winterjasje

Discussion in 'De babyuitzet' started by jerami, Sep 1, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jerami

jerami Fanatiek lid

Aug 16, 2009
    2,007
    0
    0
    Zuid Holland
    ik beval in de winter en heb dus voor de eerste maanden een winterjas nodig. Nu hoorde ik dat je beter een grotere maat kan halen zodat ze erin kunnen groeien. maar welke maat moet ik dan nemen?

2. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Ik haal voor de wintermaanden een lekker warm vest. In maatje 56 heb ik een vestje van Noppies en haal daar nog een gevoerde vest van Z8 bij. Echte winterjas is te stug en daarbij kan je je kindje beter in een warme wikkeldoek wikkelen met voetenzak.

3. InLove

InLove Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    3,707
    0
    0
    in zwangerschap staat een topic over positiejassen enz, mss een tip, staat ook een link bij naar jassen

4. Sabkesam

Sabkesam Actief lid

Dec 18, 2009
    127
    0
    0
    Mijn oudste zoon is ook in december geboren. IK had voor hem gewoon een vestje en deed hem gewoon in een wikkeldeken.
    Ik had namelijk wel een winterjasje voor hem, maar dit zat zo stug. (altijd met zijn ampjes gestrekt)

5. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,829
    3,353
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Weet je; alle kleren die je kindje de 1e 2 a 3 maanden draagt, zijn voor korte tijd. Je kindje groeit dan zó hard.

Persoonlijk vind ik 'erin' groeien, een klein beetje onzin. Een maatje groter, okee, maar meer kan ook weer niet, want als je kindje maatje 50 heeft en een jasje van 62 - dan is dat gewoon veel te groot, dat het nog geen zin heeft en dat je kindje verzuipt in het jasje de 1e tijd.
    Wel is het zo, dat veel kindjes pas een écht jasje aan krijgen, als ze ongeveer in maatje 62 / 68 zitten.

Voor die tijd zijn vestjes vaak een stuk fijner. Of een 'jasje' wat net zo zacht is als een vestje... (maar een jasje wordt genoemd ;) ) .

Wij hebben zelf een vestje van de zeeman in mt 50 . Ik wilde eigenlijk mt 56 nemen, maar ik vind Zeeman vrij groot vallen. Vandaar dat ik toch maar voor 50 heb gekozen. Voor die 9 euro kan het ook nooit écht een miskoop worden vind ik.

6. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

May 14, 2010
    1,216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij hebben voor in de maxi cosi een Babynomade gekocht. Is een fleece-wikkeldeken met een soort van voetjes. Doe beeb dan een iets warmer vestje aan en dan dus in de wikkeldeken. Geen geklooi met een jasje.

Voor in de wagenbak een Lodger Wrapper (en ook handig thuis te gebruiken). Zelfde idee als de Babynomade, alleen dan zonder voetjes.

Heb ze beide voor een erg leuk prijsje via marktplaats kunnen kopen, dus dat scheelt.

7. cyntje78

cyntje78 VIP lid

Nov 11, 2008
    6,297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Ik heb vorige week een soepel, zacht jasje bij de Wibra gekocht... bleek alles met korting te zijn! Moest 5,25 afrekenen! Ook maat 50 gepakt omdat ik 56 erg groot vond uitvallen.

Ik heb ook leuke vestjes bij de babydump gezien maar 40,- euro... nee, dát doe ik niet!

8. jerami

jerami Fanatiek lid

Aug 16, 2009
    2,007
    0
    0
    Zuid Holland
    Oke, ik heb een warm vestje maat 56 gekregen, maar zal er dan ook nog 1 van maat 50 halen en zat zelf ook al aan een wikkeldeken te denken.

9. Vera

Vera Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    2,604
    1
    0
    Koop het gewoon echt op maat, want je weet niet hoe hard je kindje groeit. Hier op advbies een maatje 62 gekocht en een januarikind en een novemberkind konden het beide niet aan. Ik hoop dat de derde van begin juni het nu aan kan deze winter.

10. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

May 11, 2009
    3,739
    2
    0
    Overijssel
    Ik heb een wit jasje/vestje gekocht van Nijntje bij Prenatal in maat 56. Misschien haal ik ook nog wel een jasje bij in maat 62.

11. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    ik had 2 vestjes liggen voor daniel, 1 was iets dikker. Als het echt koud was deden we nog een omslagdoek over de benen heen

12. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

May 11, 2009
    3,739
    2
    0
    Overijssel
    Ik heb ook een wikkeldeken gekocht. Lijkt me heel handig, vooral in de kou.

13. Miniman

Miniman Niet meer actief

Perfect voor een pasgeboren baby, een dikke/te grote jas is veel te stug.

14. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,086
    3,869
    113
    Ik heb het eerste jaar voor beiden geen winterjasjes gebruikt, alleen vestjes. I.c.m. een voetenzak is dat warm genoeg. Jasjes zijn zo'n gepruts om aan te krijgen bij zo'n kleintje, en echt lekker liggen doet het volgens mij ook niet.

15. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

Jan 13, 2009
    7,067
    0
    0
    Ik vind jasjes nog steeds een mega gepruts om het aan te krijgen.

Ik heb zelf voor een vestje gekozen en een babynomade. Warm, maar toch comfortabel.
    Zeker iets met een capuchon eraan vind ik ook niet fijn. Zit gefrot in het nekje, en mijn dochter draait haar hoofd opzij als ze slaapt. Gevolg hoofd in de capuchon.

16. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,086
    3,869
    113
    Ja, inderdaad, ik had ook voornamelijk vestjes zonder capuchon. Al is dat ook al een aardig opgave om te vinden soms.

17. Rodayna

Rodayna Niet meer actief

Ik heb voor de "eerste" periode een vestje, maat 56. En heb ook nog een wikkeldeken en een voetenzak dus een echte jas lijkt me nu wel overbodig.
    Een echte jas koop ik pas bij maat 68.

Share This Page