ff een vraagje, zat ff te lezen ergens hier, dat er moeders zijn die hydrofiele luiers gebruiken om je uk af te drogen enzo... Maare, hydrofiele luiers...zijn dat van die doeken die je als luier kunt gebruiken met van die veiligheidsspelden? van vroeger zegmaar? en wat zijn dan katoenen luiers? ook van die doeken toch? wat is het verschil dan eigenlijk? sorry hoor voor mijn domme vragen...ben beetje in de war door alle verhalen hihi...
Is volgens mij precies hetzelfde hoor... En worden idd gebruikt ipv wegwerpluiers. Reden dat die gebruikt worden om af te drogen of als spuugdoek is dat ze goed vocht opnemen. Makkelijk om de huidplooitjes mee schoon te maken. Heb er hier een stuk of 30 liggen (en dat is geen overbodige luxe als je kindje veel spuugt). En geen domme vraag...was ook in de war toen ik zwanger was
Heel herkenbaar hoor! Ik weet nog dat een vriendin tegen me zei: Oh meid wat leuk dat je zwanger bent! Ik heb nog wel wat leuke spulletjes voor je van mijn kinderen! Wat kleertjes en hydrofiel luiers enzo. En ik dacht alleenmaar: 'Luiers? Gatverdamme! 2e handskleertjes oke maar gebruikte luiers? No way! En katoenen luiers zijn wasbare luiers en dat zijn wel echte luiers . De meeste moeders gebruiken wegwerpluiers (Pampers ed) maar katoenen zijn beter voor het milieu. Hydrofiel luiers werden vroeger als luiers gebruikt dus vandaar dat het nog zo heet maar nu gebruiken we het dus als 1000-dingendoeken.
Hallo, Hydrofielluiers kun je idd prima gebruiken als handdoek en spuugdoek. Wij gebruiken ze de eerste weken na de geboorte als luiers (speciale vouwtechniek met een papieren inlegvel) en sluiten ze met tape, beslist niet met veiligheidsspelden, dat mag al heel lang niet meer volgens mij. De reden is dat wij gekozen hebben voor katoenen luiers ipv papieren. De hydrofieluiers gebruiken we nu alleen maar als luier omdat ik na een zware bevalling nog niet zo mobiel ben en veel bamboe luiers kan wassen. Zoals je begrijpt kiezen wij voor bamboe luiers, dat is een soort moderne variant van katoenen VOORGEVORMDE luiers. Voorgevormde luiers zijn eigenlijk wasbare pampers. Als je daar meer info over wilt, kijk eens op www.kaatjekatoen.nl
Hihihihi, ik had precies hetzelfde, ik had afgelopen weekend een feestje en daar kwamen hydrofielluiers ook ter sprake, had ook geen idee wat het was. Als ik naar een baby-uitzetlest kijk (wat heb je veel nodig!) weet ik van de de helft niet wat het precies is, maar ik leer elke dag bij, haha.
hahaha, ja is ook ff wennen.. De hydrofiel luiers zijn die met al die vierkantjes erop. En de ouderwetse katoen zijn ook dikker. De hydrofiel gebruik je om je uk af te drogen idd, maar de katoenen volgens mij niet hoor....
Ik wist er ook niets van! Inmiddels gebruik ik de oogjesluiers (de dikkere katoenen luiers) voor op t aankleedkussen, om dat schoon te houden. Daar vind ik de hydrofiel weer te dun voor, vooral omdat onze dochter het heerlijk vindt te plassen en poepen terwijl haar luier verschoond wordt.
Bedankt voor de reacties! ik wist het echt ff niet meer hihihi Ik heb nu dan ook mijn eerste setje hydrofiele luiers gekocht, 6 stuks voor 5,99 En mijn moeder zie al, nou ik vul het wel voor je aan want je kan er niet genoeg van hebben! Liefs Margje