Ik snap er helemaal niets van

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Fatna, 10 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fatna

Fatna Actief lid

23 aug 2005
    168
    0
    0
    Ik ben vandaag 7 weken zwanger, en wat denk je nog niet eens iets wat lijkt op een buikje, op zich vindt ik dit niet vreemd omdat mijn kindje ook pas een centimetertje groot is, Hoe kunnen in Godsnaam dames al buikjes hebben zo vroeg tijdens hun zwangerschap,sommigen al met 4 WEKEN :confused: dan ben je nog maar NET bevrucht!

Begrijp me niet verkeerd ik gun iedereen een mooi buikje waar ze trots op kunnen zijn maar ik heb het idee dat sommigen hun buik opblazen of zo, dat kan toch niet?!?!?

Of heb ik het mis?

Ik ben zelf slank van postuur dus dan zou je opzich al snel wat moeten zien maar nee hoor nog helemaal niets!!

:(

2. Niet meer actief

Het is per persoon verschillend hoe erg je darmen overstuur en opgezwollen zijn, bij de een is dat heel erg, en die heeft dus een flink buikje en bij de ander is het minder, waarbij je dus bijna niets ziet...

3. sammie01

sammie01 Actief lid

3 apr 2006
    390
    0
    0
    ff niks
    in eerste instantie kan het zijn dat hetje darmen zijn.. beetje opgeblazen zeg maar.. ik begin nu een echt buikje te krijgen maar in het begin had ik het vooral als ik gegeten had de verloskundige zei dat dat komt onderandere door je darmen...
    dus vandaar dat sommige al een beetje een buikje hebben en sommige niet.
    bij mij is het is soms meer en soms wat minder.
    het buikje komt gauw genoeg...

4. Fatna

Fatna Actief lid

23 aug 2005
    168
    0
    0
    oooh wat dom van me, ik had er helemaal niet bij stil gestaan dat het je darmen kunnen zijn.

:oops:

ik voelde me al zo jaloers worden

:D

5. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Oh haha sorry hoor ga hier zeker reacties op krijgen... maar zeg het lekker toch.
    Misschien misschien....zijn er wel mensen die al wel een buikje hebben, maar die normaal niet zo opvalt zeg maar. En dan als ze zwanger zijn het meer lijkt of er een buikje is omdat er op gewezen wordt en meer aandacht voor is.
    Ik zeg niet dat het zo is hoor..alleen misschien :oops:

6. Fatna

Fatna Actief lid

23 aug 2005
    168
    0
    0

hahaha nou het zou natuurlijk best kunnen ook dat mensen nu opeens hun buikje laten hangen ipv buikspieren spannen omdat ze nu zwanger zijn en een buikje mogen hebben

dat kan ook!

dames als jullie maar genieten van jullie buikjes,
    ik voelde me alleen zo wanhopig want met mijn vorige zwangerschap had ik ook tot 20 weken geen echte buik maar een klein bultje en ik was zo teleurgesteld, ik denk dat het nu ook weer zo zal lopen dus daarom kan ik best jaloers zijn op dames die dan al een buik/opgezette darmen hebben zo vroeg tijdens de zwangerschap..

:D ik ga mezelf gewoon over een aantal weken een bui aanpraten DAN MOET HET MAAR ZO

:)

7. Niet meer actief

idd senseemillia dat kan het natuurlijk ook zijn hehe,
    maja het hoeft niet ;) en ja je omgeving weet wel of je een buikje ja of nee had dus dat scheelt. En idd in combinatie met de opgezwollen darmen kan het heel wat zijn idd...

8. Niet meer actief

Heb wel begrepen dat het bij een 2e zwangerschap altijd sneller te zien is!
    Dus er is hoop ;) hihi

9. Fatna

Fatna Actief lid

23 aug 2005
    168
    0
    0
    nogmaals anders verzin ik wel wat anders.....

dan ga ik misschien zelf wel mijn buik opblazen of zo want eh tot nu toe NIETS!

Wanneer begon jij wat te merken?

10. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Bij mij zag je ook niets tot de 16 weken en nu groeit mn buikje behoorlijk snel sommige momenten lijkt ie wel dikker dan op andere momenten....... maar de meesten verwachtten niet dat ik al zover ben en eerlijk gezegd vind ik dat helemaal niet zo erg... !!!
    Nu kan ik tenminste nog wel mn eigen broeken aan :D :D

11. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hallo Fatna,

Ik vroeg me precies hetzelfde af... Hoe het kon dat mensen al een foto in hun fotoalbum hadden staan met daarbij: 4 weken zwanger... Bij 4 weken zwanger ben je net 2 weken bevrucht... Ik vond het ook al vreemd, maar het kunnen inderdaad de darmen zijn of ineens een buikje dat opvalt waar eerder niet zo op gelet was!

