welke babyfoon

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door lennylenn, 10 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

wij gaan binnenkort verhuizen en hebben dan een babyfoon nodig. aangezien we nu in een apartement wonen dat best klein is hebben we nooit eentje nodig gehad en weet ik ook echt niet welke het beste is.

ik had al gelezen dat die van philipps niet zo best zijn...heel slecht eingelijk
    en dan heb je nog de alecto heet het volgens mij?
    het liefst willen we eentje met een camera.. en kan een babyfoon ook voor 2 kamertjes gebruikt worden? dus dat je op elke kamer eentje heb staan? horen de kindjes elkaar dan ook?

vertel vertel vertel want hier is een babyfoon-leek

2. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Uit allerlei consumenten testen en ook uit topics op dit forum komt toch het meest de Alecto naar boven. Je hebt verschillende typenummers. Zelf heb ik de DBX88, die bevalt perfect (al 2 jaar). Ik maak wel veel gebruik van het muziekje en ook van de praatfunctie (walky talky zeg maar).

Ik ken geen babyfoons die je voor 2 kindjes kan gebruiken. Mocht je er 2 aanschaffen dan is een duidelijke sticker (of een andere markering) wel heel handig denk ik!

3. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    Ik heb een alecto dbx-82. zit geen camera en andere extra's als temperatuur, muziekjes en terugspreekfunctie op maar dat vindt ik ook overbodig. muziekje krijgt ze gewoon van het muziekdoosje aan haar bedje en als er wat is dan loop ik wel even naar boven.
    de alecto die ik heb, heeft 3 KM bereik en je kan hem uitbreiden. dus je kan er nog een baby-unit bij kopen zodat je op 2 kamertjes een babyfoon hebt staan. het geluid komt dan op 1 ouderunit (ontvanger) binnen. kinderen horen elkaar niet.
    hij kostte 45 euro.

4. Bibi82

Bibi82 Bekend lid

30 mrt 2011
    506
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben hier de Alecto dbx-90 en de dbx 88. De dbx-90 bevalt op zich erg goed, maar op een gegeven moment kregen we een enorme ruis erin en hebben we de dbx-88 gekocht. Die heeft meer opties (muziekjes en walkie-talkie functie o.a.). We hebben de dbx-90 altijd bewaard en nu gaan we voor onze zoon die dbx90 gebruiken en voor de baby in aantocht de dbx88.

Die van prenatal schijnt ook goed te zijn trouwens.

5. Happymom2010

Happymom2010 Bekend lid

11 jun 2011
    939
    9
    18
    Vrouw
    Ik heb de babyfoon van prenatal eigen huismerk..
    volgens mij komen die ook van Alecto af..
    Maar bevalt me prima! Staat hier iedere dag aan, en gebruik m ook altijd voor het slaapliedje..

6. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Luvion grand elite.
    Zo uit mijn hoofd kunnen daar 4 camera´s op ;)

7. lennylenn

Bedankt. Meiden, de alecto is dus goed. Dan zal ik me daar es in verdiepen.

Ik had idd ook de luvion gezien maar vond die erg prijzig wel een mooi dingetje hoor

8. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.256
    306
    83
    Wij gebruiken de alecto dbx-88 al ruim 6 jaar bijna fulltime.
    Van de week heb ik nieuwe batterijen gekocht voor de ouderunit, en nu doet 'tie het weer helemaal top!

9. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.041
    1.859
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb voor onze dochter altijd een babyfoon van philips avent gebruikt.
    Op zich werkt ie prima...maar als ze even een klein geluidje maken dan hoor je dat niet....dan hoor je alleen de babyfoon even klikken.

Nu hebben voor de baby die op komst is een babyfoon van alecto gekocht, de dbx-88.
    Heb daar heel veel goede verhalen over gehoord...en we hebben hem ook even getest en bij deze babyfoon hoor je dus wel alles.

10. babyproject

babyproject Niet meer actief

Wij hebben een Philips Avent met camera. Superding hoor! Ben vooral blij met de camera functie. Af en toe gluur ik even om te kijken hoe ze er bij ligt.

Ik heb nooit gemerkt dat ie niet aanging bij een klein geluidje. Zou ik ook niet erg vinden, want hoef ook niet elk klein geluidje te horen...?

11. lennylenn

ooo wat een moeilijke keuze zeg!
    ik denk dat ik wel eentje wil met een camera...2 camera's eingelijk zodat ik beide kindjes in de gaten kan houden als we in de woonkamer zitten.
    maar als het licht uit is in de slaapkamertjes...dan zie je toch niks? of is daar ook een oplossing voor bedacht?

Deel Deze Pagina