Dit is een documentaire op netflix en er zijn 2 delen van. Ik ben er heel erg door geïnspireerd geraakt. Zijn er meerdere mensen die dit gezien.en.gedaan hebben? Wat mij vooral aanspreekt is dat lichamelijke klachten en ziektes minder worden en soms helemaal kunnen verdwijnen. Ik heb dus een slow juicer gekocht en dinsdag begin ik aan mijn reboot. Ik ben heel erg benieuwd wat het voor mij gaat betekenen.
Haha, wat grappig! Ik begin morgenochtend met mijn (3 daagse helaas maar) sapvast-kuur. Wel al de hele week aan het afbouwen geweest: al een week helemaal geen vlees, vanaf dinsdag geen dierlijke producten. Gisteren en vandaag dus heel veel sla en fruit gegeten Verder ook detox-thee en probiotica etc. alvast de hele week. In voorbereiding op mijn 3daagse (of eigenlijk om mezelf te motiveren) heb ik de documentaire ook gekeken gisteravond. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat bevallen, ook voor jou. Hoe lang wil je rebooten?
Ik zit met 30 dagen in mn hoofd. Of ik het ga redden weet ik niet maar dat is wel het streven. Als het me goed bevalt wil ik het ook eens in de 3 maanden voor minimaal een week gaan doen. Even je lichaam weer helemaal resetten. Is er een reden voor jou dat je het 3 dagen doet?
Ik wilde mezelf niet een te hoog doel stellen. En aangezien ik al behoorlijk gezond leef is 3 dagen ook al een behoorlijke boost.
Ik heb trouwens wat volhouden betreft vooral dat ik het praktisch zo'n gedoe vind. Als er iemand was die elke dag alle sapjes voor me zou maken zou ik het wel veel langer doen denk ik. Ik houd je zeker op de hoogte! Hoe bereid jij je verder voor?
Mijn man heeft trouwens wel vaker dit soort sapkuren gedaan, de langste was twee weken. Maar hij zegt dat hij met 3 of 7 dagen ook een enorm verschil merkt al.
Eigenlijk bereid ik me totaal niet voor . Ik.verwacht dan ook dat de eerste drie dagen.verschrikkelijk worden. Leuk om te horen dat je man merkt dat het wat doet. Ik krijg er gewoon al zin in. Het zal idd best wat werk zijn. Maar dat.heb ik.er wel voor over.
Geweldige docu! Wij hebben hem begin dit jaar gezien. We zijn weliswaar niet echt aan de sap kuur begonnen, maar drinken wel elke dag een sapje. Alleen met dat ene sapje, en verder gezond eten, voelden we ons al veel beter! Ik ben wel benieuwd hoe je de kuur gaat ervaren, dus ik blijf even meelezen
Het kan nog wel zin hebben om de komende dagen te proberen alvast dingen af te bouwen, het schijnt dat je dan veel minder last van detoxen hebt. Ik kwam dit stukje tegen: Fase 1 van de sapkuur bestaat uit 4 afbouwdagen. Deze fase is zeer belangrijk om te voorkomen dat je tijdens de sapkuur erg last krijgt van detox verschijnselen. Snelle suikers, slechte vetten, alcohol, cafeïne, gluten, dierlijke producten en sigaretten worden afgebouwd. In plaats daarvan eet je puur en onbewerkt zodat je je lichaam voedt en voorbereidt op de sapkuur.
Ik ga morgen een weekend weg dus ik.voorzie dat ik niet best eet. Al ga.ik.proberen er.zoveel mogelijk rekening mee te houden.
Ik heb beide documentaires gezien en ik vond ze beide erg inspirerend. Zelf drink ik regelmatig groene smoothie. Dan heb ik alles van de groentes en de vruchten. Succes voor degene die gaan starten!
Die ken ik niet, maar ga ik zeker kijken! Ik ontbijt bijna elke dag met een groene smoothie. Daarnaast drink ik dagelijks een kleine dosis Aloe Vera gel en heb ik 2 maanden geleden een 9-daagse Detoxkuur gedaan oo basis van Aloe Vera, waarna ik mij fantastische voelde!
Ik heb het gedaan! 28 dagen en het is goed vol te houden! M'n moeder heeft het 60 dagen gedaan en het heeft d'r zo goed gedaan ook zeker qua gezondheid! Als je het wilt doen is het wel verstandig om je mentaal en lichamelijk voor te bereiden het is niet niks! En als je weer gaat eten sowieso je leefstijl omgooien! Anders heeft het geen zin! Succes ermee 😁
Mijn man ontbijt de afgelopen 2,5 maand met sap en hij is 12 kilo afgevallen en voelt zich veel beter. We hebben ook samen een driedaagse sapvast gedaan. Ik vond het enorm pittig!
Zo, dag 1 is in volle gang. Ik ben net gigantisch misselijk geweest, waarschijnlijk iets te enthousiast begonnen Ik heb ook direct al een liter sap van spinazie, komkommer, bleekselderij en appel op. Op een nuchtere (nou ja, vol met water en detox-thee) maag blijkbaar een beetje heftig Wel grappig, want dat sap drink ik wel vaker, ook 's ochtends. Maar niet zoveel in een keer. Nu aan een tomaat-wortel-bietenspaje.
Dag 1 is bijna om trouwens. Heb het wel lekker gepland: we hebben vanavond mijn moeder, broer en schoonzus te eten en we gaan barbecuen Nou ja, mooie vuurdoop.