winterjas

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door avana1986, 20 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. avana1986

avana1986 Lid

10 sep 2007
    86
    0
    0
    Ik vind het echt een drama een nieuwe winterjas uitzoeken..
    alles past nog net aan en een maatje of 2 groter ziet er niet uit..
    waar hebben jullie je jas vandaan of hebben jullie een andere oplossing

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ze hebben bij mamalicious wel jassen en bij prenatal zag ik twee weken geleden ook een winterjas hangen.
    Ik heb er zelf eentje gevonden bij Mexx, een maatje 36 die me wonderbaarlijk genoeg nog steeds over m'n buik past, maar ik heb dan ook niet zo'n grote buik.... 't Is een parka-model en dat is ook wel handig: na de bevalling snoer ik de taille weer aan en heb ik een normale leuke jas, (verkoopster met eenzelfde figuur heeft hem toen even voor me gedemonstreerd, :)). Zit ik straks niet met een winterjas die ik nooit meer draag.
    Heb toen ook wel gezocht naar A-lijn-jassen, maar die vind ik voor gewoon niet leuk genoeg. Als je dat zelf wel leuk vindt, zou je ook daar eens naar kunnen zoeken.... omdat ze wijd uitlopen vanaf je borsten, past ie lekker over je buik dan...

3. Rimimi

Rimimi Actief lid

24 okt 2008
    185
    0
    0
    Hoi hoi,

Ik heb ijn jas bij vero moda gekocht toen ik nog niet wist dat ik zwanger was. Maar mijn jas heeft knopen en dan ga ik straks als het nodig is (wat ik wel denk, krijg namelijk al een klein buikje) de knopen verzetten. Zo heb je een jas die gewoon mooi zit en ruimer wordt waar het nodig is.

succes!

4. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    ik heb mijn jas bij bollebuiken vandaan, is er een van mamalicious.
    en ligt eraan waar je woont want hier in het noorden in schagen zit een goede winkel, mja dat is misschien te ver weg voor je.
    succes!

5. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik heb vorige week een jas gekocht van Noppies. Ik had nog wel een oude winterjas die past, maar die is niet zo dik en ik ben nogal een koukleum!

Deze jas is echt voor de zwangerschap, er is veel ruimte voor mijn buik, al is die nog niet heel groot, je weet nooit hoeveel ie nog gaat groeien! Was 80 euro. Ik denk niet dat ik m na de zw.schap nog ga dragen, maarja.

6. avana1986

avana1986 Lid

10 sep 2007
    86
    0
    0
    Ik koop meestal ieder jaar een andere jas.
    ik vind Mama.licious Parka coat wel een leuke jas.
    aangezien ik nogal groote boobs heb en ze vast en zeker nog grotere zal gaan krijgen weet ik niet welke maat ik moet hebben.
    Dus maar ffe een winkel opsporen die die jas verkoopt.
    Hier in mijn beurt verkopen ze amper positiekleding laat staan jassen.

7. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb mijn jas gekocht toen ik ca. 17 weken was. Bij de V&D. Een met houtjetouwtje knopen en een rits. Ik heb hem kunnen dragen tot 41 weken ik ging bevallen :p.

Maar ja, nu is-ie te groot... Ik gebruik nu alleen nog maar wanneer ik mijn dochtertje in de draagdoek mee heb.

8. avana1986

avana1986 Lid

10 sep 2007
    86
    0
    0
    de v & d hebben we dan weer wel..
    ga ik maar even kijken van het weekend

9. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

@Avana: heb je een grote maat?

10. avana1986

avana1986 Lid

10 sep 2007
    86
    0
    0
    ik het meestal een L of maat 40 a 42

11. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Ja, ik ook.

12. zogelukkig

Nou, dan zou ik die jas van Mamalicious maar gauw gaan proberen, die is leuk! De L paste me een paar weken geleden precies (ik heb maat 44/46), maar zat dus wel strak.

13. Caro1

Caro1 Actief lid

26 okt 2008
    123
    0
    0
    Ik had een jas van Esprit gekocht, een zwangerschapsjas van zwart wol die je met een strik dicht kon doen, zodat die kon meegroeien. het erge alleen was dat de jas me al met 22 weken niet meer paste :evil: , ik baalde gigantisch, was best duur. Moet nog een hele winter en mn buik moet nog een stuk dikker worden. Ik heb de winkel en Esprit gebeld om een klacht in te dienen. Die jas was wel mooi, maar ik kan het dus niet aanraden. Ik heb vervolgens een wollen cape-jas gekocht zonder vaste mouwen (voor netjes) en een XXL mannen ski-jas bij Scapino. Ik vind een goede winterjas vinden dus ook een drama... ;)

14. zogelukkig

Ik heb dus uiteindelijk een dikke warme parka met capuchon bij M&S mode gevonden. Ik dacht dat dat een truttige winkel was, maar het is een heel sportieve jas. Geen speciale positie, maar heb hem dus 2 maten groter gekocht. 1 maat groter paste ook, maar wou het risico niet nemen dat ik hem aan het eind van de winter niet meer zou passen. Voor 50 euro ben ik heel blij met die jas!

15. avana1986

avana1986 Lid

10 sep 2007
    86
    0
    0
    Ski jassen heb ik inderdaad gepast.. maar om te zeggen dat ik nog veel ruimte had... Me buik is nu al behoorlijk dus ben bang wat het over een paar weken is. Zat er ook aan te denken een dikke poncho te kopen met een dikke vest er onder..
    Maar kan nergens een leuke poncho vinden.. :S
    misschien ben ik gewoon te krietisch hahaha moet iniedergeval opschieten de jas die ik nu heb daar scheur ik zowat uit hahaha..

16. zogelukkig

Ik heb ook een poncho, maar die wordt nu al koud en wat als het regent?
    Bij H&M ook erg leuke jassen voor weinig, maar mij helaas net te klein.

17. avana1986

avana1986 Lid

10 sep 2007
    86
    0
    0
    dan gebruik ik een paraplu :p
    nee is inderdaad niet handig.. met regen.. vooral niet op de fiets..
    daarom heb ik besloten van de winter met de bus naar mijn werk te gaan

18. cvwinkoop

cvwinkoop Bekend lid

31 mei 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    Ik heb een jas van een vriend van mij, een maat xxl ofzo, hij is niet erg charming maar wel lekker warm ;) ik hoop over 2-3 weken mn eigen jas weer aan te kunnen.

19. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik heb een jas van mijn moeder! Een hippe dat wel, maar maat 42 past nu nog prima (alleen onderste knoop gaat niet meer dicht) en in januari scoor ik wel weer een nieuwe winterjas, want dan ben ik bevallen! (en uitverkoop! :D)

20. Stresskip007

Stresskip007 Actief lid

23 jun 2008
    154
    0
    0
    Dordrecht
    Ik heb de mama-licious jas aangeschaft...paste echt niks meer :p
    Erg fijne jas en niet eens zo gek duur!

Ik heb normaal maat S/M maar ik heb de XL gekocht!

Deel Deze Pagina