Hoi Meiden! Mijn zoontje van bijna 3 maanden is altijd zo onrustig tijdens de voeding, teminste 9 van de 10 keer. Ik moet echt een paar keer per voeding stoppen en vaak laat ik hem dan even een boertje laten (soms lukt dat soms niet) en vaak even de speen eruit helpt ook. Maar ik vraag me af of er meer kindjes zijn die zoooo enorm druk zijn tijdens de voeding??? Gebruikte eerst Avent flesjes en nu Born Free maar nog precies hetzelfde! Wat doe ik toch fout! Lijkt me voor hem ook niet fijn zo'n onrustige voeding steeds! Tips zijn erg welkom!
Ja, dat herken ik ook. Madam hier heeft hier ook altijd moeite mee gehad. Ze wil ook alles zien en meemaken. Dus de tv gaat uit, de radio, niemand in de buurt enz. Anders drinkt ze niet. Ik vond de aventfles echt een drama. Daar komen grote hoeveelheden in 1 keer uit, ongeacht welke maat speen. Ik heb ook difrax enz. geprobeerd, werd t ook niet. Ik heb nu de simpele hemafles en daardoor is ze wat rustiger geworden. Hoe hard ze ook aan de fles zuigt, het komt er normaal uit, waardoor ze meer rust heeft gekregen. Het blijft lastig, en het is een beetje aanknoeien wat voor hem het handigst is! Succes!
Dat had ik dus ook met de avent flessen...mijn mannetje dronk ook veel te snel soms binnen 8 minuten zijn fles leeg! Nu doe ik er wel johannes broodpitmeel bij, maar hij wordt er niet rustiger van! Nu de born free fles, maar ga maar weer eens kijken voor wat anders. En in een rustige omgeving voeden werkt ook niet, hij bleeft erg onrustig! Hopelijk vind ik een oplossing want vind het zo zielig ook voor hem
Ons zoontje doet dit ook, het begon met 2,5 maand. En nu is het steeds iets minder. Ik heb het wel meer gehoord dus misschien is het ook wel normaal?
Wij gebruiken trouwens Avent flessen en deze bevallen prima. Maar het kan toch niet aan de fles liggen lijkt mij als ze het de ene x wel doen en de andere x niet?
vanuit de avent fles komt veel melk in een keer (hier iig) en dan krijgt ze veel lucht mee en gaat ze helemaal draaien enzo. Hema fles is ideaal voor hier.
Hier ook een heel onrustig mannetje tijdens de voedingen en ik geef de borst Afwisselen qua fles is er dus niet bij. Hier is het constant trappelen met zijn beentjes, slaan met de handjes, knijpen en pulken aan mijn borst, draaien en wriemelen... Regelmatig loslaten en aanhappen dan dus ook... Ik vind het niet zo'n probleem zolang hij er niet veel last van heeft. Hij drinkt altijd erg gulzig en veel en boert en spuugt dus ook behoorlijk. Maar tijdens de voeding is hij verder wel vrolijk en heeft hij er dus volgens mij geen last van. Ik kan er ook niet zoveel aan veranderen. Belangrijkste is dus wat mij betreft: denk je echt dat hij er last van heeft? Of is het gewoon een eigenschap van hem dat ie 'lekker druk' is? Misschien is het gewoon zijn drinkstijl, net zoals bij Benjamin.
hier had ik dat ook wat ik deed en nog steeds doe is mijn voeten op de tafel zetten en de kleine dus op mijn bovenbeen leggen (wel op zijn rug) dan kijkt hij infeite alleen naar mij (op de momenten dat hij gaat draaien met zijn hoofd na haha) en dit werkt geweldig ook doordat hij stabiel ligt en dus niet weg zakt in je armen ofzo
Ik ben vanmiddag naar het inloopspreekuur van het CB geweest en daar wisten ze me niet zoveel te vertellen. Adviseerde om een afspraak te maken met de huisarts. Denk dus niet dat alle baby's het hebben anders hadden ze dat wel gezegd, lijkt mij.... Ik vind het zo vervelend voor de kleine omdat dat drink moment zo'n ontspannend moment zou moeten zijn.
Onze zoon was ook altijd onrustig. Eerst tijdens de borstvoeding, hapte wel goed aan en dronk ook goed, maar heel nieuwsgierig naar wat er om hem heen gebeurt. Dus probeerde ik hem op een rustig plekje zonder al te veel prikkels te voeden. Later met de fles, zelfde verhaal: er loopt 1 van onze katten langs, of wat dan ook: hup, hij is afgeleid. Verder is hij wel vrolijk en komt hij altijd weer terug met z'n mond bij de fles. Is jouw kindje boos of gefrustreerd als hij zo onrustig is?
Nee hij is niet gefrustreerd...hij strekt zijn lichaampje en draait onrustig met zijn hoofdje. Vervolgens haal ik de speen eruit en 3 seconden later weer terug en dan drinkt hij weer verder. En dit herhaald zich vaak een keer of 6 en soms nog wel meer. De ene keer doe ik de speen eruit en dan weer erin en de andere keer kijk ik of hij een boertje moet laten en ja dan is het wel huilen want hij is natuurlijk nog niet klaar met drinken. Snap er echt helemaal niets van!