mijn dochtertje is op het moment niet zo aardig tegen andere kindjes als een kindje met iets speelt wat zei wil hebben pakt ze het af en als dat niet lukt gaat ze huilen. vandeweek heb ik haar in de stad los moeten halen van een kindje ze pakte haar t-sihrt beet en ik moest haar vingers uit elkaar trekken voor ze los lietschaam me rot uiteraard zeg ik haar dat het niet mag en geef haar een standje als het thuis gebeurd zet ik haar in de hoek. op het kdv zetten ze haar ook even apart(ben ik het mee eens) is dit een fase waar ze in zit? ze is bijna 21 maanden.
Dit is zeker een fase, in deze leeftijd is het gewoon heel moeilijk voor kinderen om te delen. Ze weten precies waar ze mee willen spelen en als ze het delen of uit handen geven kan het spel wel eens anders verlopen dan de bedoeling was. Door het speelgoed vast te houden houden ze ook de controle, snap je??? Het klinkt wat ingewikkeld, maar bv zoals een bal die ze in een bak willen doen, ws heeft je kindje al lang bedacht dat als ze de bal weer uit de bak haalt dat ze er dan mee wil rollen ofzo. Als een ander kindje de bal heeft wordt haar spel verstoord. Dit is dus in het geval als ze boos wordt als iemand in haar buurt aan de speeltjes komt. Iets willen hebben dat een ander kind heeft is ook volstrekt normaal op deze leeftijd. Alles wat een ander kindje heeft is interessant. Soms helpt afleiden, geef iets vergelijkbaars (voor zover dat mogelijk is) en leg goed uit wat er niet mag en waarom niet. Op een gegeven moment snappen ze het.