Buiten lopen met dreumes *aaargh*

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Gentle, Aug 30, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Het is heel leuk hoor, buiten lopen met m'n kleine meisje, maar aaaaaaarrggggghhhh!!!!!!

Ben ik de enige die er ook een beetje gek van wordt. Het gaat ongeveer zo:
    - Kijk mooie auto! *bam bam bam*
    - He een takje *hap*
    - Wat is dit? Stukje kauwgom op de grond. *krabbel krabbel*
    - *plof* Mama ik zit hier even leuk te kijken naar een hond
    - *komt vrouw met rollator langs* Ik blijf even (lees: 5 minuten) staan om te kijken
    - Kijk nou mama, eikeltjes op de grond *eenvooreenwordeneikeltjesopgeraaptenaanmijgegeven*

Het is schattig, lief, leuk, en vaak reuze handig dat ze kan lopen, maar dit vind ik soms wel heul ónhandig! Met een volle kinderwagen met boodschappen éven van de auto naar de deur lopen, 'Kom maar meisje!' Maar nee hoor, mevrouw kan dat écht niet!

Wat is het vooruitzicht? Leren ze al snel lief mee te lopen? Of wordt dit langzamerhand alleen maar erger ;) Ik vind het niet serieus heel erg ofzo, maar het zou soms zo handig zijn...

2. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    ben bang dat het erger word haha..

hier is het nu niet meer geintresseerd naar dingen kijken en wat rondstappen, maar het liefste gewoon opeens zichzelf losrukken en proberen de straat over te rennen in een razendsnel tempo vanwege een hond op 30 meter afstand. :p

3. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,192
    431
    83
    Female
    home sweet home
    Wel lekker dat ze in ieder geval bij je in de buurt blijft toch? Zodra je ons zoontje los laat lopen buiten is hij vanaf dat moment spontaan doof. Hij loopt/rent en stopt niet en luistert niet. Wij moeten rechts hij wilt links enzv. Als hij dan zijn zin niet krijgt is het huilen geblazen, zich overstrekken, op de grond laten vallen en dat soort geintjes. Nee hier is het loslopen (nog) niet leuk. Hij liep al goed met 12 maanden en is daar dus vlot mee, maar met zijn gedrag nog niet echt.

4. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,232
    0
    0
    Velsen
    Ja en nee. Haha! Luca kan korte stukjes netjes aan de hand meelopen en doet dat vaak ook, maar als hij dwars is is dreigen soms genoeg om hem mee te krijgen, anders gaat hij onder de arm.
    Ik loop alleen met hem aan de hand als ik echt een wandelingetje met hem wil maken. Anders in de buggy. Die wandelingen zijn soms een groot drama met handje los trekken en weg rennen en eindigen vaak met Luca krijsend onder mijn arm.
    Soms gaat het een paar dagen goed, maar soms....pfffff

5. Lynx

Lynx VIP lid

Jul 19, 2008
    8,696
    2,511
    113
    Zie het van de zonnige kant. Het is toch geweldig om te zien hoe verwonderd kinderen zijn als ze iets nieuws zien?
    Oké het is niet handig als je haast hebt en soms een beetje genant (die van ons krijgt ook een uilennek als ze mensen in een rolstoel ziet).
    Als ik ga lopen met mijn dochtertje dan neem ik daar ook ruim de tijd voor. Wat daarna niet meer lukt omdat het lopen/winkelen meer tijd in beslag heeft genomen dan gepland, gebeurt morgen wel weer.

6. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Ja, Bonnie1, dat probeer ik ook wel te doen. Maar met plassen/modder op de grond of ergens waar veel peukjes liggen op de grond vind ik het wel minder handig! Was er maar een stukje wereld waar alleen onschuldige dingen op de grond lagen ;)

7. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    gentle als ik haast heb dan laat ik haar niet zelf lopen. Dan til ik haar op of doe dr in de kinderwagen. Heb ik geen haast laat ik haar zelf lopen en dan maakt het me allemaal ook niet uit.

8. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

geen tips Gentle, maar ik moet wel heel erg lachen om hoe je het beschrijft :D

9. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    Geen tips, moet wel lachen. Die van mij loopt nog niet buiten. Maar al kruipende likt hij de straatstenen af, vind ik ook geen succes. Zie er nu al tegenop als hij straks ook buiten gaat lopen. Kun je geen boek meenemen ofzo voor jezelf?!?

10. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ja!! ik zie het al voor me, gaat Julia naar een hond zitten kijken, en dan zit jij ernaast een boek te lezen *proest*

11. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    Whaahahaha en dan Julia vragen aan mama of ze door kunnen gaan!

12. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    2,297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    @machtelt haha, dat is een goede, een boek voor jezelf meenemen, lezen kan in de tussentijd toch wel:D:D;)

