Winterkou in aantocht !!

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Biekskuh, 23 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biekskuh

Biekskuh Lid

18 jan 2012
    45
    0
    0
    NULL
    Ergens in Nederland
    De winterkou die zich momenteel snel uitbreidt in Europa bereikt komend weekeinde ons land. Met een oostenwind wordt vanaf zaterdag zeer koude en droge lucht aangevoerd, rechtstreeks afkomstig uit Rusland. Dat gebeurt nadat hogedruk vanuit het zuidwesten aansluiting heeft gekregen met het Siberische hogedrukgeboed.

Daardoor ontstaat een megablokkade boven het Europese vasteland en lijkt de weg vrij voor de eerste transportkou van deze winter. Het gaat komend weekeinde overdag lokaal al licht vriezen tot temperaturen om het vriespunt. Daarbij komt er vanuit het oosten steeds meer zonneschijn. In de nacht en ochtend is er vanaf maandag matige, later kans op strenge vorst met minima tussen min 5 en min 10 graden of lager. De kou leidt vrijwel zeker tot de groei van een ijsvloer voor het schaatsen op natuurijs.
    Medio volgende week kan een sneeuwstoring tijdelijk roet in het eten gooien maar daarachter verzamelt zich volgens de laatste berekeningen een portie nieuwe kou. Zodoende lijkt eind januari en vooral de start van februari sprake van een onvervalst winters patroon dat nog niet eerder deze winter is voorgekomen.
    Vandaag vallen er verspreid over het land regen, hagel- en natte sneeuwbuien en is ook een klap onweer mogelijk. Het wordt 6 graden. Komende nacht is de temperatuur rond het vriespunt, morgen schijnt eerst de zon en gaat het later regenen of motregenen. Vanaf woensdag doet de temperatuur iedere dag een stapje terug.

In Oost-Europa is het inmiddels bitter koud. In Moskou vriest het overdag 10 graden en ’s nachts 20 of meer. De zeer strenge vorst houdt er de gehele week aan. Ook in Scandinavië is het nu voor het eerst winters koud met zeer lage temperaturen in bijvoorbeeld Oslo, Stockholm en Helsinki. In de Alpenlanden valt nog zeker twee dagen sneeuw. Het sneeuwdek is er op sommige plaatsen meters dik en in tal van plaatsen moeten mensen hun onderkomens uitgraven. Het weer klaart er vanaf donderdag op waarna er strenge vorst volgt.

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

tja, we wachten het wel weer af he? Het zou eens tijd worden..

3. Karen79

Karen79 Actief lid

21 feb 2011
    287
    0
    0
    Mja... Ik weet niet of ik het moet geloven hoor. Eerst zouden we een horrorwinter krijgen, maar in vergelijking met de voorgaande 2 jaren is het echt niks.

't ken vriezen, 't ken dooien zeg maar... :D

(Zou t wel jammer vinden trouwens, als het echt goed gaat vriezen heb je kans op goed ijs. Dat is jaren terug dat dat er lag. En dan kan ik nu uitgerekend niet schaatsen vanwege een dikker wordende buik... Niet dat ik echt wil klagen, maar toch... ;) )

4. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ja moeilijkmoeilijk. Ik hoop dat het doorzet, en die %^*( eurohoog nu GEEN roet in het eten gooit zoals hij tot nu toe heeft gedaan.

Lange termijn ( dus verder dan 5 dagen ) zijn zo moeilijk te voorspellen.
    Gewoon afwachten en hopen dat die Russische beer zsm komt.

5. Aszz

Aszz Niet meer actief

Oh en vergeet niet, de meeste Elfstedentochten zijn in februari gereden! :D

6. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

Eerst zien dan geloven.
    Hoop het wel. Dit kwakkelende weer is ook niks

7. tulip

tulip Niet meer actief

Ik heb al meer gehoord dat feb. de koudste maand zou worden.

8. Happy

Happy Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.553
    0
    0
    Midden van het land
    Alweer???

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Van mijn mag het wegblijven hoor. Z'n hekel aan die kou. Vond het tot nu toe de ideale winter en was al bijna blij dat de 1e maand voorbij was en dan toch nog even de winter die om de hoek komt kijken. Bah

10. Dana

Dana Niet meer actief

ik hoop het, dood aan de bacteriën!

11. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    als het echt waar mag zijn......
    YES!! Nog even lekker ECHT winter!!!

12. Eylem

Eylem Niet meer actief

En hoe vaak hebben we dat nu al gehoord deze winter....

Maar goed van mij mag het hoor. Al die regen vind ik veel erger dan een beetje kou.

13. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    idd dan gaan de bacterien dood!!
    en ik wil wel sneeuw
    ben ik nu een thuismama wil ik ook sneeuw voor me kinderen kan ik elke dag met ze in de sneeuw spelen

14. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Kom maar op met die vrieskou. heb al twee winters niet kunnen schaatsen ivm zwangerbuikje.... maar ik wil wel weer. Schaatsen liggen gebruiksklaar :D
    Sneeuw hoeft voor mij niet persé, maar voor de kinderen is het wel leuk.

Ben benieuwd of het doorzet. Maar zoals eerder ook al is gezegd.... de meesten elfstedentochten zijn in februari verreden ;)

15. tulip

tulip Niet meer actief

Let it snow let it snow....

16. Darlagirl

Darlagirl Niet meer actief

Ik hoop het, loop nog steeds op mijn ballet schoentjes, een colbertje en shirtjes, tis echt nog geen weer voor sjalen, dikke jassen en winterschoenen, moet altijd zo lachen als ik mensen nu al zo dik bepakt buiten zie lopen dan vraag ik me echt af hoe die mensen zich kleden als het echt koud gaat worden hahahah

17. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het niet erg vinden.... ik heb de eerste wesp weer gezien dus als het nu goed gaat vriezen.....

18. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
    Ik hou niet van kou, maar het mag van mij wel even flink vriezen. Heb geen zin in insectenplagen. En is het niet vaker dat als het in december/januari vrij zacht is geweest, dat het met carnaval ijskoud is?

19. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    kom maar op met die kou!
    Heb ik niet voor niks wanten, mutsen en snowboots gekocht :D

20. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    van mij mag het wel een weekje hard vriezen zodat al die virussen en bacterieen gedood zijn!

Deel Deze Pagina