heeey ons mannetje is ondertussen bijna 10 maand. we hebben het al behoorlijk druk met hem gehad met zijn voorkeurshouding, zijn hoofdje die (nog steeds) behoorlijk plat was (is). sinds 7,5 maand wil hij ineens alleen nog maar op zn buik slapen, zorgt weer voor andere stressgevallen haha, maar goed. heb er mee leren leven. hij ligt iig niet meer op z'n platte 'kant'. nu is hij de hele dag druk bezig, echt druk.. niet normaal hihi. aan het tijgeren en proberen te kruipen. ook kan hij de weg naar 'zit' al bijna vinden. maar als ik hem even neer zet valt hij nog steeds gewoon om. ik maak me nu stiekem toch wel een beetje zorgen, want de meeste kunnen toch echt al wel zitten. Van zijn leeftijd zijn er zelfs al veel die al staan en proberen te lopen (al is dat misschien ook wel een beetje vroeg?) maargoed. ik vind echt dat hij 't lekker op zn eigen tempo moet doen hoor, maar maak me toch wel een beetje zorgen hij is nu al zo lang aan 't tijgeren en van 't kruipen lijkt maar niets te komen. en het blijven zitten dus ook niet.
Geen stress! Hier eentje van een jaar die nog niet zelf gaat zitten. Hij kan wel redelijk blijven zitten als je hem neerzet. Hij kan wel sinds 2 weken vanuit buikligging gaan staan bij de tafel oid. Dus alles met armkracht. Hij tijgert ook alleen maar en kruipt niet. Hij kan wel op zijn knieën zitten en dan ook los zitten. Beetje vreemd kind, haha.
Ik dacht ook dat het nog lang ging duren.. Maar ineens heeft ie het toch voor elkaar gekregen. Ik heb hem eigenlijk nooit zelf neergezet, maar nu gaat hij zelf zitten en heeft er de grootste lol in. Het komt vast goed, zeker als hij al pogingen doet. Van de een op de andere dag kunnen ze het ineens
Geen zorgen...mijn dochter kon alleen rollen met 11! Maanden. Binnen Een week met 11 maanden ging ze zelf zitten, kruipen alsof ze nooit anders had gedaan En optrekken. Hier dus nooit getijgerd. Nu is ze 13 maanden En gaat sporadisch staan...ze is erg voorzichtig, is ook nog nooit gevallen of gestoten of iets. Daarentegen was zij super snel met zwaaien, klappen enzo en heeft ze al Een aantal woorden...papa, Mama, eten En bal wat ze heel duidelijk zegt en gericht. (Bijv eten En wijzen naar de keuken) Alles met de tijd!
Inderdaad geen zorgen! Ieder kind ontwikkeld zich anders. Mijn zoon zit ook niet, maar kan wel tijgeren, kruipen en langs meubels lopen. Die heeft het hele zitten overgeslagen lijkt wel.. Dus het komt vanzelf wel als zo'n kleine er zin in heeft of het aandurft!
Hier ging hij ook pas met 10 maanden kruipen, simpelweg omdat tijgeren sneller ging en toen makkelijker voor hem was. Pas toen hij echt goed kon kruipen ging hij ook echt kruipen. Zitten deed hij hier ook pas met 11 maanden, maar voor die tijd speelde hij zittend op z'n knieën met z'n kont er tussen zeg maar... Komt vanzelf wel hoor, niet alle kindjes zijn even snel.
Geen zorgen maken, ieder kindje doet het op zn eigen tempo. En het is een jongetje he 😜 hier 2 meiden die super snel waren/zijn en 1 jongetje die ook pas kon zitten toen hii een maand of 10/11 was. Uiteindelijk allemaal goed gekomen.
Hier nog zo'n sloompie, kan met 11,5 maand ook alleen nog maar tijgeren. Hij kan wel in kruipstand gaan zitten, maar kruipt nog niet. Hij gaat ook op handjes en voetjes staan, maar trekt zich nog niet op. En blijven zitten lukt misschien 10 seconden op een goede dag. En dan is hij dus nog serieus sneller dan zijn zussen ook... Maar ik kan melden: die hebben het ook geleerd. Ik maak me dus geen zorgen. Nu vind ik het gewoon alleen nog maar stom!
