Hallo allemaal, Ik ben op zoek naar een mooie winterjas voor mijn zoontje van 2jr, en heb al heel wat mooie gezien op internet maar ik weet niet hoe ze vallen. dus mischien is het leuk om een lijst te maken met wat voor soort merk jas je kindje heeft welke maat en hoe de jas valt. Is mischien wel handig voor meer van ons. ik vind zelf de winterjassen van 7one7, salty dog en airforce heel mooi dus mischien weten jullie hoe die vallen?? mijn zoontje had vorig jaar zijn armani jas nog aan die hij een jaar daarvoor mijn schoonouders had gekregen en dat was een 12mnd jas die hij dus heeft aangehad tot een maand of 21 mijn zoontje heeft een normale lengte voor zijn leeftijd nu maar is heel smal, hij heeft nu met truitjes mt 92 en is bijna 28 mnd. ik heb wel truitjes mt 98 al in de kast maar dat is hem nog te lang maar sommige truitjes mt92 worden de mouwen te kort. broeken heeft ie sommigen nog wel mt 86 aan. ik zit dus te twijfelen tussen mt 92 of 98 maar als ik dus weet welk merk groot of klein valt is het wat makkelijker kiezen.
Kan je ze niet allebei bestellen bij wehkamp en dan gewoon 1 terugsturen of een andere maat bestellen? Ik weet niet hoe die jassen vallen,verschilt ook per kind denk ik. Of zoek een winkel waar ze die verkopen en pas hem dan. Ik moet er wel een beetje om lachen hoor,ik kon me eerst ook zo druk maken om een winterjas en nu denk ik,jeetje het is maar een jas,ik koop gewoon een warme,niet te duur en van het geld dat ik overhou ga ik liever iets leuks doen,ik snap dat je het leuk vind om de perfecte jas te hebben maar je moet er niet te ver in gaan (ik bedoel dit niet als commentaar ook al komt het zo over) Succes!
Vorig jaar had ik een pointer jasje. Maar dat was echt baby. Nu hebben we een Tommy Hilfiger jas voor Julian. Ik zou voor maat 98 gaan. Julian zit nu in 86 en ik koop altijd 1 maat groter dan hij is. Soms zit het dan goed en soms moet ik omslaan.
airforce valt iets aan de kleine kant. als je een lijstje wilt maken, even denken wat voor winterjassen ik allemaal heb jottum: de boya die ik heb valt redelijk goed op maat, maar een andere die ik had viel weer erg groot benetton: valt iets ruim maat 82 vind ik echt een 86 just small: valt een maat groter H&M: valt ruim gap: valt goed op maat mexx: goed op maat
persoonlijk vind ik te grote jassen niet zo mooi. Maar ik hou van manteltjes en dan staat dat niet echt.
ik wil liever ook geen te grote winterjas meer want hij heeft hem toch maar een paar maanden aan en als ie dan goed past is het weer voorjaar dus dat heeft geen zin om een jas te groot te kopen vind ik. ik vind trouwens die ouwe manne jasjes ook heel mooi!!! (manteltjes) heb ze ook meestal in het voorjaar/najaar maar vind ze te dun voor de winter.
als je die mooi vindt, vind je deze misschien wat: HOUTJE-TOUWTJEJAS MET CAPUCHON - Jassen en Jacks - Baby jongen (3-36 maanden) - Kinderen - ZARA Netherlands
Dit is Luc zn nieuwe jas. 98-104 Wil er nog een jas bij maar deze vandaag gekocht, heeft ie zelf gepakt en uitgekozen, wilde absoluut geen andere en mama moest meteen een foto maken Valt groot, zit zelfs nog een dik vest onder, express, want in de winter draag je geen tshirts onder je jasje. Helemaal gevoerd.
Mijn zoontje heeft nu een winterjas van scotch & soda. Ik ben echt verliefd op dat merk. Hij zit in 104 en zijn jas is ook die maat. En vandaag ga ik nog opzoek naar een tweede winterjas en muts/handschoeneb voor erbij. En eigenlijk moet hij ook nog een nieuw skipak, maar ik kan weinig leuks vinden. Airforce heeft ook leuke jassen trouwens! Vallen klein.. Overigens vind ik de meeste jassen dit seizoen (vooral Vingino 7one7 en salty) echt afschuwelijk, het was erg moeilijk iets moois te vinden.
Mijn oudste heeft een jas van Borxz, dat valt zoals bekend klein. Het is zo'n mooie jas... de jongste heeft een lekker borgvestje en voor de middelste moet ik nog op pad.
Ik heb net een winterjas gekocht voor mijn zoontje van Stoer!. Hij heeft nu maat 74/80 en maat 80 zat prima voor nu, dus heb maat 86 gekocht voor hem. Valt gewoon normaal dus.
die jas van de zara vind ik ook mooi maar heb al 2 jassen voor najaar en voorjaar de hans texiel ging weg en toen kreeg je het 2de kledingstuk voor een euro erbij dus had 2 jassen voor 16euro wel dezelfde alleen de 1ne zwart en de ander grijs valt nou ook nog iets te groot bij de mouwen maar die kan je naar binnen slaan zodat het niet opvalt. vorig jaar had ik trouwens wel zo´n jas bij de zara gekocht voor mijn zoon.
Als je voor die van 717 gaat dan zou ik de 98 kopen. Wij verkopen ze in de winkel en ze zijn niet groot of klein vallend. Zijn wel erg leuke jassen.
kijk daar heb ik wat aan!!!! thnx dan ga ik toch voor de 98 aangezien hij bij mt92 soms met zijn lange armen zit haha