Slapen in de kinderwagen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ellalalaaa, 21 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ellalalaaa

ellalalaaa Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.184
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste mede-mama's

Hierover is vast al heel veel meer geschreven maar ben toch benieuwd naar jullie reacties.

Overdag slaapt mijn dochtertje van 8 weken regelmatig in de kinderwagenbak.

Nu lees ik net hier ergens op het forum dat dit eigenlijk heel onveilig is. (wat betreft de zijkanten) SHIT! en ik maar denken dat dit gewoon helemaal oke was!
    We gaan komende week een weekje weg en wilde haar dan eigenlijk ook s nachts in de kinderwagenbak laten slapen!

Wat doen jullie??

2. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Mijn kinderen hebben nooit in de kinderwagenbak geslapen thuis...Hebben een box en hun bedje dus wrm dan in wiegenbak als ze lekker in hun bed kunnen? Ik lees t wel erg veel over in de wiegenbak in de woonkamer slapen of bij ouders op de kamer in de nacht..

Wiegenbak gebruikte ik dan wel bij me 1ste zoontje als we weekendje gingen logeren bij fam, daar sliep ie dan in alsof t zijn bedje was en vond ie heerlijk ( was wel een rugslaper) met deze baby weet ik t nog niet aangezien t een buikslaper is en zich omhoog duwt in zijn bed, in wiegenbak zal ie snel zijn hoofdje stoten bovenin aangezien de ruimte beperkt is :) Dus hier wiegenbak alleen uit logeren totdat hij er te groot voor werd en toen over in kampeerbedje...Wrm het gevaarlijk zou zijn weet ik niet, hier dus wel gdn met de 1ste en ging prima.Wrm zouden de zijkanten onveilig moeten zijn dan? Als je weggaat kun je je wiegenbak naar mijn mening prima gebruiken hoor! ;)

3. pinguin

pinguin Bekend lid

8 apr 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    wij hebben ons meisje ook de eerste weken in de wagenbak laten slapen.
    ons werd verteld dat ze zich daar prettiger in voelen omdat een ledikant nog zo groot is voor zon kleintje!
    ze heeft er heerlijk in geslapen!
    ik zie het probleem niet zo... ja, wel als je een buikslaper hebt misschien, dan is zon bak wel heel klein maar als ze gewoon op de rug liggen, zou niet weten waarom niet???

4. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

21 okt 2005
    2.158
    405
    83
    Hier ligt mijn dochter nu ook in de bak te slapen, we zijn weg geweest en onderweg viel ze in slaap en dan haal ik haar er dus niet uit want dan slaapt ze niet meer

5. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Hier sliep mijn kleine meid ook gewoon in de kinderwagenbak als we ergens op bezoek waren en zelfs vorige maand nog toen ik 4 dagen bij mijn ouders op de camping was.
    Mijn opinie is dat ze minder bewegelijk zijn als ze in een gesloten iets liggen (kinderwagenbak, wieg) en pas gaan ronddoen in een grotere ruimte als het ledikant (in de wieg lag onze kleine meid altijd precies zoals we haar weglegde maar de eerste nacht in het ledikant ging ze al alle kanten op).
    Ik vind het dus persoonlijk geen probleem, al ben ik ook erg angstig aangelegd dus ik keur toch niet alles zomaar goed, haha!

6. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    ben zelf kraamverzorgster en vanwege wiegendood is t beter om het niet te doen...de zijkanten van de bak ademen niet goed vandaar dat het afgeraden word,maar toch als de mensen alleen maar een groot bed hebben gebruiken we t nog wel eens want als een kindje zijn warmte niet vast kan houden omdat t bed te groot is dan is t ook niet fijn(als ze geen wieg hebben....maar ik heb zelf een dochtertje van 3 maanden prematuur en vond t overdags doodeng om haar alleen in bed te leggen boven plus dat ze veelste hoge bilirubine had(geel zien)dat ik haar wel iedere dag in de bak voor t raam moest leggen en s'nachts in haar bedje bij ons probeer het te beperken maar het kan wel een paar uurtjes hoor als je wandeld liggen ze er ook in

7. pinguin

pinguin Bekend lid

8 apr 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    het was juist onze kraamverzorgster die zei dat het beter was voor de baby om eerst in de bak te slapen!

8. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Ik denk ook dat dit wel kan. Een wandelwagen is gemaakt voor baby's. En tijdnes het wandelen vallen ze ook vaak in slaap. Ligt er wel een goed matrasje in? Dat lijkt mij veel belangrijker. Ik liet L ook niet vaak in de wandelwagen slapen, maar toen ze 7 weken was zijn we 1 week naar CP geweest en heeft ze hier ook een week in geslapen.

