Winterjasje Hema welke maat?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ikkie97, 19 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.898
    3.931
    113
    Ik heb een leuk jasje gezien bij de hema, ik kan ze niet vinden opd e website dus kan geen foto plaatsen.
    Ze zijn in roze, rood en blauw en het is geen gladde stof. Ze zijn met houtje-touwtje sluiting en capuchon.

Maarr.... welke maat zal ik nemen?
    Mijn dochtertje heeft nu maat 62. Ze is van 31 mei dus in de winter tussen de 6 en 10 mnd oud.
    Ik dacht zelf aan 68, maar volgens mijn vriend past ze daar straks lang niet meer in. Haar lengte en gewicht zijn nu gemiddeld.
    Weet iemand hoe dit jasje valt en wie kan mij advies geven?

2. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Ik vind dat kleding van de Hema nogal groot valt. Dus ik denk dat je best maat 68 kan nemen hoor! Maar misschien even passen in de winkel voor de zekerheid?

3. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.898
    3.931
    113
    Over het algemeen vind ik dat ook, alleen had ik laatst een shirtje wat opeens heel klein viel, zit echt heel strak. Was een fuchsiaroze shirtje met een strikje.

Kan miss ook een jasje van haar even meenemen en dan vergelijkren maar vind het zo lastig inschatten hoe hard ze zal groeien. Dat gaat steeds geleidelijker toch?

4. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Ja tuurlijk, hoe ouder ze worden hoe minder hard ze groeien. Als je niet wilt/kan passen, kan je ook ind een jasje wat ze nu goed past vergelijken. Hier is het wel altijd opletten met de mouwen. Die vallen soms smal en dan passen haar dikke armpjes er niet door :) Dus hier doe ik jasjes/vestjes wel altijd even passen..

5. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik heb het jasje in het roze en ik vind 'm groot vallen; mijn dochter heeft nu maat 80, jasje is ook maat 80 en zit echt nog flink ruim, ik verwacht dat we er de winter prima mee door gaan komen.
    Ik zou in jouw geval denk ik voor mt 68 gaan.

6. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Ik zou ook voor 68 gaan, anders is het veel te groot. Dan kan ze hem nu tenminste al aan.
    Baby's groeien wel hard, dus de kans is op zich groot dat je aan het einde vd winter een nieuw jasje moet kopen... Maar 74 is veel te groot als ze nu 62 heeft.

7. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Ik zou in de winkel maat 68 en 74 even op elkaar leggen om het verschil te kunnen zien. Beetje te groot is niet erg, maar er in verzuipen is een beetje overdreven :D
    Ik heb een jasje van noppies ( ook zo'n houtje touwtje jas, te leuk!) heb een 74 gekocht, maar daar zit meneer inmiddels al in en de winter is nog niet eens begonnen..

8. Blond88

Blond88 Actief lid

16 feb 2011
    481
    27
    28
    Ik heb hem voor m'n zoontje in het blauw.
    Zit net in maatje 74, jasje heb ik maat 80 genomen. Zou voor de 68 gaan :)

Ze zijn leuk hè!:D

9. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Ik zou maat 74 nemen,mijn dochter is dik 81 cm en heeft maat 86/92, van de hema jas zit 86 precies goed,dus ik vind het niet groot vallen.

10. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Hier vind ik ze ook groot vallen. Hebben ook een jas van de Hema (wel een andere). Julia heeft maat 74 maar die was er niet meer en dus 80 genomen. Die zit nog goed ruim dus daar komt ze de winter wel mee door.

Zou dus voor 68 gaan.

Anders in de winkel even passen.

11. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.898
    3.931
    113
    Hm nou ik heb dus vandaag de maat 68 meegenomen. Maar die zit totaal niet! De verhoudingen kloppen volgens mij helemaal niet. Om haar rompje zit ie nog niet zo gek, maar het bovenste houtje-touwtje zit ongeveer bij haar neus en als die dicht zit wordt ze nog net niet gesmoord. Mouwen iets te lang maar dat was verwacht en dat geeft op zich niet. Maar ze verzuipt echt letterlijk in het bovenste stuk terwijl de sluitingen wel al best krap zitten. En dan heb ik het nog niet gehad over de MEGA capuchon.... die is ongeveer zo groot als het hele jasje zelf..

Misschien is het jasje echt nog gewoon veel te groot dat het daarom nergens op lijkt, maar ik ga hem morgen terugbrengen... dit is niks zo. Jammer want ik vind het zo'n leuk jasje :(

12. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Oh, dat klinkt wel heel gek idd! Hier zit hij ruim, maar zeker niet zoals jij beschrijft. Gelukkig kun je 'm gewoon terug brengen! Hopelijk vind je een ander jasje dat wel goed zit.

13. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Huh? Zonde zeg! Misschien past het model jasje niet bij je meisje? Op zoek naar een ander jasje dan maar? Al moet ik toegeven dat ik jasjes bij kleine baby's sowieso maar irritant vind zitten. Onze jongste heeft nu gewoon een lekker dik vest (waarvan we het bovenste knoopje ook niet moeten dichtdoen) en samen met de maxicosi voetenzak is dit warm genoeg voorlopig. En ik heb ook nog een muts, sjaal en wantjes.

14. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.898
    3.931
    113
    Volgens mijn vriend heeft ze geen nek (lees kort nekje) en is dat het probleem...
    Heb er een ander vestje opgelegd maar op zich is die hetzelfde bovenaan alleen iets korter onderaan. Raar... morgen nog maar een keer passen.
    Kan bijna geen leuke jasjes vinden. Ja van 50 euro of duurder maar dat ga ik niet doen..

15. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Ik zat ook te twijfelen over dat jasje en de maat... Nu 74, en jasjes vallen groot blijkbaar. Heb ook een leuk houtje touwtje jas bij c&a gezien. Wellicht ga ik die eens halen en passen. Ik vind die van noppies ook heel mooi, maar 60 euro een beetje duur...

16. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Op marktplaats al gekeken?

17. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.898
    3.931
    113
    Ik heb niks tegen op 2e hands kleding maar dan wel van mensen/kinderen die ik ken...

Deel Deze Pagina