg nog steeds nieuwe. Heb er ook al een aantal laten verwijderen. Was allemaal goed gelukkig.
Mag ik vragen hoe jullie de moedervlekken hebben laten verwijderen? Bij mij hebben ze hem toen weg gesneden en daar heb ik een best groot litteken aan over gehouden. Nu heb ik er nog 2 aan mijn hals die ik liever weg wil hebben, zijn wat dikker en groter en vind het niet mooi. Ik heb ook wel eens van wegbranden gehoord, iemand ervaring mee?
Ik heb flink wat moedervlekken, net als mijn vader. Er is er 1 weggehaald op mijn rug, omdat die jeukte. De huisarts heeft deze weggeschraapt en voor onderzoek opgestuurd. Alles was goed, was niet kwaadaardig. Ik kreeg een kleine, locale verdoving en het voelde ook echt alsof hij met een mesje over mijn huid schraapte, maar niet pijnlijk. Er blijft dan wel een litteken achter, een lichte verkleuring van de huid. Ik heb 2 moedervlekken laten behandelen omdat die heel dik bovenop mijn huid lagen, echte bobbeltjes. De huisarts heeft deze met stikstof aangestipt, net als bij wratten. Hij hoefde ze maar heel kort aan te stippen en de moedervlekken verschrompelden en zijn nu platte moedervlekken die een nauwelijks bovenop de huid liggen. Het deed geen pijn en was puur cosmetisch. Zodra ik twijfel over een moedervlek, over de kleur of jeukende moedervlekken of wat dan ook, dan kan ik altijd bij mijn huisarts terecht.