winterkindje, na de geboorte een jasje/pakje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door bloempje6, 23 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.171
    3.054
    113
    Nederland
    Wij krijgen een herfst baby en ik vind het ook wel wat moeilijk. Onze dochter is van de zomer en dat lijkt net wat makkelijker op de 1 of andere manier:p

Qua kleding heb ik:

9 boxpakjes
    3 dikke jasjes
    4 vestje
    5 shirts maat 50
    15 shirts maat 56
    4 broekjes maat 50
    8 broekjes maat 56
    17 romper maat 50 en 56 met lange en korte mouw.

Die jasjes zijn dan gewoon van die lekker dikke vesten die gevoerd zijn met teddy of fleece stof. Ik heb een hele leuke en warme gehaald bij de zeeman voor rond de 8 euro, die doe ik aan als we het ziekenhuis uit gaan.

Voor in de kinderwagen heb ik 3 soorten dikke dekentjes en in de Maxicosi een voetenzak.

2. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik heb toen zl klein was (ook van januari) ook alleen maar vestjes gebruikt. Anders zitten ze zo opgepropt en die dingen aan doen is ook niet handig. Dus gewoon een vest met een wikkeldeken of voetenzak. En als het echt koud is nog een extra dekentje er over.

Ik had 8 setjes in maat 50 en 10 in maat 56. Zl heeft zeker 8 weken in maat 50 gezeten, dus dat had ik nog bijgekocht. Ook spuugde hij veel waardoor er zo al 3 setjes op een dag doorheen gingen.

3. bloempje6

bloempje6 Actief lid

29 apr 2014
    419
    4
    18
    Wow wat hebben jullie veel zeg! Ik heb een paar rompertjes ik denk 4 in maat 50, 2 met lange mouwen en 2 met korte, dan ook zoiets in 56.. volgens mij heb ik maar 1 pakje 50, en 2 pakjes dus 56. Ik heb amper nog vestjes enz. Ik mag echt wel wat gaan shoppen. De een zegt wel een berenpakje de ander niet. Lastig hoor. Ik vind van die gehele pakjes ook wel handig vooral op het begin denk ik. Maar heb dus echt wel weinig nog, terwijl ik dacht dat ik al best veel had haha. Super handig om te horen wat jullie hebben. Ik heb dus 2 wikkeldekens ook van de prenatal. Met fleece. Ik wil sowieso wel (als het kan) wat gaan wandelen na een paar weken. Ik ben namelijk van mezelf best sportief en kan niet alleen maar stil zitten, dus wandelen met de wagen zou heerlijk zijn.

4. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Haha nou ja... Ik had écht heel weinig als ik er op terug kijk... Wij hebben een zomerkindje.

Ik had...2 pakjes in maat 56 en 1 in 50 denk ik. :) En 3 rompers..? 1 in 50, 2 in 50/56. Er was mij verteld dat ik veel zou krijgen dus niet teveel moest kopen. Dus ik heb het hoogstnoodzakelijke gekocht. En ah, meteen de dag na de geboorte kreeg ik de eerste twee pakjes er al bij en zo ging dat door, ook rompertjes en sokjes, slofjes, enz kreeg hij! Ik heb zelf niets bij hoeven kopen van maat 50&56. Ons zoontje was 3830 gram bij 51 cm. Hij droeg in het begin 50&56. 50 paste mooi, 56 wat groot, maar ook niet absurd hoor!

Ik zou dus, mits je ook wel verwacht wat te krijgen... ;) niet teveel kopen. :) En mocht de nood aan de man zijn... Vraag je iemand snel wat bij te kopen of bestel je iets op internet! Is er vaak de volgende dag.