@hier, we hebben 2honden (teckels) die uitgelaten moeten worden en ik begin er elke keer meer tegenop te zien. de laatste weken doe ik het meestal als ze ligt te slapen, maar meenemen is ook wel lekker. komt ze even buiten, kan ze even luchten en haar energie kwijt. maar af en toe word ik lichtelijk dol;);)
    we lopen meestal in de polder en ze raapt eigenlijk niet veel van de grond (er liggen ook geen peuken ofzo) wel steentjes en takken. (wij pakken ook wel eens een tak om te gooien voor de hondjes, dus dat ziet ze)
    we zijn net terug van wandelen. ze moet nu in het doorgaan in de buggy, want de hondjes moeten plassen en die willen doorlopen (tot het stuk waar ze los mogen/kunnen) en leah loopt helemaal niet door. dus met moeite in de buggy. maar als ze dan mag lopen vind ze het ook erg leuk. dan gaat ze kijken wat de hondjes doen, wat ze uitgraven enz. maar liep ook zo door een plas (handig) en schrok van de boer die de heg aan het snoeien was (en viel daardoor in de steentjes) het enige wat ik echt irritant vind is dat ze in het gras loopt en ik bang ben dat ze in de poep valt.
    daarnet liep ze door het gras waar een plas lag (wist ik nog van gister, daar hadden de hondjes gedronken) en toen ik zei dat dat niet mocht liep ze gewoon door;) en de ene hond bleef achter, want die rook wat en de ander zat gelukkig weeral vast. dan moet ik echt even zuchten. maar bedacht mezelf daarna: ach, dan is ze maar nat als ze valt. doen we thuis wel iets anders aan.
    gister ging vriend gaan wandelen en voor ze eenmaal de straat uit waren:D hihi, moest er stiekem om lachen (hij neemt geen buggy mee) ze bleven erg lang weg. ik dacht dat het kwam omdat leah niet doorliep, maar een van de hondjes wilde niet terugkomen, die had wat geroken:D dus is het niet leah die niet meeloopt is het wel een hond die achterblijft;) haha.

het leuke vind ik toen we gister aan haar vroegen of ze mee wilde om de hondjes uit te laten riep ze hard en heel blij: JJAAAA:D

maar inderdaad als je haast hebt ofzo is het af en toe heel erg irritant. (maar ik moet ook erg lachen om de manier waarop je het schrijft)

13. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Wat ontzettend schattig allemaal Gentle :D Mijn zoontje wil vooral geen handje geven en heel hard de andere kant op rennen :$ Als ik hem dan op wil tillen, wordt ie heel boos met als gevolg dat ik hem bijna niet kan houden..

14. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    2,297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    leah wil niet echt een handje geven (net om van de stoep af te komen als hij erg hoog is) maar voor de rest niet. maar ze loopt ook niet weg. (en er rijden hier niet veel auto's dus dat scheelt ook)

15. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Haha, een boek meenemen, die zal ik onthouden!

Brenjomi, ik kan me wel voorstellen dat het leuker is als ze even zelf kan rondkeutelen. Ik heb geen hond (wel regelmatig de hond van m'n ouders voor een paar dagen), dus echt zo buiten lopen doen we niet zo veel. Als we lopen, is het dus in het centrumpje van ons dorp, en daar liggen dus wel peuken, glas, etc. Dus niet zo veilig! Maarrrr, ik bedenk me net dat we binnenkort met lekker weer ook wel eens naar het park hier kunnen gaan. Wel plassen, maar een stuk minder gevaarlijke dingen!

16. miffy11

miffy11 Niet meer actief

het vooruitzicht? mila is net 2 geworden, en heb niet voor niks een duo-wagen..
    als haar vader erbij is mag ze los lopen, die kan haar dan vangen en kan ik de kinderwagen met fenne erbij lopen. ik kan niet en Fenne in de buggy, en een boodschappentas en mila vangen omdat ze aan de overkant van de straat een vogeltje ziet. over een stukje van 10 minuten doen we dan rustig een uur..

17. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Inderdaad, of de schommel of een glijbaan, zien ze ook ALLANG voordat jij hem hebt gezien ;)
    En als jij dan zegt: daaaaag, mama loopt door he, word je ook nog uitgezwaaid met daaaaaaaag mama!!

18. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    2,297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    @miffy, haha. dat ga ik straks ook hebben. iedereen blijft maar zeggen: een duowagen???? waar heb je die voor nodig??? leah kan dan toch gewoon lopen.
    maar niemand snapt dat je met 2honden (die af en toe los lopen) en een kinderwagen en een loslopende peuter echt heel moeilijk moet doen:D dus ik heb gewoon een duowagen gekocht. heb er al mee gelopen met alleen leah erin (en een pop) iedereen kijkt me stom aan, maar hij rijdt zooo lekker:D (urban jungle)

@gentle, ja dan is het nog iets anders, want dan zijn ze misschien ook zo weg in de winkels? hier in het dorp loopt ze af en toe mee, maar dan ziet ze ook van alles en wil overal spelen. dat doen we meestal als papa er bij is. of zonder de hondjes, want dat is gewoon niet leuk (voor ons, de hondjes en haarzelf)

19. acnaib

acnaib Bekend lid

May 19, 2008
    560
    1
    0
    Moeder
    Dongen
    Ja, hier ook zo;n dreumes!

Ga je de hond uitlaten staat meneer al bij de deur want zelf lopen is leuk!
    Normaal een rondje van een half uur wordt nu een rodnje van 10 minuten waar ik nog 3 kwartier over doe!!!
    Elk hekje moet beklommen en bekeken worden, alle auto's moeten aangeraakt worden. Van elk stoepje kun je af dus er ook weer op en bij elke winkel kun je naar binnen en als je geluk hebt krijg ik een worstje!
    Ontzettend leuk, maar een beetje vermoeiend soms!

20. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Nou ik heb vanmorgen geprobeerd heel veel geduld te hebben, en het was zowaar best leuk! We gingen over de markt, en daar liggen ook wel veel kauwgompjes, maar ook heel veel leuke kraampjes. Overal even kijken, zwaaien, staren, en al die mensen liepen met een boogje lachend om haar heen :D En ik kon rustig elk kraampje bekijken, want zij liep toch traaaaag ;)

Share This Page