haha deze is leuk en ook nog waar. heel nederland heeft elfstedenkoorts geloof ik behalve hier in friesland wij zuchten als we ook maar iets lezen over de elfstedentocht...
Hmm ik merk dat het wel wat meer begint te leven. Op mijn werk ook. Veel routes liggen al helemaal dicht. Reed vandaag langs de Fluezen en het Slotermeer, en dat lag voor een heel groot gedeelte dicht. En minimaal 3 cm. En met wat ze nu voorspellen voor de aankomende 10 dagen... tsjah dan krijg ik toch wel wat koorts hoor Alleen die sneeuw... grrrrr. Weg ermee! Die kan het ijs verpesten, en vooral de ijsgroei. Het is nog niet dik genoeg om het van het ijs te vegen. En sneeuw heeft een isolerende werking, wat er voor zorgt dat het ijs lang snel aangroeit. Als de sneeuw nu van het ijs af kan worden geveegd, dan is het goed! Van sneeuw krijg je stralingskou, waardoor het ijs harder aangroeit. Kortom, SNEEUW WEG!!!
Ik zou het normaal helemaal met je eens zijn. Maar mijn broer is dit jaar uitgeloot voor de tocht. Mijn vader is gelukkig gewoon rijdend lid, dus hij kan sowieso meedoen. Maar zou het voor mijn broer wel sneu vinden als het uitgerekend dit jaar door zou gaan! En onze zoon heeft dit jaar een slee gekregen van Sinterklaas en ik popel dus ook wel om die uit te proberen, haha. Laten we het er op houden dat ik dit jaar blij ben met droge kou, maar ook met sneeuw. Dus wat mij betreft ziet het er vrij goed uit. Ook jammer: papa gaat dit weekend naar Friesland om te schaatsen. (We wonen zelf in het zuiden van het land.) En nu kan ik weer niet mee! Vorig jaar wilde ik nog niet weg vanwege ons zoontje en bv. (Ik zag me nog niet kolven op het ijs. BRRRR!!) En dit jaar kan ik weer niet mee, want mijn man is jarig. En is snapt wel dat hij in een Friese familie is getrouwd, dus dat schoonpapa nu niet naar zijn verjaardag komt is niet erg. Maar ik geloof dat hij mij wel verwacht.
neeeeejjj....het gaat vannacht sneeuwen lees ik net Ik heb een zwaar sneeuwtrauma van vorig jaar, toen ben ik bijna van de weg geraakt naast een kanaal tijdens een sneeuwbui En hoewel ik nu winterbanden heb, durf ik nog steeds niet in de auto met sneeuw. Maar ik moet wel werken morgen...brrrr...
Precies, natuurlijk hartstikke leuk dat ze op de bonke al kunnen schaatsen of in iedergeval schaatsen maar ik zou er nog niet op durven hoor!
alle weerberichten: lichte sneeuw, 2 tot 4 cm.. KNMI: tot 8 cm per uur! elke nieuwssite bericht over sneeuw alsof we het al jaren niet gezien hebben.. maar zou het idd maar die paar cm zijn.. dan snap ik de ophef niet helemaal..
Morgen een flink pak sneeuw: KNMI waarschuwt voor gevaarlijk weer | nu.nl/binnenland | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
Het is per uur hè, vind ik toch best flink. Gelukkig in het zuidwesten alleen natte sneeuw, wel ijzel. We zullen het wel zien morgen.
Shit, wilde morgen om half 9 boodschappen doen.. Maar met twee kids door de sneeuw naar de supermarkt zie ik niet zo zitten.. Geeft niet, we eten wel een boterham 's avonds kom maar op, lekker sleeën.
ik vind 4 cm ook geen flink pak LOL.. dat hadden we dit weekend al.. een flink pak vind ik wat we afgelopen jaar hadden.. tot aan mijn kuiten erin of nog meer.. en ijzel is prut..
Aaah ik hoop echt niet op sneeuw! En ik heb echt een hekel aan deze kou. Ik heb net mijn elektrisch deken maar aangezet, en het is ook nog eens behoorlijk koud op onze slaapkamer, bleh!
Hmmm ...ik heb denk ik het tegenovergestelde, als het buiten koud is, word ik ook heeeeeeeeel koud en erg warm vind ik ook niks, want op de één of andere manier word ik dan ook heeeeeeeel warm Hoe doe je dat toch, lijkt me reuze handig!
Waar sneeuwt het? Hier komt het over een uurtje volgens de buienradar. Ik ben er helemaal klaar voor!