Luieremmer? Nappy wrapper?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door consider, 6 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.032
    1.853
    113
    Provincie Groningen
    Wij wonen in een 1 gezinswoning, waar 1x in de 2 weken de grijze emmer wordt leeggehaald. In de zomer geeft dit soms al luchtjes dus laat staan als je er allemaal losse luiers in gooit. We hebben geen garage of bijkeuken waar we een pedaalemmer neer kunnen zetten. Helaas worden er in onze gemeente ook geen luiers ingezameld, en ons kindje gaat eerst niet naar het kdv.
    Daarom zijn wij naar iets opzoek waar we de luierstank een beetje mee kunnen beperken.

De diaperchamp is niet echt een optie omdat de luiers in 1 grote zak, alsnog in de container moeten.
    Nu zitten we te denken aan een nappy wrapper, omdat deze elke luier luchtdicht verpakt. (Ik hoorde dat van een medewerkster bij de prenatal dat je op de een of andere manier met de casette's 2 luiers en in kunt krijgen ipv 1?)
    Of is een gewone pedaalemmer net zo makkelijk? als je de luiers in luierzakjes doet? Krijg je dan alsnog luchtjes?

Wat zouden jullie doen?

2. jes1

jes1 Fanatiek lid

26 jun 2007
    1.015
    0
    0
    Wij hebben de nappy wrapper alvast besteld. De prijs viel me mee en zo geen last van geurtjes! Met een gewone luieremmer lijkt me dat wel.

3. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    miskoop van de eeuw de nannywrapper en dergelijke apparaten!
    Als je een gewone luieremmer neemt en je koopt voor 2 euro 100 luierzakjes, heb je ook geen last van geurtjes.
    Elke luier (inclusief billendoekjes evt) verpakken in zo'n zakje en weg geur.

4. WishfulDreaming

WishfulDreaming Fanatiek lid

24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Zelfde ervaring hier. Al snel overgeschakeld op gewone luieremmer.

Qua milieuvriendelijkheid ook net hetzelfde: rond die luier zit toch bijna evenveel plastic rondgewrongen dan wanneer je het in een klein plastic luierzakje doet!

5. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Wij hadden een gewone luieremmer want ik dacht dat t overbodig zou zijn..
    Werkte altijd met van die geurzakjes en emmer gauw leeggooien in de container..
    Maar t stonk ontzettend..ik moet wel zeggen sinds ie hapjes krijgt is t gewoon een stuk slimmer geworden..
    Dus wij hebben 2 weken geleden een nappy wrapper gekocht..en wij vinden m Geweldig.. ;)

6. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    heb je niet de goede geurzakjes gehad, denk ik, want hier werkt het prima.
    En dan gooi ik de emmer misschien 1x in de week leeg.

7. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    wij hebben de nappy wrapper... de beeb is er nog niet dus nog niet gebruikt.

Ik werkte alleen altijd op een kdv en vond hem erg fijn dus vandaar dat wij hem hebben gekocht

8. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Heb je geen GFT vuilnisbak? Daar mogen de luiers ook in.

9. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.032
    1.853
    113
    Provincie Groningen
    Ja we hebben wel een groene gft bak, ik wist helemaal niet dat de luiers daar ook in mogen. Maar dan kan je er natuurlijk geen plastic zakje omdoen, en gaat het alsnog stinken lijkt mij

10. kikker28

kikker28 Actief lid

10 okt 2007
    302
    0
    0
    Hoi, lijkt me niet dat luiers in de GFT bak mogen, er zit volgens mij chemische troep in.
    Ik ben zwanger van de tweede, en dochter van drie is net zindelijk (heerlijk) maar geef mij maar een luieremmer, in het begin deden we een pedaalemmerzakje in de luieremmer, 's avonds dichtknopen en in de grijze container gooien en later, toen de poepluiers wat heftiger waren, in een plastic akje en meteen in de grijze container, werkte voor ons het meest geurloos.
    De nappy wrapper zie ik bij veel mensen ongebruikt staan, omdat die net zo goed stinkt.
    succes!

11. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    hier mogen d eluiers wel in de gftbak, maar dat kan per gemeente verschillen.

Hier ook een pedaalemmerzak in d eluieremmer. Is makkelijk legen.

12. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Ik heb elk merk wel geprobeerd maar geen succes..
    En om de 2 dagen ging de emmer zeker leeg.. ;)

13. anne82

anne82 Bekend lid

16 mrt 2008
    838
    0
    16
    Ik gebruik luierzakjes voor poepluiers, en de plasluiers gewoon in de emmer. De emmer staat op de overloop (daar kan de geur zich dan verspreiden, haha). En inderdaad zijn de luieremmers niet zo groot, dus moet je ze regelmatig leegmaken!

14. Niet meer actief

Een luieremmer, nappy wrapper weet ik veel het lijkt me allemaal ranzige stinkdingen... je gooit een luier toch gewoon direct weg.. bah

15. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Luiers mogen hier gewoon in de GFT bak. Bij 9 van de 10 gemeentes mag dit.

16. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    haha wat apart joh! kan me haast niet voorstellen omdat het hier zo goed werkt :)

17. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    ik heb een gewone luieremmer en heb er even aan gedacht om zo´n wrapper te halen...---> alleen die casette's om de luiers te verpakken :confused: daar ben je al in de 200 euro per jaar voor kwijt! en aan pedaalemmer+ luierzakjes zo'n 10 euro hahaha
    dus mijn keuze was snel gemaakt ;) een gewone luieremmer.
    grtz Ramona

18. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ik heb ook de luierzakjes vand etos gekocht. Poepluiers in het zakje leg ik hier op het balkon en aan na het avondeten breng ik hem samen met de vuilnis mee naar de container. Zo`n wrapper gaat net zo goed stinken.

19. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Ik heb zo'n wrapper en ik ben er heel blij mee. Ik was bij een vriendin die hem niet heeft en bij haar rook ik de emmer wel hoor. En hier ruik ik helemaal niets.
    Voor die cassettes zijn op internet ook hele goeie aanbiedingen te vinden.

20. Marleen83

Marleen83 Actief lid

17 dec 2007
    277
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Noord-Holland
    hier heb ik de diaper champ medium. zag het niet zitten om steeds van die cassetes te kopen... we hebben hem sinds vorige week dinsdag en heb de zak nog steeds niet geleegd. Merkte vanmorgen wel dat hij al aardig vol is, maar er kunnen er nog wel een paar bij.
    Tot nu toe bevalt hij ons supergoed!

Deel Deze Pagina