Onze kleine word eind januari geboren en we zijn nu nog opzoek naar een leuk winterjasje! Welke maat kan ik dan het beste aanhouden aangezien ze met maat 50/56 er zo uit kan zijn gegroeid en in het begin misschien verzuipt in maat 62? Wie kan me helpen? Alvast bedankt!
ik zou 56 doen. daar groeien ze nog niet eens zo heel snel uit is mijn ervaring. Wij hadden 62 en die kon ze midden in de zomer een keer aan qua maat. Kortom, heb 1 jasje en 1 winterpak ongedragen nog in de kast hangen.
Wat een goeie vraag. Ik ben ook al hard opzoek naar zo'n hele pak...maar het valt tegen zeg! Ik zal zelf maat 62/68 nemen...
Onze meid wordt ook eind januari verwacht en we hebben reeds een winterjasje gekocht maat 62. Je moet ook rekenen dat er nog iets onder moet kunnen zoals een pulletje ofzo.. dus heb ik voor alle zekerheid de grotere maat genomen. Liefs, Kel
Wij hebben een dik vest gekozen. Dit omdat je kindje altijd dik ingepakt in de wagen ligt, en een jasje gewoon te warm is.
Ik had een jasje maat 62 voor mijn manneke. Hij was te vroeg geboren met een groei-achterstand, daardoor was het jasje in het begin veel te groot, maar ik sloeg de mouwen om en het was ook wel lekker warm zo. Hij heeft dit jasje lang aangekund, wel tot drie maanden in ieder geval.
Emma is dan niet in de winter geboren maar wij hadden voor het begin een vestje gekocht. Wel maatje 62 en daar de mouwen en de capuchon (of hoe je dat ook schrijft) opgeslagen. Stel dat je maatje 50/56 koopt en je kindje is groot dan past hij/zij het jasje nauwelijks.
kleine wordt hier ook begin januari geboren en hier ook maatje 56 + 62 jammer dan dat ze er gauw uitgroeien, maar een veel te groot jasje die je tig keer moet omslaan vindt ik geen postzegel..
dat hadden wij ook met de eerste.........ze liggen of in een voetenzak of onder een deken dus een dik winterjasje is echt te warm....zweten ze zich kapot. Mijn tweede is nu bijna 4 maanden en ligt nog warm in de kinderwagen dus ook een dik vestje en geen winterjas. ik doe pas een echte winterjas als ze uit de kinderwagenbak zijn en dus in de wandelwagen zitten wel met voetenzak maar die komt dan wat lager.
Wij hebben 1 wat dikker soort fleece-vestje, een jasje lijkt me niet handig als ze zo klein zijn, dan liggen ze toch in de kinderwagenbak met deken enzo, lijkt me ook niet lekker liggen met een echte jas. Ik denk dat het warm aankleden wordt, lakentjes en dekentjes en evt. kruiken erbij. Jas pas voor als hij/zij in de wandelwagen gaat.
Onze dochter is begin februari geboren maar heeft haar jasje (maat 56, heeft ze 3 maanden aangekund) eigenlijk nooit aangehad. Ze lag in de wandelwagen, onder de dekens en met eenkruik en een mutsje, of in een gevoerde zak in de maxicosi. Ik zag de moeders om mij heen eigenlijk ook niet met jasjes in de weer de eerste maanden.... Groeten Maaike
Wel fijn dit te lezen, dit idee had ik dus ook al, maar vond mezelf wel 'raar' omdat ik iedereen over jasjes hoor...
Wij hadden een jasje gekocht maat 56. Toen we naar huis gingen en we hem het jasje aantrokken was het jasje echt veeeeel te groot! Joris was dan niet de grootste dat niet (49cm - 2880gr), maar het jasje kwam tot aan zijn voeten en de armen konden we niet eens in de armsgaten doen, daar was het jasje echt veel te groot voor. Dat jasje hadden we trouwens ook bij de prenatal gekocht!
ik zou 50/56 nemen. mijn dochter was 7 pond en ze heeft hem nog een tijdje aangehad. je kan altijd voor de zekerheid een 62 kopen als je kijkt bij zeeman ofzo heb je ongeveer vanaf 6 euro een jas.
ik heb laatst een jasje gekocht bij h & m maatje 62 je kan altijd de mouwtjes nog omslaan. was ook het enige jasje dat ik leuk vond wat kwa jongen en meisje kan. onze kleine word begin december verwacht