Dierenambulance eigen bijdrage?!

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamabram, 16 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamabram

Mamabram Niet meer actief

Wij hadden net een kraai/raaf die vast zat in het speeltuintje van ons zoontje in de tuin.

Ik heb hem er toen uit gelaten en kwam er achter dat hij niet meer kon vliegen door iets aan zijn vleugel.
    Wij hebben een hoge schutting in onze tuin waardoor hij er ook echt niet uit kon maar wel vaak katten in de tuin.
    Ik vond het een naar idee dat hij nu zo kwetsbaar was voor katten.

Dus ik dacht ik bel de dierenambulance. Blijkt dus dat je hem of zelf moet vangen en naar de dierenarts moet brengen of €7,50 moet betalen om hem te op te laten halen door de dierenambulance.

Ik heb hem op laten halen omdat ik hem en niet zelf durfde te vangen en alleen thuis zit met 2 kleintjes...

Het gaat me niet om het geld maar ik heb altijd gedacht dat gratis was?!

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Nee helaas niet meer gratis. Het kost gewoon teveel voor de dierenambulance om te rijden. En ze krijgen geen subsidies en zijn dus afhankelijk van giften.

3. Aurora2013

Aurora2013 Niet meer actief

Ben bang dat er dan mensen zijn die zo'n beestje in het vervolg laten liggen.

Vraag me af wat er gebeurd als je als goede burger zo'n beestje naar de dierenarts brengt en hij kan gered worden met medicatie. Wie gaat dat dan betalen?

TS, echt super dat je meteen hebt ingegrepen!!

4. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Wij hebben ook een keer een vogel in de tuin gehad die niet kon vliegen. Ik heb er toen een ijzeren vuilnisbakje (waar van die gaatjes in zitten) overheen gezet zodat niks kon gebeuren en ze zijn hem gratis komen ophalen. Was wel 3 jaar geleden zoeits dus toen misschien nog gratis?

Ik kan het ergens wel begrijpen want ze moeten toch rondrijden en dus benzine betalen en eventuele verzorging voor het diertje maarja ben bang dat dan inderdaad een hoop mensen het diertje laten liggen.

5. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Bij een vriendin van me kwamen ze niet eens. Ze had een duif met een gebroken vleugel en ze zeiden gewoon "nee, we komen niet". Ze moest het weekend afwachten. .. bizar!

6. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Helaas hier ook al wat slechte ervaringen met de dierenambulance. Dit komt toch omdat ook zij wat selectiever te werk moeten gaan i.v.m. de financiële belasting van hun werk. Het is erg vervelend maar ook zij hebben natuurlijk last van de economische toestand op het moment. Ze zijn volledig afhankelijk van de vrijwillige donaties van mensen en krijgen geen subsidie van de overheid. In slechte tijden ontvangen zij dus ook minder donaties en moeten helaas selectiever worden :(

7. Mamabram

Ja inderdaad.. Wie betaald dat dan? €7,50 kunnen we missen maar veel meer niet.
    Ik vond het zo sneu hoe hij daar zat en kon het echt niet over mijn hart verkrijgen om hem daar te laten zitten.

Ik hoop dat er snel weer genoeg geld binnen gaat komen. Ik denk dat er anders veel beesten blijven liggen.

8. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Oo wat raar wij hebben nog niet zo heel lang geleden een katje laten ophalen die me man uit de sloot had gevist.
    Hebben niks gehoord of gezien van een rekening

9. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Nou ja, dat zou bij mij dus wel zo zijn dat ik dan niet meer bel, ik kan niet zomaar 7,50 missen, hoe graag ik ook zou willen. Daarbij heb ik een verschrikkelijke vogelfobie dus zelf vangen kan ik ook wel vergeten.

10. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ja, die vriendin van mij heeft ook een vogelfobie. Daarnaast was ze zwanger en wou ze voorkomen dat die vogel haar een ziekte kon geven.

11. Mamabram

Ik durfde hem ook niet te vangen hoor. Maar stel je durft dat wel en je brengt hem naar de DA, wie betaald dat dan?

Als je dat ook zelf moet betalen laat iedereen die beestjes liggen.. Dan kunnen ze toch beter de dierenambulance een subsidie geven.?

12. Haasje83

Haasje83 Bekend lid

30 mrt 2009
    654
    0
    0
    Amsterdam
    de dierenambulance heeft pas de kat van een vriendinnetje uit een winkel gehaald (hij had de dierenwinkel ontdekt, met kattenvoer en vogels in kooitjes) Als ze hem terug wilde moest ze €50 betalen!

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    ja terecht toch...om de schade te dekken denk ik?

14. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Daar zullen ze vast een goede reden voor hebben gehad lijkt mij, ze komen niet zomaar op zo'n bedrag uit.

15. Mamabram

Dat vind ik ook logisch. Het is haar kat, wie moet er anders voor de kosten opdraaien?

16. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Vind die 7,50 betalen wel goed . Kunnen hun weer besteden aan dingen voor de dieren . Ze doen het vrijwillig . Dus wij willen niet vrijwillig een vogel weg brengen maar hun wel halen ?

Vogels moet je de laatste tijd zelf vangen . Het zijn er zo veel daar kunnen ze kwa benzine geld enzo niet meer tegen op . Wij hebben in 4 maanden tijd al 5 gewonden duiven weggebracht . Erg veel , maar je laat zo echt niet liggen !! . We hebben niks gehoord over het op laten halen en dan betalen . Ik zou dat zeker doen en zou de vogels nooit aan hun lot over laten !!

17. pioenroos26

pioenroos26 Niet meer actief

onze kat is door dierenambu bij dierenarts gebracht... was vlakbij ons huis aangereden 30 euro moesten wij betalen....

18. Nathaliiej

Nathaliiej Fanatiek lid

20 nov 2012
    1.206
    1
    0
    NULL
    Utrechtse Heuvelrug
    ik heb een maand of 4 geleden de dierenambu nog gebeld, zusje was opgenomen voor maandenlang, en er liep al een paar weken een ieniemienie kitten in dr achtertuin en die van de buren, die wilde dat beest wat aandoen.
    gebeld, situatie uitgelegd, en anderhalf uur later stonden ze op de stoep om m te vangen. Niks hoeven betalen hoor. Apart!

19. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Is volgens mij ook alleen voor vogels . Omdat mensen die ook zelf kunnen vangen en brengen .

20. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Nee hoor. Ik heb ook een keer gebeld ivm een uitgemagerde kat die aan was komen lopen. Ze konden hem op komen halen maar dan moest ik ook voorrij kosten betalen.

Deel Deze Pagina