Ik ben ondertussen al 9 weken zwanger en bij mij is ook nog niks te zien hoor! Je bent niet de enige ;)

Ik gun ook iedereen al een echt zwanger buikje hoor! Ook al zo heel vroeg in de zwangerschap! En jaloers, jazeker dat ben ik ook als ik die foto's zie! Maar ja ook bij ons gaat dat buikje wel komen! We kunnen er nog lang genoeg van genieten! En trouwens, bespaart ons nu geld! Als ik al lees hoeveel vrouwen al bij de 8e of 10e week zwangerschapskleding moet kopen vind ik het helemaal niet zo erg hoor! Ik kan gelukkig al mijn eigen kleding nog aan :)

Gr. Miranda

12. Ivonne

Ivonne Actief lid

9 apr 2006
    441
    0
    0
    Ja dat klopt, omdat het lichaam al zwanger is geweest maakt het bij de tweede alvast plaatst.....darmen gaan al opzij en de holte word opgevuld met lucht ;)

13. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    nou ik moet hier even op reageren.....

ik ben een van die die al erg snel een buikje hebben....
    krijg dat te horen, wees er trots op...
    ben ik ook maar handig is het niet! wij wilde het voor de buiten
    wereld juist nog even stil houden, tot een week of 12.
    Hier word geen buik mee uitgezet of wat jullie dan ook denken
    wel was ik eerder oook de magerste niet, maar toen had ik een
    rolletJE en nu een buikje!
    Mensen zien het echt aan mij, en ik geloofde het eerste niet
    en heb toen foto's gemaakt, en ja ze hadden idd gelijk!

Ik denk dat ieder lijf anders is.....
    je kunt daarbij ook het kindje naar voren of in de breedte of
    naar binnen dragen!

Oja ik ben in totaal nog maar 1 kg aangekomen....
    tuurlijk ben ik nog niet lang zwanger, maar dit is normaal
    voor mij wantik was voor de zwanger schap een paar kilotjes
    afgevallen en tja die komen graag weer snel terug!

Ik weet ook dat het het kindje nog niet kan zijn...
    en troots jullie ik heb dit ook altijd gedacht!
    onzin dat je het nu al kan zien...
    maar het is echt...... ik doe er niks voor
    ik sta zelf me buik in de houden voor de spiegel
    maar de hobbel blijft!!!!!

dus bij mij is het andersom!
    tuurlijk ben ik blij entrot maar was ook blij als het
    iets minder zou zijn!

14. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    oja ik heb een foto in me album staan van 4wkn ongeveer....
    dat is eenfoto met iets meer rol dan voordat ik zwanger was....
    dus dan vergelijk maar!
    Daar had ik nog geen buik maar net iets meer rol!

15. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik vind het ook een beetje vervelend dat ik al een buik begin te krijgen.
    Ik wil namelijk nog geen positiekleding kopen voor ik m'n echo heb gehad (en dat duurt nog 6 weken) maar ik loop nu in de meest vreselijke creaties omdat ik de meeste broeken gewoon niet meer aankan. Heel vervelend haha,

+ dat het zo'n domper is dat je wel een buik hebt terwijl je weet dat het je kindje nog helemaal niet kan zijn.

16. Niet meer actief

Ik had met mijn eerste zwangerschap al vlot een buikje (was toen nog mager als brandhout haha). En nu met 8,3 wkn *zie album* lijkt het alsof ik alweer een buikje heb. Maar het is lucht.. en niet meer dan dat. Ik kan het ook nog prima achter slot en grendel krijgen en dan blupt het er een beetje overheen.

Overigens las ik ergens over dat met 4 wkn dan net pas 4 wkn bevrucht zijn, maar feitelijk ben je dan werkelijk 2 wkn bevrucht. Er wordt uit gegaan van eerste dag laatste menstruatie en die duurt bij de meest 3 tot 5 dgn..Dan de daad nog, dan moet kikkervisje en ei elkaar wel zien zitten en is je koffieboon nog geen koffieboon.

Maar die darmen hè... Die geven sommigen toch het trotse zwangere gevoel en look~!

Het buikje komt vanzelf, straks ben je 39 wkn en wat zit ie dan in de weg...hihi

17. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Hey meid, je foto staat niet in je persoonlijke album maar in de openbare.. weet niet of dat de bedoeling is?

18. Niet meer actief

ja pardon.. hij staat in de dikke buiken album hihi.. ik zal hem ook ff in persoonlijk zetten.

19. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Het is idd wel al zichtbaar trouwens :D

20. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    leuk joh! en geen rol! of uitgedrukte buik..... :oops: :)

Deel Deze Pagina