Ik had al eerder een topic geplaatst maar helaas geen antwoorden op gekregen en na lang googlen heb ik nog steeds niets gevonden wat me kan helpen. Onze jongste van 1 maand oud heeft hoogstwaarschijnlijk een allergie maar ik weet dus niet van wat. Zijn symptomen: -rode dikke oogjes -veel niezen -veel snotteren en daardoor niet goed kunnen ademen door zn neusje Nu hebben wij hier een kat lopen die we maandag voor 2 weken bij een kennis onder gaan brengen om te kijken of dit de boosdoener is. Ik hoop het niet want onze oudste is dol op die kat en haar hartje zou echt breken als hij weg zou gaan... Maar nu zag ik ook bij hooikoorts deze verschijnselen staan. Zou dit wellicht hooikoorts kunnen zijn? of lijkt het toch op een kattenallergie... Iemand die dit heeft meegemaakt? En waar kan ik zijn allergie testen? Ik wil het echt zeker weten voor we onze kat weg moeten doen...
Ik ben recent bij mijn zoon bij de allergoloog geweest in Arnhem. Die vertelde mij dat ze kindjes vanaf 0 maanden al kunnen testen, alleen niet via een bloedtest, maar via kleine prikjes in de arm. In die test zitten de meest voorkomende, waaronder ook een kattenallergie. Hier dezelfde klachten als bij jou, in combinatie met exceem, alleen geen rode ogen. Er zijn geen allergieen uitgekomen. Ik wou het laten testen omdat ze bij mijn zoon zn amandelen wouden knippen en ik zeker wou weten dat de klachten niet van een allergie af zouden komen (we hebben twee katten).
Oh oke, en kun je rechtstreeks een afspraak maken bij zo iemand of moet je dat via een doorverwijzing van de huisarts doen?
Ik had wel een doorverwijzing van de huisarts nodig. Maar na bijna anderhalf jaar klachten vond ie het geen probleem om er aan mee te werken.
Nee dat leek me ook nee, wil denk ik gewoon niet horen dat het hoogstwaarschijnlijk de kat is... Als de kleine op de wipper ligt dan zit de wang waar hij op ligt onder de rode vlekken en bultjes en zn oog is flink rood en dik. Waarschijnlijk omdat de kat ook wel eens op de wipper ligt. he shit zeg... Kunnen ze hier nog overheen groeien? Dat we de kat tijdelijk ergens onder brengen en eens in de maand het een weer weekje proberen ofzo? maarja het is nog een vrij jong beestje, nu ruim 6 maanden dus waarschijnlijk is het beter om hem dan direct ergens anders onder te brengen zodat hij daar op kan groeien. god wat zal het kleine meidenhartje breken hier Ze speelt de hele dag met de kat, brengt hem eten en ligt altijd zo lekker met hem te knuffelen voor de TV.
Wonen jullie in een nieuwbouwhuis? Mijn dochter had het namelijk ook en kwam bij ons door zo'n intern ventilatiesysteem. Wij hadden geen kat. Moet wel eerlijk zeggen dat ze het ook standaard kreeg als we bij mijn schoonouders op visite gingen, die hebben een kat. Van de kat kreeg ze rond haar eerste verjaardag geen last meer (ze eet dat beest nu ongeveer op en geen enkele klacht) en haar luchtwegen werden pas rustig nadat we naar een oud huis waren verhuisd die iets minder goeg geisoleerd was.
We wonen in een appartementencomplex dat medo 2001 gebouwd is (even uit mn hoofd) dus wat is oud... De balkondeur of raam open laten lijkt me niets, ik heb tegenwoordig al de verwarming aan omdat ik het zo koud heb... Wel fijn om te horen dat ze over haar allergie heen is gegroeid, wellicht dat mijn schoonzus hem dan op kan voeden tot hij er overheen groeit. Dan kan ze hem vaak opzoeken bij haar!
Huisstofmijt??meschien? Ben zelf allergies hier voor en heb haast altijd een verstopte neus. En moet (als ik veel met stof in aanmerking ben gekomen) haast de hele dag niessen.
Hier hadden we het toevallig net over! Dat dit het ook kan zijn. Hij heeft inderdaad tranende ogen, dik rood ook en zn neus is verstopt. Alleen die uitslag kan ik dan niet plaatsen... Ik ga wel naar de huisarts voor een doorverwijzing naar een allergoloog. Dan weet ik het zeker. Heel erg bedankt! Wist niet dat je dit via de huisarts kon regelen namelijk en liep helemaal vast. En zomaar je kat wegdoen omdat je vermoed dat deze de allergie veroorzaakt vond ik ook een naar idee!