Waar ik wel te weinig van had gekocht had waren hoezen voor het verschoningskussen. Ik had er maar twee en meneer plaste er nogal eens overheen. ;)

5. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Wij krijgen ook een januari kindje ( als ze blijft zitten tot die tijd, maar dat is een ander verhaal..).
    Ik heb tot nu toe 1 dik vest en 1 jasje achtig ding. Dat jasje is van teddy met capuchon.
    Verder kopen wij een warme voetenzak voor de maxicosi en zit er een dik gevoerde slaapzak bij de kinderwagen.
    Ik zit nog een beetje te twijfelen of ik een ski pakje achtig ding ga kopen, ik heb een eigen paard waar de uk af en toe mee naar toe zal moeten. Maar denk dat ik dat nog even afwacht.
    Verder koop ik niet te veel maat 50, ik ben bang dat ik dat niet of maar heel even zal gebruiken. Het is zo bijgekocht mocht ze toch wat kleiner uitvallen.

6. bloempje6

bloempje6 Actief lid

29 apr 2014
    419
    4
    18
    Ik vraag me ook af of ze zolang blijft zitten tot januari, vanwege mn te korte baarmoedermond.. maargoed, heb nu een pessarium dus dat moet het rekken!

Ik heb nu dus

11 rompers maat 50/56
    2 rompers maat 50 (is denk het zelfde een beetje?)

1 boxpakje maat 50 (valt denk als 56)
    1 boxpakje 56

1 slaapzakje maat 60
    en 1 slaapzakje maat 50/62

3 broekjes maat 50
    1 shirtje maat 50 (moet ik hiervan meer?)

4 shirtjes maat 56
    4 broekjes maat 56

1 jasje 56
    2 vestjes 56
    1 vestje maat 50

12 paar sokjes
    1 paar slofjes.

Wat moet ik er zeker bij hebben volgens jullie?

7. blondie21

blondie21 Bekend lid

15 mrt 2015
    611
    0
    0
    turkije
    Ik weet natuurlijk niet hoe groot jouw familie en of vriendenkring is dus ik kan niet inschatten hoeveel er ongeveer voor je gekocht word qua kleding voor na de bevallling..

Zelf zou ik zeker een paar extra shirtjes in maat 50 halen. 56 kan later altijd nog bijgehaald worden

8. bloempje6

bloempje6 Actief lid

29 apr 2014
    419
    4
    18
    Ja ik heb niet een hele grote vriendenkring. Ik heb 3 goede vriendinnen en dan nog familie van beiden kanten.. Wat ook niet heel veel meer is. Dus ik denk dat ik voornamelijk veel zelf moet kopen en dat mn ouders en mn schoonouders wel dingen nog willen kopen voor me en dat ook echt wel gaan doen. Misschien wat familie en vrienden bij het kraambezoek.
    Ik heb nu 3 shirtjes nog besteld maat 50 en nog 1 broekje maat 50. Nog een boxpakje ook maat 56.

9. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Is goedkoop een pakket op marktplaats kopen geen optie? Desnoods als 'reservekleding'. Scheelt je heel veel in de kosten en de kleertjes zijn na 1,2 of zelfs 3 kindjes echt nog niet versleten

10. bloempje6

bloempje6 Actief lid

29 apr 2014
    419
    4
    18
    Weet ik, maar ik koop liever nieuwe kleertjes en ook wat ik echt leuk vind.. :) Was trouwens wel een idee hoor!! Ik heb nu al wat dingen weer extra..

11. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Hihi, ik denk dat je bepaalde dingen nu wel heel ruim hebt. 12 paar sokjes bijvoorbeeld... Het gebeurt maar heel soms dat sokjes op een dag vies worden, dus tenzij je maar eens per 12 dagen wast... :p Maar ah, kun je afwisselen! :)

Wat bij ons zo was, is dat ons zoontje best wel vaak wat spuugde en dan een schoon shirtje aan moest... Een stuk vaker dan dat hij een schoon broekje aan moest. Dus ik zou in verhouding wat meer shirtjes dan broekjes nemen en zorgen dat je qua broekjes ook wat neutraals hebt, waar meerdere shirtjes bijpassen. Anders moet je steeds het hele pakje vervangen. :) Wij moesten regelmatig meerdere keren per dag het shirtje vervangen... Nu moet ik er wel bij zeggen dat ons kindje wat gevoelig blijkt voor koemelkewit en hij nu ik geen koemelkeiwit meer eet, hij minder spuugt. Maar nog steeds wel regelmatig eens een mondje terug en dat doen veel kindjes wel.

