Winterjas

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lizab, 4 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lizab

    lizab Fanatiek lid

    7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Ik heb een nieuwe winterjas nodig, maar ben begin januari uitgerekend.
    Nu vind ik het eigenlijk wel erg zonde om een nieuwe jas te kopen die ik vervolgens niet meer zal dragen omdat ik geen zwangerschapsbuik meer heb..

    HOe hebben jullie dat opgelost/hoe gaan jullie dat oplossen?
     
  2. zomaar

    zomaar Fanatiek lid

    29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Hele goeie vraag. . . . . . . Heb er ook over na gedacht maar ik heb geen idee! Dus blijf deze topic volgen. :)
     
  3. Mamzie

    Mamzie VIP lid

    29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    ik had toen een tweedehandse winterjas gekocht. Een hele grote en dikke en die koste maar 10 euro :D
     
  4. Premama

    Premama Actief lid

    19 jul 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zou ook gaan voor een tweedehands winterjas, bv. via Marktplaats. Of een jas van een goedkope winkel als Zeeman ofzo. Succes!
     
  5. joyo

    joyo Bekend lid

    4 sep 2007
    543
    0
    0
    kapster
    Voor dat ik zwangerwas van de 1e had ik een jas gekocht die ik dicht moest doen doormiddel van een meerdere knopen.

    Mijn moeder heeft die tijdens de eerste zwangerschpa verzet en zo heb ik de jas de gehele winter aan gekunnen. En deze winter moet ze het weer doen. En dan na de zwangerschap zal ik de knopen weer verzetten zodat ik de jas weer aankan.

    snpa je het nog haha ;)
     
  6. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik kon gelukkig nog gewoon mijn eigen aan... Nu moet ik wel een andere kopen, want mijn jas was helemaal uitgeflubberd door mijn buik. Hij zit nu mooi meer :)
    Een andere eventuele optie is ook een mooie dikke fleece-vest aan te schaffen! Die zijn ook erg warm en stukken goedkoper dan een echte jas.
     
  7. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik had er nog niet over nagedacht, maar ik denk dat ik voor een paar maten te groot een jas ga kopen bij de zeeman ofzo. Zijn niet zo duur en die kan je dan bij eventuele volgende zwangerschappen ook weer gebruiken.
     
  8. Ik ga een grote warme sjaal kopen en die moet het gapende gat opvullen....dus met jas open.
     
  9. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik ben nog hard op zoek naar een positie winterjas...
     
  10. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Als die al bestaan, zijn ze vast erg duur... dan maar een wat minder modieuze jas, als het maar warm zit. Een sjaal voor het gapende gat lijkt me trouwens erg koud en je jas waait dan ook telkens open toch? Ligt er natuurlijk ook aan wat je buiten aan het doen bent...
     
  11. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    1x was genoeg...
     
  12. TriCo77

    TriCo77 Fanatiek lid

    10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    1e x had ik een fleece vest aan die dicht kon, en daar over heen mijn gewone winterjas die dus open bleef.
    en bij de 2e had ik een winterjas gekregen van een vriendin, was erg groot en ik was net een michelinpoppetje. maar het kon me niks schelen want hij kon wel mooi dicht. zag er niet echt super uit, maar affijn dat had ik er wel voor over.
    deze winter trek ik weer een mooi aan, en loop ik te showen met mijn kindjes
     
  13. angel81

    angel81 Bekend lid

    10 apr 2007
    920
    0
    0
    Ik heb er een van noppies gekocht. Die was 75 euro en is alleen zwangerachtig omdat de rits ook van onder open kan... Vorr de rest is hij gewoon zwart en knielang. Ik kan hem na de zwangerschap ook nog aan!
     
  14. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar is ie dan niet heel wijd? Er moet toch ook een buik inpassen, die je (hopelijk) na je zwangerschap niet meer hebt.

    Daarbij vind ik 75 euro voor een winterjas nog best veel geld, maar dat zal wel aan mij liggen... ;) Voor een spijkerbroek geef ik ook niet meer dan 40 euro uit.
     
  15. Lindy

    Lindy VIP lid

    16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    ik zit hier dus ook over te twijfelen
    heb een leuke jas gezien
    hij is gelukkig niet duur
    maar of ik hem nu moet kopen weet ik niet.
    ga er nog even over nadenken, want
    net als wat jullie zeggen moet je hem open dragen
    of hij wordt uitgerekt,
    hmm

    denk denk denk
    blijf he topic even volgen :)
     
  16. missgwen

    missgwen Bekend lid

    23 apr 2007
    775
    16
    18
    aan het water
    ik had een goedkope vest gehaald een extra grote maat en die kon dicht en daarover heen mijn jas en die liet ik open
     
  17. acire

    acire Fanatiek lid

    heb een leuke zien hangen van h&m mama, een lange zwartje jas.
    die zou je evt. ook aan kunnen na de zwangerschap.
    die was 60 euro
     
  18. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Ik had er ook al eens over nagedacht. Ik ben op 28 maart uitgerekend, dus ook een zwangere buik in de winter. Een mooie brede sjaal om je nek en dan de jas open houden, dat had ik ook al in gedachten. Maar een losse jas is misschien weer niet zo praktisch in de winter. Maar de tip van een fleece-vest/trui vind ik ook wel een goeie! Inderdaad niet erg duur, en best warm! En dat rekt vaak ook wel behoorlijk mee. Ik vind het zonde om speciaal een winterjas te kopen, ben je best wat geld kwijt, ben ik bang... Een goedkope jas is wel een optie, maar dan ben je (denk ik) inderdaad net een Michelin-vrouwtje omdat je een veel grotere maat moet kopen door je buik.

    Groetjes,
    Jippie
     
  19. mayke1980

    mayke1980 Fanatiek lid

    15 apr 2007
    1.017
    0
    0
    Docent wiskunde vmbo
    Nijmegen
    Ik vroeg me inderdaad ook al af wat ik ermee aan moet. Weet het eigenlijk nog niet zo goed. Maar ik denk dat ik een zwangerschapsvest ga kopen en daar een dikke sjaal overheen doe. Ik vind het echt zonde om een andere jas te kopen. Ik heb wel gezien dat ze er zijn overigens. Maar voorlopig is het nog best mooi weer en kan ik het met een vest af denk ik.
    ke
    Ik las dat iemand een zwangerschapsjas was waar de rits aan de onderkant van open kan, is dit genoeg? Van mijn eigen jas kan dit ook maar dan moet ik hem tot boven de buik openlaten, omdat de buik er echt niet ik kan..

    succes allemaal!
    Mayke
     
  20. Barbabintje

    Barbabintje Fanatiek lid

    28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Ik lees hier ook even mee....
    Het idee van vest onder normale jas, spreekt me voorlopig wel aan...
     

Deel Deze Pagina