Zouden jullie tweedehands babykleding kopen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Marjolijn P, 26 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marjolijn P

24 aug 2011
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Graag zou ik willen weten of jullie tweedehands babykleding zouden kopen? En waarom wel / niet?

Ben benieuwd!!

Groetjes Marjolijn

2. zafira

zafira Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.959
    126
    63
    zuid holland
    Ik eerlijk gezegd niet. Ben niet zo van 2e hands. Maar moet er wel bij zeggen dat ik het super vind dat er zoveel te krijgen is voor mensen die het financieel wat minder hebben. Dus daar laat ik het eigenlijk voor liggen, aangezien wij niet op een euro meer of minder hoeven te letten.

3. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik niet maar dat is omdat ik het niet "hoef".. Ik kan het betalen en ben geen milieu type dat het om die reden wel zou doen.
    Maar was ik minder bedeeld geweest mbt financien had ik evengoed een kleintje gewilt en dan had ik het wellicht ook 2de hands moeten kopen, geloof niet dat het dan minder gelukkig/gezond was geweest als met nieuwe kleertjes..
    Maar goed je leeft naar wat je hebt..en ik koop echt geen mega dure kleertjes veel te zonde voor de korte tijd maar wel alles nieuw.. En ach als ik dan straks een minder bedeelt iemand blij kan maken voor een prikkie heb ik mn goede daad ook weer verricht toch?
    Waarom vraag je dit? Twijfel je zelf?

4. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    De allereerste kleertjes komen er nieuw, maar daarna mag het van mij best 2e hands hoor. (ondanks dat we het best kunnen betalen)

5. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Ik wel hoor!

Heb er genoeg geld voor dus dat is het niet, maar geef het liever op een andere manier uit.

Bijvoorbeeld een zo goed als nieuw Lief! jasje voor 10 euro heb ik laatst van marktplaats. Mensen die het zien zien niet eens dat het niet nieuw is, kost in de winkel 50 euro. Dat heb ik er niet voor over.

Wel scheelt het wat ik koop, ga geen zeeman rompers overnemen. Dus nu alleen jasjes, twee eigenlijk. Dus het hangt ook van het product af.....

6. OnzeSpruit

13 jul 2011
    19
    0
    0
    Zit nog op school
    Sprang-Capelle
    Wij hebben redelijk wat dingen tweedehands aangeschaft maar ook nieuw..
    We doen het niet omdat we zo mileu bewust zijn ofzo.. Maar we hebben het gewoon niet breedt.. Ik ben nu 18 en werkloos en me vriend werkt fulltime.. maar die is ook pas 20 en de rekeningen moeten ook gewoon betaald worden.. Dus wij zijn altijd wel blij als we iets tweedehands vinden wat we leuk vinden. En we zitten er ook net echt mee :)

x

7. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Die kinders groeien zoooooo snel, dus 2e hands koop ik ook écht wel naast nieuwe kleding. Vooral de kleding voor het eerste jaar heeft eigenlijk niets te lijden qua slijtage, dus kun je voor relatief weinig best leuke kleren krijgen.

8. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Ik sluit me inderdaad aan bij Hopmarjanneke!

Wij hebben ook relatief veel 2e hands kleertjes, maar ook redelijk wat nieuw spul.
    De 2e hands kleertjes die we hebben, die zien er allemaal nog perfect uit. Ik gooi ze een keertje extra in de wasmachine en er is niets mee aan de hand.

Vorige week heb ik een paar leuke kleertjes op de kop kunnen tikken van o.a. mexx, nijntje e.d. voor nog geen 4 euro! :D

9. babyproject

babyproject Niet meer actief

Onze babykleertjes zijn 90% tweedehands.

We krijgen dozen/zakken vol van mijn zus, die heeft 2 kindjes. Vaak heeft zij ze ook gekregen/goedkoop 2e hands gekocht. De meeste kleertjes zien er nog zo goed uit en baby's groeien zo snel! Onze 2e zal ze ook dragen en dan schuif ik ze door naar 1 van mijn jongere zusjes.

Ik had laatst 4 shirtjes gekocht bij de HEMA, was meer dan 25 euro kwijt. Terwijl ik een hele doos kleertjes van 1 maat kan kopen voor 10 euro. Dan weet ik het wel hoor!

10. chadee

chadee Actief lid

12 jun 2011
    234
    0
    0
    Huismoeder
    Gelderland
    Ik zou het zelf niet zo snel tweedehands kopen, wil het graag nieuw kopen, maar dat wat ik tweedehands krijg, zal ik zeker wel gebruiken! Als ze straks ouder is, is het wel een ander verhaal, maar als ze straks net geboren is wil ik het graag nieuw hebben.

11. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Ik koop bijna alles tweedehands! Simpelweg omdat ik van mooie dingen hou maar daar niet de hoofdprijs voor wil betalen. Bovendien kan het vaak vanuit je luie stoel achter de pc ;) Erg makkelijk met kleine kindjes!

Maar wat wel belangrijk is, ik koop geen 2e hands dingen die flink gebruikt zijn, het moet er nog wel echt mooi uit zien!

12. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Is dit ook 'marktonderzoek'? Aangezien je andere topic ook van deze strekking is?

Ik koop wel eens 2e hands kleding, maar ik denk dat Marktplaats genoeg aanbod heeft. Als ik ga winkelen, zou ik het niet halen. Alleen als de kids echt iets snel nodig hebben, kijk ik of het 2e hands nog ergens voor een prikkie staat, anders wordt het alsnog nieuw.

13. Rozaly

Rozaly Bekend lid

26 apr 2011
    736
    0
    16
    De kleren in maat 50 en 56 heb ik nieuw gekocht, maar straks ga ik echt wel kijken op MP hoor. Staat zoveel leuks op! Heb er nu ook al spullen vandaan, een Lodger Shelter bijvoorbeeld... prijskaartje zat er nog aan ;) Zou dan wel de iets duurdere merken overnemen denk ik...

14. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Oja Rozaly, ik heb ook een Lodger Wrapper nieuw in de doos van MP gekocht. 25 euro ipv 79,-. Nou, dan weet ik het wel...

15. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Ik ben echt een kneus, maar vind 2dehands dingen vies.. Vooral van mensen die ik niet ken.. Ik weet wel dat het nergens op slaat, maar koop liever alles nieuw..

16. Babystew

Babystew Niet meer actief

Hier ook zat tweedehands :) Heb ook dingen zelf gekocht hoor, maar het maakt mij niet zoveel uit als het er maar fatsoenlijk uitziet ;) Keertje goed wassen en klaaar.

17. Iefie

Iefie Niet meer actief

Ik heb wel alles nieuw gekocht om de simpele reden dat ik het me kan veroorloven. Zou ik dat niet hebben gekund had ik denk ik ook wel veel tweedehands gekocht. Kledingstukken als rompertjes dan weer niet, deze zijn nieuw niet duur en vind ik toch wel iets frisser om helemaal nieuw te hebben (ook al is dat wellicht helemaal niet terecht).

18. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik heb genoeg nieuw en 2de hands gekocht, zowel toen ze nog baby waren als nu. Dochter krijgt/kreeg ook veel van een vriendin met een dochter van ruim 1,5 jaar ouder en voor zoonlief had ik een gigantische doos 2de hands kleertjes gekregen tegen verzondkosten. Dochter weet ook best dat niet alles nieuw is en haar maakt het ook niets uit. Ik zou alleen geen 2de hands ondergoed kopen, wel rompers want daar zit nog een luier tussen.

19. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    kleertjes etc koop ik liever nieuw en krijg ik liever niet door...
    maar een park of bedje zou ik wel 2e hands durven kopen/lenen mits het nog proper is

20. Marjolijn P

24 aug 2011
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    #20 Marjolijn P, 26 aug 2011
    Laatst bewerkt: 26 aug 2011
    Skatje, je bent een pientere dame;) Ik ben inderdaad in mijn hoofd plannen aan het maken om een eigen bedrijfje op te zetten. Ik wil graag iets in babyproducten doen en vraag daarom hier op het forum rond waar men nog behoefte aan heeft en wat men niet meer nodig heeft.

Ik hoop op deze manier op goede ideeën te komen en jullie uiteindelijk in de toekomst te kunnen bieden waar jullie al zoooooooooo lang naar op zoek waren:p

Ik echter inmiddels begrepen dat sommigen hier dat vervelend vonden dus ik zal het hierbij laten.

De reden waarom ik er trouwens niet "open" over was (zoals sommigen vroegen) is omdat ik niet wist of het binnen de regels van het forum viel om hier openlijk over te vragen. Maar zoals te lezen is in mijn andere bericht: het was niet mijn bedoeling mensen tegen de haren in te strijken. Jammer dat dit wel gebeurd is (al hoef je natuurlijk niet te reageren als je een bericht vervelend vindt....)

Deel Deze Pagina