Hoi meiden, ik ben erg benieuwd hoe laat jullie kindjes gaan slapen? Toen onze dochter van 2 naar 1 slaapje ging redde ze het vaak zelf net tot half 12, dat ging goed. Nu is ze wat ouder en merk ik dat het wat variabeler is, afhankelijk van hoe laat ik haar in bed leg. Sowieso zijn we het ritme nu een beetje kwijt ivm de vakantie. Hoe laat doen jullie dreumessen hun middagdutje? En hoe lang slapen ze dan? Groetjes!
Hier van 11.00-11.30 tot 13.00-13.30 Hij redt het niet tot na de boterham, dus die geef ik dan vaak na zijn slaapje.
hier van 1 tot 4 en heel soms tot 3 uur, en afentoe zelfs tot half 5 (niet echt handig kan daarna weinig doen en soms in de knoei met fruit/koekje en avond eten, te snel op elkaar)
@ skye, dat is best vroeg. Wel lekker denk ik dan kun je de middag nog veel doen. Is je dochter vroeg wakker?
Ze is meestal rond half 8 - 8 uur wakker. Maar je merkt gewoon dat ze moe wordt rond een uur of 10 dus dan gaat ze lekker slapen! Kunnen we lekker wat dingen doen in de middag. En dan gaat ze 's avonds weer om half 7 naar bed en tot die tijd houdt ze het dan goed vol!
Hier zo ongeveer van 12.30- 15.00,maar soms ook 13.30-17.00 als we veel gedaan hebben. En heel soms nog 2 slapjes. dan wil hij na zijn ochtend fles weer te bed dus om ong. 8 uur/8.30 gaat hij dan weer slapen tot rond 11 uur, dan slaapt hij s middags anderhalf uur ongeveer. Nu is het ritme er een beetje uit vanwege laat naar bed gaan en hij werd vanochten dus om half 10 wakker.. dus vandaag doen we alles even later..
o en soms zitten er dagen tussen van maar 1 uur slapen en dan haalt hij het de volgende dag altijd weer in.
Ht ligt aan de planning van mijn dag. Als ik sochtends wat heb, slaapt ze laat, meestal van 1 tot 3. Maar als ik smiddags weg moet, leg ik dr rustig om 10 uur op bed en dan slaapt ze tot 12. Heb een heel makkelijke slaper en kan daardoor heel flexibel zijn met slaapjes.
Ruim 16 maanden: met varierende tijden. Soms van 11-14, soms van 12-15, van 13-16 of zelfs nog langer. Het hangt er ook een beetje van af hoe laat hij 's ochtends wakker wordt en wat we 's ochtends allemaal doen. Als we gewoon thuis zijn, houdt hij het langer vol, dan wanneer we bijv. naar de speeltuin gaan. Lunchen doet ie niet. Hij krijgt voor zijn slaapje een flinke dosis fruit, daarna is het al te laat en dan krijgt hij nog meer fruit of een koekje of zo. Hij lust toch geen brood, dus ik maak me er maar niet al te druk over, 's avonds eet hij gelukkig wel goed.
Hier zitten we al een paar maanden op dezelfde tijd. Hij gaat tegen 13.30 naar bed en is dan meestal ergens tussen 15.00 en 16.00 wakker. Als hij om 16.00 uur nog slaapt maak ik hem meestal wakker, omdat hij anders 's avonds niet moe genoeg is. Hij is 's ochtends om 7.00 uur wakker (wakker maken) (3 dagen in de week) en de andere 4 dagen rond 9.00 uur.
Hier ook erg verschillend en afhankelijk van hoelaat ze wakker wordt. Meestal gaat ze rond half 1/1 uur naar bed en slaapt dan minimaal 2 uur. Soms langer..
Mijn zoontje is meestal vroeg wakker, en begint dan om 11.00 uur weer moe te worden. We eten dan nog even wat, en dan gaat ie rond 11.30 naar bed. Hij slaapt of maar een uurtje of meteen 3 uur, de laatste tijd wel vaker 3 uur. Het nadeel bij ons is dat ik 's ochtends bijna niet weg kan, omdat hij anders in de buggy of in de auto in slaap valt en dan thuis de rest van de dag niet meer wil slapen en dan alles behalve vrolijk is.
Zoontje is hier om 07:00/08:00 uur wakker. Middagslaap is hier van 13:00 - 15:00/16:00 uur. En 's avonds gaat hij om 18:30/19:30 uur naar bed en slaapt dan weer tot de volgende dag 07:00/08:00 uur.
Rond 7 uur is ze wakker. er zijn van die dagen dat ze in de ochtend even extra bijslaapt als we drukke dagen hebben gehad. Maar meestal is het rond 12 uur - 14.30 en gewoon in de avond om 19.00 uur weer naar bedje.
Mijn zoontje slaapt normaal gesproken van 19.45 tot 07.30, en van 11.30 tot 14.00 á 14.30. Ik merk nu wel dat hij 's avonds steeds later wil gaan slapen. Gisteren lag hij om 20.45 nog te keten in bed Maar hem overdag korter laten slapen helpt dus niet...