Hoi dames, Het kamertje is binnen en staat klaar. Nu alleen het matras voor in het ledikantje nog. Ik zie alleen Door de bomen het bos niet meer en vraag me af wat nou echt "goed" is. Als ik op Internet zoek komt ik op verschillende forums waarbij de ene pro aerosleep is en de andere weer tevreden is met een matras van ikea van 40 euro. Hopelijk kunnen jullie mij helpen!?
Wij hadden voor onze eerste zoon een wat luxer ikea matras. Weinig slaap problemen gehad. Daarom durfden we het met onze tweede er niet op te wagen en hebben weer eenzelfde gehaald. Dit is het matras: VYSSA SOMNAT Matras voor babybed - IKEA
Ik snap je probleem. ik weet het ook niet zeker. Wij hebben gewoon een lekker dik Ikea matras gehaald en die voelt herlijk. Ik ga daar een topper en hoeslaken van aerosleep over heen doen. Beetje van beiden dus.
Middenmoot van Ikea, was 59 euro meen ik. Niks geen aerosleep, alleen handig als je kind veel spuugt.
Heb een matras gekocht die een tijdje terug in de aanbieding was bij Prenatal (van ABZ volgens mij?) en waar zo'n topper overheen zit. Officieel moet dat dan met zo'n aerosleep hoeslaken, maar ik geloof er niet zo in en zie de topper meer als een bescherming bij poep & spuugongelukjes Bedenk je vooral dat alle matrasjes die verkocht worden sowieso aan eisen voldoen en je dus geen levensgevaarlijke koop kunt doen oid En als het echt niet bevalt kun je altijd iets nieuws halen
Wij hebben voor onze oudste eentje van Ikea van rond de 60 euro (een lichtblauwe in ieder geval, weet de naam zo even niet). Dochter slaapt er blijkbaar prima op maar ik vind het niet veel. Iedere verschoonbeurt moet ik het matras omdraaien omdat het niet meer goed terug veert. Heel vervelend. Onze tweede krijgt dus niet dezelfde.
p.s. wij hebben ook het ikea dekmatrasje eroverheen. Daarover een molton en een laken. (Die lakens moet je niet van de ikea hebben, die worden erg snel lelijk.) Aerosleep is nooit bewezen veiliger te zijn. En ik dacht ook ergens gelezen te hebben dat het juist onveiliger was voor baby's. Ik weet alleen niet meer wat mijn bron was en hoe goed die was.
Hier ook een Ikeamatras (type weet ik even niet, niet de goedkoopste maar ook niet de duurste), na veel zoek en uitpluiswerk bleek die zeer goed uit de test te komen.
Wij hebben geloof ik ook de abz van prenatal, en een aerosleep topper er overheen, wel met hoeslaken van aerosleep erbij overigens. Waar je even naar kan kijken is het verschil in dikte en verschil in materiaal (koudschuim, latex etc) ik heb toen (2 jaar geleden) diverse sites nageplozen over wat nou een goede dikte was en het veiligste/beste materiaal, maar ben het nu helemaal kwijt dus kan daar niks meer over roepen.
Ook allemaal verschillende ervaringen dus! Ik ben net bij de ikea wezen kijken en ga van het weekend nog even bij de prenatal kijken en voelen. Denk dat ik daarna maar een keuze ga maken, de dure aerosleep word hem iedergeval niet!
Merk maakt niks uit, je moet naar t materiaal kijken. Koudschuim is het beste voor kleine kindjes. Ik heb er gewoon 1 van Bol.com . Of Latex. Zijn meestal ietsje duurder. Een aerosleep is commerciele onzin als het om wiegendood gaat en belachelijk duur dus daar zou ik inderdaad niet voor kiezen tenzij het een goed gevoel geeft natuurlijk
klopt! Er bestaat ook een website waarop dat beschreven staat. Ik heb dus het aanbevolen materiaal gekozen maar dan van een matrasje van ikea.
Aah, die Somnat van Ikea die ik heb is van latex. We zaten zo te twijfelen of we niet goedkoper voor die pokketvering zouden gaan. Mooi dat we dat niet gedaan hebben
Hier ook een matras van Babydump. Niet de goedkoopste ook niet de duurste. Prima ding hoor en ga hem bij nummer 2 gewoon weer gebruiken.
Heb even mee gelezen. We hebben bijna alles op een ledikant matrasje na. Want ik zie door de bomen het bos ook niet meer. Schuif t dan op een lange baan, maar goed het moet er nu maar van gaan komen... Als ik het goed begrijp maakt het soort matras dus eigenlijk helemaal niks uit. Liefst koudschuim. Maar qua merk ben ik dus vrij om te kiezen. Als ik nou een normale van bijv de Ikea koop en daarboven dan wel de aerosleep topper en hoeslaken. Kan dat? Heb je dat ademende effect nog wel, ondanks dat het matrasje niet van aerosleep is? Heb een vrees dat het niet ademend genoeg is allemaal... zal wel tussen me oren zitten?
Ik zat ook erg te twijfelen wat ik zou doen. Aarosleep is het uiteindelijk toch geworden. Ik wilde al de topper en hoeslaken kopen maar meer omdat het braaksel etc er door heen kan en niet zo zeer voor de veiligheid. Dit omdat het niet bewezen is dat het bijv. wiegendood verminderd.. Maar bij de babydump hadden ze een actie dus hebben we voor 110 euro een topper en een matras. Als ik alleen een topper zou kopen was ook ook al bijna de helft kwijt en voor een matras ook ( er van uitgaand dat ik niet het goedkoopste matrasje zou kopen. Al met al een goede deal lijkt mij.
ik ben ook al druk met de baby uitzet bezig. na veel zoeken op het internet etc. Zijn er veel mensen tevreden over het Ikea matrasje. Vyssa Skönt 39,95. hier doe ik dan een aerosleep baby protect overheen en een aerosleep hoeslaken. Mijn keus is hier uiteindelijk op gevallen. Nu nog afwachten of het mij bevalt.
Wij hebben een koudschuimmatrasje van abz. Prima matrasje, hij zat bij de babykamer. Aerosleep vond ik geen toegevoegde waarde hebben, dus hebben we gewoon een topper van Ikea en een molton erop liggen. Het matras heeft al veel spuugongelukken overleefd nog steeds mooi schoon.
Ik heb ook de vyssa skönt gehaald bij de Ikea. Las overal hele goede recensies over dit matras en kwam ook heel goed uit de test. Heb ook een aerosleep voor erover heen. Weet natuurlijk nog niet hoe het bevalt, maar het matrasje voelt naar mijn idee wel fijn aan.
Wij hebben ook de vyssa skont gekocht van de ikea. Voelt geel fijn aan. Wij hebben deze gekocht na reviews gelezen te hebben op internet. Nog even afwachten hoe het verder bevalt, want onze kleine is er nog niet