Voeding baby 6 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nemo2, 22 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

#1 Nemo2, 22 sep 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 sep 2015
    Hoi meiden!

Ik heb een vraagje over de voeding als je baby 6 maanden is.
    Mijn zoontje is nu bijna 6 maandjes.
    Wat veranderd er aan zijn schema?

Dit is zijn schema nu,
    08:00 flesje 180 nutrilon 1
    10:00 half banaantje of half potje van 4 maanden
    12:30 flesje 180 nutrilon 1
    16:30 flesje 180 nutrilon 1
    17:30 half potje groente van 4 maanden
    20:30 flesje 180 nutrilon 1

Ik heb nog een half pak nutrilon 1 daarna wil ik overstappen op nutrilon opvolgmelk,
    hij is dan nog net geen 6 maanden denk ik, zou dat dan al mogen?

Hoe ziet jullie schema eruit?

We zijn pas net begonnen met bijvoeding, zou hij ook al hele potjes mogen eten?

2. Nihal

Nihal Actief lid

1 feb 2015
    118
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi,

Tot zo verre mij is verteld kan je vanaf 6 maanden alles geven behalve etenswaren waar zout in zit. Pyamapap is mij afgeraden omdat daar veel caloriën in zit.

3. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Met 4 flessen kan je inderdaad ook overstappen op opvolgmelk, daar zit een maximum van 24 scheppen aan en die geef je precies nu. Denk dat het niet zoveel kwaad kan als je iets eerder dan 6 maanden overstapt, evenmin als dat je nog een pak nr1 koopt en iets later met opvolgmelk begint.
    Qua bijvoeding zou ik geven zoveel hij lust, maar wel rustig aan opbouwen. Hier at hij met 5 maanden een heel 4 maanden potje en met 7 maanden een heel 6 maanden potje of de hoeveelheid ervan in vers groente /fruit.
    Daarnaast begonnen we rond de 6 maanden ook met een boterham tussen de middag.

4. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Wij zijn bij 7maanden al met 8+ potjes begonnen. In de vakantie hadden we 7+ gehaald en dat is hier 8+. Omdat we vanaf het begin veel zelf maken, wil mijn dochter liever eten met 'stukjes' en dat zit in 6+ niet.

Je schema lijkt mij prima. Als fruit en groente goed gaat, kun je rustig beginnen met het sabbelen op een broodkorst.

5. Moi1985

Moi1985 Actief lid

2 jul 2014
    414
    27
    28
    Mijn zoontje is vorige week 6 maanden geworden en zijn schema ziet er als volgt uit:

* 07.00 uur fles 210 (met opvolgmelk nr 2)
    * 10.00 uur fruit (ik maak zelf en combineer bijvoorbeeld banaan/peer/nectarine/mango/appel etc.) Hij krijgt minimaal 150 gram en soms kruimel ik er een liga door
    * 12.30 uur fles 210
    * 16.00 uur groenten potje 6 maanden (dus 200 gram)
    * 18.30 uur fles 210 met drie lepels pap

En tussendoor krijgt hij water of lauwe thee, binnenkort wil ik ook af en toe diksap gaan proberen en inderdaad eens kijken wat hij met een broodkorstje doet.

Mijn zoontje eet goed, nooit problemen gehad eigenlijk met de eerste hapjes, hij lust eigenlijk alles tot nu toe. Ik zou hem zeker hele potjes geven als hij dit opkrijgt. Je merkt het vanzelf als hij er geen zin meer in heeft. :)

Succes!

6. LSQ

LSQ Niet meer actief

Je schema ziet er herkenbaar uit.

Het lijkt me inderdaad wel kunnen om over te stappen naar opvolgmelk, zoals hierboven al gezegd is, je overschrijdt het maximum hiermee niet. Wel wil ik je voor de zekerheid laten weten dat in ieder geval het bij ons zo is dat Nutrilon Standaard 2 het eerste uitverkocht is in de supermarkt (gevolgd door 4, dan 1, dan 3 geloof ik). Uiteindelijk vond ik het zo irritant worden, dat we maar zijn overgestapt naar een ander merk.

Qua eten 's avonds, wij hebben geen potjes gegeven, dus kan niet precies zeggen hoeveel zl kreeg. Wij hebben verder het geluk dat zl heel duidelijk aangeeft wanneer hij voldoende heeft gehad, dus daar hebben we dan naar gekeken. Hoe is dat bij jullie?

Deel Deze Pagina