Winterjas tijdens de zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lt20, 26 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Hallo,

Vorige keer was ik zwanger van Nov tot Aug maar heb toen een zomerjasje aan gehad. Nu loop ik regelmatig buiten met kleine meid dus denk dat die jas echt te koud gaat zijn.

Wat voor jas hebben jullie? Zie eigenlijk helemaal geen leuke positie winterjas. Zit zelf nu in maat 36-38 dus vraag me af welke maat ik moet kopen als ik voor een 'normale' jas ga.

Bedankt!

2. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Een vriendin van me was hoogzwanger in de winter en had dus ook een winterjas nodig. Zij droeg zo'n jas waar onder je borsten een grote knoop zit en liet de rest open hangen. Ze kon dat aan tot 38 weken. Wanneer je het niet echt ziet zitten om een winterjas te kopen aangepast aan je buik kan je ook gewoon een trui aandoen en daar een warme poncho over.

3. Bri

Bri Niet meer actief

Ik had een heel mooi zwangerschapswinterjasje, van Menonove (merk).
    Kort jasje, donkergroen/bijna bruin, gladde stof, pluche-bontkraag, capuchon, met twee ritsjes naast elkaar zodat je 'm na verloop van tijd wat groter kon maken.
    Ook niet-zwanger draag ik 'm nog graag (sorry, anders had je 'm mogen hebben). Het was een dure jas, maar ik heb 'm al 3 winters gedragen.

Anders een halflange wijdvallende jas. Koop ook een grote warme sjaal, dan kun je die omdoen als je jas niet meer dicht wil.

4. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Ik had van Noppies een hele leuke winterjas. Of was het van Mamalicious.:( Iig 1 van die 2 en die heb ik gelukkig nog steeds, de taille kan je aanpassen en zelfs met mijn enorme buik paste ik er nog makkelijk in.

5. Mama in spe

Mama in spe Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.837
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik had er nog niet over nagedacht, maar komende winter loop ik ook met een dikke buik.
    Vind de tip van de grote, warme sjaal wel een goeie.

Liefs, Mama in spe.

6. PippiMax

PippiMax Actief lid

15 mrt 2011
    153
    0
    16
    Ik lees hier even mee:)

Ik ben altijd veel bezig buiten en zal straks toch ook echt de hond nog steeds moeten uitlaten dus een goeie winterjas heb ik ook wel nodig:(

7. Lt20

Lt20 Niet meer actief

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

De vorige keer was ik ook in de winter zwanger en had ik gewoon mijn eigen jas aan, maar toen werkte ik fulltime en wandelde ik niet zoveel buiten. Nu wel vaak met mijn dochtertje dus ik twijfel nog....zeker als het weer echt koud wordt is een open winterjas niet warm genoeg vrees ik.

Lt20, Bonprix is niet zo slecht hoor (mijn ervaring tenminste) en je hoeft er in principe maar 1 seizoen mee te doen natuurlijk

9. naya25

naya25 Lid

24 nov 2009
    93
    0
    0
    NULL
    Nijkerk
    Van. Ij docheter was ik in dec uitgerekend.
    Nu in november.

Maar mooi niet dat ik een positie jas paste...of te grote mouwen en de jas te lang waardoor ik verzoop.
    Of de jas ging niet dicht bij mijn buik....

Mijn pa en vriend hebben zich kapot gelachen in de winkels!
    Nou ben ik ook een beetje een propje dus mischien logt het aan mij hahah

Ik heb mijn oude winterjas aangehouden met een lange sjaal erbij.
    En ik moet zeggen al dat exstra bloed in mijn lijf...ik had het echt niet koud.

10. Foxter

Foxter Niet meer actief

Vorige keer dat ik in de winter zwanger was had ik het nooit koud, terwijl het -12 was overdag toen mijn dochter is geboren. Ik liep altijd in een dik vest van de prenatal, met een grote sjaal om.

11. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    ik had geen nieuwe jas gekocht. De jas die ik had sloot met 3 knopen en had best grote overslag. Ging goed, moest gewoon knoop open laten

12. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Ik zit er ook al steeds over te denken, maar denk niet dat ik zo een dure positiejas ga kopen. Heb ik die maar nodig voor 3 maanden en dan niet mer, vind ik zonde van mun geld. Doe wel een extra trui aan.

13. Hier ook wel echt een goede winterjas nodig deze zwangerschap..
    Vorige zwangerschap was ik 8 december uitgerekend, en ben in oktober al met vervroegd verlof gegaan omdat ik in de ziektewet zat. Daarna zat ik veel thuis, dus had niet echt een jas nodig. Als ik weg moest had ik wel een lange jas, die kon boven dicht en daaronder open.

14. Beep

Beep Bekend lid

26 sep 2007
    505
    1
    18
    Als het goed mag blijven gaan loop ik deze winter ook met een dikke buik. Tijdens m'n vorige zwangerschap had ik een gewone jas, alleen een maatje groter. Die had ik van een vriendin gehad, maar die gaat helaas niet nog een ronde mee. Denk dat ik toch wel een (goedkope) positiejas zal kopen. Ook omdat ik in maart uitgerekend ben, en dus de hele winter een jas nodig zal hebben. Maar op marktplaats staan ook een hoop positiejassen te koop hoor! Misschien zit daar wat tussen?

15. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Filiaalmanager, drogisterij
    Asperen (Gelderland)
    Ik had een jas met knopen gekocht. Aan het eind konden alleen nog maar de bovenste 2 vast haha. Maar ik vond dit wel ideaal.

16. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik heb juist vandaag een positiewinterjas binnen gekregen die ik op marktplaats had gescoord :) Eentje van mamalicious, erg leuk model!
    Qua maat bij positiekleding kun je gewoon je eigen maat aanhouden, (tenzij je daarmee met de gewone positiekleding al in de knoei komt).

Verder zou je ook kunnen kiezen voor een poncho of voor bijvoorbeeld een parka: die hebben vaak zoveel ruimte dat een zwangere buik er ook wel in past.... ;)

17. Nou daar ben ik het niet mee eens dat je je eigen kledingmaat moet aanhouden, ik heb normaal 34-36 en nu heb ik 32-34. Ken er wel meer die een maat kleiner nu hebben dan normaal!
    Ik hoop dat Noppies of Esprit wat heeft straks, die hebben kleine maatjes iig.

18. Makamba

Makamba Actief lid

26 apr 2010
    233
    0
    0
    Gelderland
    Ik ga denk ik voor een dik vest met poncho erover.
    Moet er elke dag uit voor de hond en de kleine naar de psz brengen.

19. raspberry

raspberry Niet meer actief

Uiteraard even kijken hoe het merk valt, maar in principe heb je je eigen maat.
    Maar goed, dat wisselt met gewone kleding al, (bij steps en de we pas ik altijd in 36-38, bij H&M is het 38-40).
    Het is niet zo dat als je positiekleding in maat 38 hebt, je winterjas ineens 42 zou moeten zijn ofzo. Tenzij het merk veel groter of kleiner valt idd.

Deel Deze Pagina