9. Bloembloem

Bloembloem Bekend lid

21 okt 2010
    561
    2
    18
    Orthopedagoog
    Mijn zoon heeft de eerste 3 maanden overdag in devwagen geslapen, of in de draagdoek, ik heb er nooit bij nagedacht verder.. Wel we kap open laten als je kindje er in slaapt binnen!

10. Lori

Lori Bekend lid

1 dec 2010
    544
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook ons kindje slaapt al vanaf de geboorte in de kinderwagenbak. Ook onze kv raadde dit aan, omdat het ledikantje nog te groot kon voelen voor een baby. Overigens slaapt onze baby er altijd in, zowel overdag als 's nachts. Binnenkort gaan we het ledikantje eens proberen. We hebben wel de kap open bij het slapen.

11. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Onze kraamhulp raadde ons ook aan toen ons zoontje niet in zijn wieg wilde slapen, om hem in de kinderwagenbak te laten slapen (met de kap dus open). Hij heeft er heerlijk in geslapen. Ook overdag.
    Wij hadden de kinderwagenbak wel bij ons op de slaapkamer staan (rooming-in) en overdag in de woonkamer. Ook handig met het geven van borstvoeding.

En nu wil hij met geen mogelijkheid meer in de kinderwagen, omdat hij dan niks kan zien. Mijnheer wil graag goed om zich heen kunnen kijken :D.

12. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Overdag slaapt mijn dochter of boven (in wieg), of in de wandelwagen. Mijn zoon sliep dag en nacht in de wandelwagenbak...

13. ellalalaaa

ellalalaaa Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.184
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties!
    Wat kun je je opeens bang laten he! Hebben jullie daar ook last van?

14. zustertje

zustertje Niet meer actief

Dat kan echt geen kwaad hoor ons dochtertje heeft de kraamweek alleen maar in de wagen geslapen en de eerste weken erna ook heel veel (in elk geval 's nachts naast ons bed) geen probleem kraamverzorgster stelde het zelfs voor.
    Wij hebben wel een fijn matrasje in de kinderwagen (bugaboo)

15. Meisjesmama

Meisjesmama Niet meer actief

Mijn meisje sliep ook veel in de kinderwagenbak hoor. Als we lekker hadden gewandeld sliep ze soms nog dik 2 a 3 uur verder in de kinderwagen thuis. Ik zette de kinderwagen dan gewoon in de woonkamer, dan kon ik haar ook makkelijk in de gaten houden.

16. flower28

flower28 Actief lid

13 mei 2011
    395
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen probleem hoor, gewoon lekker in laten slapen mn jongste sliep met 3 maand nog een midweek in CP in de kinderwagenbak overdag en 's nachts.

17. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik heb mn meisje laatst ook een nacht in de bak laten slapen.
    Ik voelde me er niet helemaal prettig bij. Mijn dochter zet zich al met haar voeten af en komt dan steeds heel hoog in de bak te liggen. Soms ook een beetje scheef. Het wordt wel onveilig genoemd vanwege het risico dat ze met hun gezichtje tegen de zijkant komen te liggen. Die zijkant is vaak van een nylon-achtige materiaalsoort. Daar kunnen ze niet doorheen ademen. Ik vond het eng. Uiteraard weet ik dat ze tijdens het wandelen met de bak ook wel in slaap valt, maar dan ben je er steeds bij. Ik laat haar liever dus niet 'onbeheerd' alleen in die bak slapen en ga binnenkort toch maar ff voor een makkelijk en klein op te vouwen campingbedje kijken.

Als je komend weekend weggaat zou ik toch echt een campingbedje kopen. Die dingen zijn niet eens zo heel duur.

18. JustMe86

JustMe86 Actief lid

28 nov 2010
    304
    0
    16
    Mijn kleine is echt een luilakje, hij slaapt overal. En de kv raadde het idd ook aan in het begin om hem in de wagen bij ons te laten slapen.

De wagenbak vind ie heerlijk om in te slapen, kan ie de zijkanten voelen met zijn handjes en voetjes en is idd niet zo groot als zijn ledikant, maar hij slaapt daar nu wel in, want de wagenbak wordt een beetje krapjes, meneer is lang, en trapt zich zelf via de onderkant omhoog. Stoot ie z'n hoofd aan de bovenkant...

Ligt ie rustig 'te spelen' in de box, valt ie in slaap, ga ik hem niet wakker maken of in zijn bedje leggen, want dan wordt ie wakker en is is chaggo. En na het wandelen als hij nog ligt te slapen zet ik hem ook idd met wagen en al in de woonkamer. Alleen als die in de maxicosi is slaap is gevallen haal ik hem eruit.

Deel Deze Pagina