wat merkten jullie van de 13-maanden-sprong?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door juffie roos, 9 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    Wat merkten jullie van de 13-maanden-sprong??

2. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    Die was hier heel heftig!!! Slecht slapen, vroeg wakker en overdag niet te genieten. Heeft een week of 4 geduurd toen kwam de rust gelukkig weer terug.

3. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Sluit me bij Joyce aan!

Oh ja en avondeten is een drama, niks is goed.

4. Mentiera

Mentiera Actief lid

29 mrt 2010
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    omg, is e rnog een 13 maandensprong? Ik ben die 10maandensprong al zo zat, hij is nu 11 maanden...

5. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    o man weer een sprong? Wij hebben de 11 maandensprong net gehad en 4 tanden en 2 kiezen in twee weken.. ben wel toe aan wat meer nachtrust :D

6. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ja, de 13 mnd sprong was heftig. Maar hier ging ze vanuit de 11 mnd sprong (misschien 1 weekje gezellig :D ) meteen over op de 13 maanden sprong. Was heavy!!
    Idd slecht slapen, veel huilen en zeuren, niets meer zelf willen/kunnen, slechter eten, en heeeel vroeg wakker vooral. Nee, leuk was anders maar ach, het is niet voor niets! ;)

7. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.980
    136
    63
    Tot nu toe merken we nog niet heel veel. Wel slecht willen avondeten en 's nachts weer veel wakker (maar gelukkig met speen, knuffel en muziekje wel weer in slaap te krijgen).
    Hoop dat het hier bij blijft, maar hij is 2 weken te vroeg geboren..........

8. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Hier is die volgens mij voorbij gegaan, zonder dat we het hebben gemerkt. De voorgaande sprongetjes waren allemaal heel heftig. Ons ventje was sowieso al heel temperamentvol en een moeilijke slaper/eter geweest.

Maar rond die 12 a 13 maanden is hij juist een doorslaper geworden. Eentje die pas 's ochtends om 9:30u wakker wordt en hij is na maanden een fruitweigeraar geweest te zijn eindelijk ook een fruiteter geworden sinds die tijd.

9. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Hier is hij ook net begonnen. Ineens weer vroeg wakker 's ochtends, aaargh! Verder veel miepen en piepen, huilen als iemand van hem wegloopt etc. Hij is wel druk bezig met lopen, heeft zijn eerste pasjes afgelopen weekend gezet en loopt nu al zeker 10 stapjes achter elkaar. Zo stoer:) (vindt ie zelf ook:D).
    Eten gaat redelijk, zo lang hij het zelf mag doen. Dus een bakje fruit voor zijn neus of een kwak stamppot, wordt vakkundig met de handen naar binnen gewerkt. Maar owee als je hem wil voeren. Dan is het huis te klein.
    Ook kan hij ineens 'nee' schudden en zeggen (!) als hij iets niet wil.
    En dat gebeurt vaak. Ik ben 1 en ik zeg nee:(

10. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Errug heftig.... We hebben 'm (hopelijk) net achter de rug!

Niet op bed willen, pas rond 23.00 in slaap vallen om vervolgens weer zo'n 3 of 4 keer wakker te worden en gewoon om 06.00 weer wakker te worden, niet lekker in haar vel zitten, mopperen, niet meer in de box willen spelen, niet willen luisteren (had het idee dat het hier alleen nog maar 'nee' was), ons herhalen wanneer we nee zeiden, huilen wanneer ik haar naar de opvang bracht en weg ging.

En dan ook nog in combinatie met leren lopen, 2 voortanden die tegelijk door komen en een papa en mama die een makkelijk meisje gewend zijn dat al vroeg door sliep... Ik vond 'm dus erg pittig haha.

Na de sprong is het weer heeeeeeeerlijk :)
    En de dingen die ze dan kunnen zijn super leuk.... echt een hele ontwikkeling weer!

11. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

muv alle andere sprongen hebben we de 13 maanden sprong echt niet gemerkt. De 15 mnd sprong en 17 mnd sprong wel.

12. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    een hel!!! is een hele lange voor onze meid. volgens mij is ze er bijna door, maar heb nog niet zo'n lange sprong mee gemaakt met de kinderen. en dat terwijl ze al haast weer tegen de 15 maanden aan zit pffff

13. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    Hier dus ook wakker worden 's nachts, 's ochtends vroeg wakker worden.
    De hele dag bij mama willen zijn.
    Zich moeilijk zelf weer kunnen vermaken...
    Het lijkt sinds gisteren weer iets beter te gaan...ik hoop t:D

14. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    PFFFFFF we zitten er midden in!!
    slecht eten!
    drammen!
    en s,avonds gewoon naar bed,half uur later wakker en niet meer willen slapen!
    hij scharreld nu ook weer hier rond:$,anders krijst hij de hele buurt bij elkaar.
    gewoon zodat hij gaat hyperventileren....dan laat ik hem wel wat langer op!!

15. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    *giechel* ik heb een kind zonder sprongen :) Die van mij lacht alleen maar, al 13 maanden lang (nouja sinds ze kan lachen dan)

Deel Deze Pagina