Komt vanzelf! Mijn zoontje zat voor het eerst uit zichzelf een week voor zijn eerste verjaardag. Inmiddels kan hij uit zichzelf staan, loopt hij langs tafels en muren en staat hij af en toe echt los met af en toe een snel stapje van de tafel naar de bank. Hij is bijna 18 maanden (1,5jr) Onze kindjes nemen gewoon lekker de tijd
Hier nog eentje... Zit niet (al begint dat nu langzaam te komen), tijgert niet en kruipt niet. Ook lang een voorkeurshouding gehad, afgeplat hoofdje (wat nu wel redelijk bijtrekt gelukkig) en tot een maand of 5 ook nog die Moro-reflex gehad. Maak me geen zorgen, maar er moet wel wat vooruitgang komen op korte termijn anders ben ik bang dat die zorgen toch langzaamaan komen aanzetten... sowieso heeft het KDV deze week aangegeven dat ze extra stimulerende oefeningen gaan doen met hem, en wij thuis dus ook. Komt vast vanzelf goed! Enne, het zijn en blijven jongetjes
Hier is ze met 16 maanden voor het eerst zelf gaan zitten en met 17 maanden werd het regelmatig. Als ze met 12 maanden niet kunnen gaan zitten kun je fysio vragen. Hier heeft het super geholpen. Met haar verjaardag kon ze alleen rollen. Nu ook tijgeren, rondjes draaien op haar buik en dus zitten. Hier kregen we van de fysio oefeningen om haar spieren sterker te maken en dat heeft haar verder geholpen. Sinds deze week is ze zelfs aan het kruipen. Nu is onze dochter echt wel heel laat maar zelfs dan komt het dus alsnog
Hier een beetje hetzelfde, bijna 10 maanden nu, tijgert niet, kruipt niet en zit ook nog niet. Zo'n verschil met sommige andere kindjes van zijn leeftijd. Ik maak me ook nog geen zorgen, maar hoop wel dat het binnenkort gaat komen (met name het tijgeren oid) anders ben ik bang dat ik me zeker zorgen ga maken. Het sluipt er nu al af en toe in.
no worrys!!!!! die van ons kon pas met 11 maanden zitten, en kruipen ook... ze doet nu van alles behalve lopen, ze hoeven het ook niet zo snel te leren, ieder kind doet het op zn eigen tempo, en die van ons is lekker lui.. kruipt liever dan dat ze wilt leren lopen, optrekken en langs meubels lopen doet ze met gemak.. maar dat komt allemaal wel joh!
Nou, ik had al eerder een reactie gepost. De kleine man kan al langer tijgeren, kruipen en langs meubels lopen.. En sinds een dag of 2 heeft hij besloten dat zitten toch wel leuk is dus ieder kind zijn/haar eigen tempo!
Ik zou me geen zorgen maken. Mijn zoontje is bijna 7 maanden en zijn neefje 6 weken ouder. Wij kunnen dus mooi vergelijken. Wat een verschillende kinderen! Mijn neefje tijgert door de kamer, eet alles wat los en vast zit, staan is het einde maar zitten doet en kan hij niet. Die van mij brabbelt je de oren van de kop, zit bijna zelfstandig en wilt eigenlijk alleen melk drinken. Omrollen lukt echt nog niet en verplaatsen al helemaal niet. Ieder zijn eigen ontwikkeling. In hokjes en schema's stoppen kunnen we ze nog hun hele leven... Toch?
Ik zou me geen zorgen maken. Mijn zoontje is bijna 7 maanden en zijn neefje 6 weken ouder. Wij kunnen dus mooi vergelijken. Wat een verschillende kinderen! Mijn neefje tijgert door de kamer, eet alles wat los en vast zit, staan is het einde maar zitten doet en kan hij niet. Die van mij brabbelt je de oren van de kop, zit bijna zelfstandig en wilt eigenlijk alleen melk drinken. Omrollen lukt echt nog niet en verplaatsen al helemaal niet. Ieder zijn eigen ontwikkeling. In hokjes en schema's stoppen kunnen we ze nog hun hele leven... Toch?