Winterjas, voetenzak of dekentje? (November)

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Logan, 31 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Logan

Logan Niet meer actief

Dag dames,

Begin november verwachten wij ons eerste kindje. We hebben een lekkere onesie met voetjes en handschoentjes gekocht en ik vroeg me af of dit voldoende was in de maxi cosi, eventueel met dekentje? Of dat het verstandig is om toch een winterjasje te kopen en/of voetenzak?
    Winterjas heb ik ooit gelezen dat dat in de maxi cosi afgeraden wordt maar ik dacht misschien in de kinderwagen zelf misschien wel weer handig?
    Ik vind het heerlijk om te kopen maar ben wel bang dat ik straks iets koop en het ongebruikt achter blijft dus ik ben benieuwd naar jullie mening/ervaring :)

(Teddy overall | Gebroken wit | Kids | H&M NL deze hebben wij)

2. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Ik ben in februari bevallen en wij hebben een teddy jasje, voetenzak en warme omslagdoek gebruikt toen wij vanuit het ziekenhuis naar huis gingen.
    Daarna alleen het teddy jasje met de voetenzak.

3. LadyH88

LadyH88 Bekend lid

12 mei 2015
    800
    274
    63
    Wij hadden een teddyjasje met voetenzak en dekentje toen we uit het ziekenhuis kwamen (februari). Later een jasje met voetenzak. Ik zou er zelf wel een voetenzak bij doen, hier altijd veel gebruikt, ook voor in de wandelwagen vond ik 'm ideaal, en in het begin in de box.

4. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Uit het ziekenhuis een vestje en een warme wikkeldeken. In de kinderwagen buiten ook met een vestje, wikkeldeken, lakentje en dekentje en eventueel een kruik (ik had de zensy)

5. Logan

Logan Niet meer actief

Dan gaan we voor de voetenzak ipv de winterjas. Bedankt dames. :)

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Onze eerste, en de tweeling straks ook, zijn winter babies. We hadden wel zo'n pakje maar zeker ook een vestje en voetenzak. Ik vond het namelijk zeer onhandig om dat pakje bij een slapende baby aan te trekken en aan het begin slapen ze altijd wel als je weggaat of thuiskomt. Met een vestje liet ik haar dan in de gang in de wagen, vestje open, kap omlaag, dekentje iets weggeslagen, staan slapen. Met een pakje kon dat niet.

7. Logan

Logan Niet meer actief

We hebben gister een winterjasje gekocht, of nou ja, meer een soort van wollen vestje.
    Voetenzak hebben we bij de kinderwagen besteld kwam ik gister achter (tja, hormonen he ;)). Moet goed komen zo, en anders is er straks weer zo wat gekocht.

8. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Dochter is begin december geboren. We hadden een warm jasje en een voetenzak! Zoon is in april geboren, ook bij hem lang de voetenzak gebruikt, dus die zou ik zeker aanschaffen!

Oh, lees nu dat je m al hebt ;)

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.230
    7.277
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar is dat de voetenzak voor de kinderwagen (wandelwageninzet) of de maxicosi? Hier altijd een vestje gebruikt en voetenzak, bij extreme kou nog een dekentje ertussen (decemberkindje). Dat berenpak hadden wij ook maar vond ik niet handig en was ook al snel te klein.

10. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik had de voetenzak van Koeka altijd in de wagenbak liggen. In het begin lag ze daar dan met kleertjes (lange mouwen rompen, jurkje zonder mouwen en vestje) en een berenpakje zoals jij hebt of een jasje in.

11. Logan

Logan Niet meer actief

Nu zeg je me wat.. Heb het nagekeken en is inderdaad die voor de wandelwageninzet.
    Nou ja, ook geen straf om er nog een uit te zoeken voor de maxicosi. :)

12. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Hier februari kindje en in 't begin in de draagmand een voetenzak, in maxicosi wikkeldekentje. En warme kleertjes.
    De 1ste maanden geen jas, veel te onhandig.

Een berenpakje/onesie eigenlijk ook niet gebruikt de 1ste maanden, het is heel schattig maar als ze hebben gepoept dan vloek je om dat ding uit te doen :D Ik toch!

13. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Hier krijgen wij een oktober baby. Ik heb een vestje (voor over een romper met lange mouwen) gekocht maar okt/nov is nog altijd redelijk warm.
    Voor het begin en in de winter heb ik deze zak gekocht. Ideaal voor in de maxi cosi, kinderwagen en box ed..
    Pas vanaf eind dec/begin jan zal ik de baby een dikker vest (noppies heeft nu fijne gevoerd) aandoen.

14. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Veronique, die is mooi.... welk merk is dat?

15. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Had hier destijds voor zoontje het teddy vest uit de Z8 collectie (hebben ze elk jaar).
    Nu voor deze baby weer zo'n zelfde vest. Heerlijk warm en geen gedoe met stugge jasjes. Wil er nog zo'n Koeka voetenzak bij kopen, ideaal lijkt me dat. Had toen bij zoontje een wikkeldeken, maar deed daar ook altijd nog een klein fleecedekentje overheen. Had anders het idee dat het toch wat te koud was haha..

16. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Ik heb het hier gekocht toen het in de reclame was voor 15 euro :)

Trappelzak | La Redoute Mobiel

17. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Veronique er staat er nu ook 1 van 22 euro. Helaas roze en ben nog niet zwanger dus om die nu dan al te kopen. Een grijze had ik wel gewoon gekocht.

18. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Begrijpelijk. Die grijze is ook voor beide geslachten leuk. Houd de site gewoon in de gaten komt vaker in de aanbieding :)

19. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Wij hadden bij onze dochter precies het zelfde berenpakje.
    Ze is van februari...het had gesneeuwd toen we van het zh naar huis reden.
    Ze had een romper met lange mouwen, een pakje, dit berenpakje aan en in de autostoel ook een dekentje over zich heen.
    Nu gaan we weer het zelfde doen, mocht ik in het zh moeten bevallen.

20. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

I love Baby's Only😍

Deel Deze Pagina