Als je verwacht dat je kindje wat eerder geboren wordt en wat kleiner zal zijn en niet direct veel cadeau denkt te krijgen, zou ik inderdaad nog een paar shirtjes maat 50 kopen.
    Maat 50& maat 50/56 rompers scheelt vond ik niet zoveel. :)

12. bloempje6

bloempje6 Actief lid

29 apr 2014
    419
    4
    18
    ja ik heb een babyshower gehad, daar heb ik heel veel sokjes gehad, dus eigenlijk bijna niet zelf gekocht haha. Dus daarom heb ik zoveel sokjes! Ik heb wel standaard broekjes gekocht waar dus gewoon wat kleurtjes op kunnen dat wilde ik ook graag.
    Meer shirtjes is inderdaad handig. Ik heb nu best veel, ik denk dat ik het nu met broekjes en shirtjes hierbij laat en als ik echt tekort kom, dan stuur ik mijn moeder of man de hort op hahaha !

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.240
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou niet teveel maat 50 halen, straks is ze toch best groot en dan kan je er niets mee. Maar 56 zal als je kindje klein is wat te groot zijn, maar nieuwe spullen zijn zo gehaald (of besteld via internet ;)).

Een echte jas heb ik de eerste 10 maanden niet gebruikt, onze oudste is van eind december en ik heb altijd vestjes gebruikt. In de kinderwagenbak met dekentjes erbij gewerkt en in de maxicosi met de voetenzak en eventueel nog een deken ertussen. Dat geprop van die kleine armpjes in kleine jassen is niets ;). Berenpak hadden wij ook maar vond ik niet heel handig. Verder vond ik boxpakjes niet zo handig, liever gewoon shirtje en broekje. Vooral makkelijker bij de jongste die veel spuugde. Hoefde ik alleen een schoon shirtje aan te doen.

14. bloempje6

bloempje6 Actief lid

29 apr 2014
    419
    4
    18
    Top dankjewel snoopy! :) Ik heb ook weinig boxpakjes hoor, ik vind zelf broekjes en shirtjes veel leuker ook. En leek mij ook makkelijker. Maar heb dus wel wat maat 50 nu gekocht. Is gelukkig niet super duur, dus dat scheelt.

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.240
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    En als je kindje het niet gedragen heeft kan je het nog goed verkopen ;)

16. bloempje6

bloempje6 Actief lid

29 apr 2014
    419
    4
    18
    Dat ook nog natuurlijk!

Hebbenjullie ook een verschoningsmatje (ik weet het het is geen kleding,maar vroeg het me af.. en navelbandjes? Waar is dat precies voor?)

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.240
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Verschoningsmatje zat bij de luiertas maar vond ik inderdaad wel fijn om te hebben.
    Navelbandjes niet gehaald en dus ook niet gebruikt, wij gebruikten bij een nat naveltje een gaasje, die zitten in je kraampakket.

18. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Navelbandjes zijn niet gebruikt hier, maar ben ook in het ziekenhuis bevallen. Verloskundige had echter aangegeven dat dat niet nodig was.
    Verschoonmatje heb ik al heel veel gbruikt. Zit bij de luiertas en tegen de kou leg ik er een hydrofiel overheen. Ik gebruik hem ook altijd bij openbare commodes. Vind het niet zo fris om mijn dochter rechtstreeks op een 'poepmat' van een ander kind le leggen. ;)

Ik kan je ook echt dit topic aanraden. Daar staat precies in wat iedereen wel en niet praktisch vindt

19. bloempje6

bloempje6 Actief lid

29 apr 2014
    419
    4
    18
    Dankjewel!

20. Lentekriebels

Lentekriebels Fanatiek lid

15 aug 2015
    1.086
    156
    63
    Ik lees met alle interesse mee! Krijg als het allemaal goed loopt eind februari mijn eerste kindje en vind het ook allemaal nogal overdonderend en onoverzichtelijk wat je nu precies nodig hebt, dus fijn om zo een beetje inzicht te krijgen :)

Deel Deze Pagina