Winterkou in aantocht !!

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Biekskuh, 23 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tulip

tulip Niet meer actief

whaha, dat heb ik dan verkeerd ingeschat. Ach volgend jaar dan maar weer.

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Door het slechte weer mochten wij eerder weg van het werk, ben een half uurtje eerder weg gegaan en heb er maar 10 minuten langer over grdaan, dus viel mee. Ligt wel aardig wat sneeuw hier, zo'n 5 cm. In ieder geval genoeg om te sleeën, heb Eva met de slee van de bso opgehaald, ze was helemaal blij! Daarna nog lekker in de tuin met de sneeuw gespeeld en later nog even met Lisa. Ze hadden zo'n lol, kleren liggen nu op de verwarmingen te drogen :)

Morgen zouden we naar familie in het oosten van het land gaan, weet niet of dat verstandig is? Of zouden de wegen echt goed begaanbaar zijn?

3. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Gisteren naar huis gereden van mijn werk.

Voor 22 km doe ik normaal in 15 min, gisteren 1 uur en 3 kwartier over gedaan, dat is beter dan op 6 januari 2010 deed ik in 2,5 uur over gedaan.

Maar...ik klaag niet en geniet er van!

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@miranda: ik had geloof ik het enige stukje ov dat mij zonder enig probleem thuis bracht...
    Nouja laatste stukje moest ik lopen omdat de bus niet reed maar dat loop ik met mooi weer ook regelmatig.
    Manlief moest dwars door Rotterdam... En stond zodra hij de stad in reed vast.
    Dus die was even over 7 thuis ipv half 6.

Maar wat vroor het vannacht zeg.. Vanochtend met -14 boodschappen gedaan en sneeuwballen gegooid.

5. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Gisterochtend was ik 6 uur uit bed, niks aan de hand. Kijk half 7 naar buiten en het sneeuwt! Mijn vader kwam mijn zoon ophalen om 7.15 uur en bracht mij naar het station want ik moest naar school. En ja hoor! 1 vlok sneeuw (er lag bijna nog niks) en arriva had al een dik kwartier vertraging. gelukkig had ik een half uur speling dus op tijd op school. gistermiddag terug gereden met een klasgenoot. en toen zag ik pas hoeveel ellende er was op het spoor overal. maar hier dikke sneeuwpret nu ;) sleetje rijden, sneeuwscheppen, mama met sneeuwballen bekogelen e.d. ;) mijn zoon vermaakt zich prima. vanacht was het -15 hier! 1e keer zo laag deze weken. konijn zijn waterfles was bevroren vanochtend, dus die kon ik eerst ontdooien. heb nu een wollendeken over het hok van konijn gedaan in de hoop dat dit werkt...

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Het was inderdaad echt koud vannacht, nu is het wel lekker, wij zijn vanochtend met de slee weg geweest, was echt leuk. We zijn dus niet naar familie gegaan, veel te glad overal en langzaam rijden. Misschien morgen, maar denk dat het dan nog niet veel beter is.

7. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Nou de rayonhoofden komen bij een in friesland lees ik op de telegraaf... Verder hier in het regionale nieuws lees ik nog niks en de telegraaf heb ik niet zo hoog als krant. maar Komt de tocht er of niet? als ik buienradar bekijk blijft het vriezen komende week dat wel...

vanmiddag het ijs weer op met zoonlief. gisteren voor het eerst op het ijs gestaan en hij vond het super! Zal morgen glij ijzers voor hem kopen want meneer wil schaatsen haha (ja tis een echte fries ;) zit in zijn bloed haha)

8. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

:D:p

9. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ja vanavond komen de Rayonhoofden bij elkaar. Overal ligt rond de 10 cm ijs. Hier 12 cm.
    Meeste routes zijn open, weet alleen niet hoe het er op het Slotenmeer voor staat en de Morra / Galamadammen bij Koudum.

Echt heel spannend zo!
    Want voor de aankomende week voorspellen ze weer heel veel kou.
    12-02-2012 is de datum!

10. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    #250 annetske, 5 feb 2012
    Laatst bewerkt: 5 feb 2012
    Ja nu wordt het spannend aszz, geloof dat er problemen zijn bij Harlingen en het ijs. en in dokkum is het keerpunt vernield door een kraan... lag al maanden hout in het water nooit werd het er weg gehaald en nu er ijs ligt moest het afval maar eens weg worden gehaald... en het lag niet eens in de weg! dus ja het ijs is vernield, maar hopelijk snel weer aangegroeid :) Ik ga op naar bartlehiem en ga daar kamperen de komende week in een tent zodat ik een mooi plekje krijg daar op de brug hahaha ;) (grapje)

12-02? das op een zondag! zie ik niet zitten in het christelijke Dokkum :p wordt vast 15-02 ;)

het ijs hier in de buitengebieden is nog niet betrouwbaar trouwens, door de sneeuw zien de schaatsers de wakken niet en de scheuren niet. ik hoorde gisteren dat er een paar door heen zijn gezakt dus. ik hoop dat de rayonhoofden nadenken en zich niet laten gek maken door de media e.d.

11. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik ben benieuwd, het moet nog wel een weekje vriezen denk ik.
    Op een zondag in dat christelijke Friesland gaat em echnie worden!:D

In 85 en 86 was het op een do en wo. Ik weet het nog goed; had vrij van school en heb de hele dag gekeken.

12. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    97 was dat niet op een maandag? of zaterdag? weet het niet meer. was op 04 januari dat weet ik wel.

Niet heel friesland is zo christelijk, maar in Dokkum en omgeving wel en vooral boven dokkum naar de waddenzee toe! Koopzondagen kan niet eens in dokkum :( nee zie ik niet zitten op een zondag dus ;) Ik woon zelf bij dokkum in de buurt maar ik ben dan 1 van de friezen zonder geloof ;) ik geloof wel in mijzelf.

13. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ik dacht op een zaterdag.

Maar zeker weten doe ik het niet. Van de week keek ik even bij wiki en zag dat in 1985 toen de tocht gereden werd het 21-02-85 was en zie onderschrift mijn dochter is geboren op die datum wel natuurlijk 25 jaar later haha.

Maar wat zogelukkig zegt volgens mij kregen we toen als kinderen wel vrij om te kijken maar echt zeker weten doe ik dat niet meer. Dat is toch echt iets te lang geleden. :)

14. Aszz

Aszz Niet meer actief

Say what? Heel Friesland was vandaag aan het vegen.
    Al was het op 1e kerstdag geweest, als ze kunnen rijden dan gaan ze rijden.

15. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hier de route Workum, Bolsward Kimswerd gereden en gemeten. Overal 10, 11 centimeter.
    Veel stukken geveegd, aantal stukken niet. Man gaat dat morgen deels nog doen.

Tussen Balk en Stavoren is het niet echt super. De Luts is nog wat onbetrouwbaar, de Morra ook. Sneeuw MOET er af.
    Kaarten voor aankomende week zien er nog steeds goed uit.

Hier meet ik trouwens elke dag het ijs.
    Vrijdag was het 9 cm, vandaag 12 cm. Gaat goed!

16. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Dan ben jij nu onze ijs meester op zp haha;)

17. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Ja dat weet ik nog, dat was op mijn verjaardag, dat was op zaterdag.

Ik hoop echt voor de schaatsliefhebbers dat de 11-tocht doorgaat.
    Ook al ben ik zelf geen schaatsliefhebber, maar de voorpret is altijd zo leuk!

18. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Ik heb de laatste keer gekeken in de sporthal.
    Erg gezellig :)

Ben benieuwd... Half 10 is er meer nieuws toch?

Hier thuis nog steeds deels zonder kachel dus ik ga straks eerst zo'n elektrisch kacheltje scoren als ik uit werk kom.
    Helemaal klaar met die kou. Buiten koud is 1 ding maar dan mag het binnen wel warm zijn!

19. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Dat zei mijn man ook al. Gaan alleen heel veel winkeliers e.d. wel flinke omzet missen, maar da's niet erg, Elfstedentocht is landsbelang.
    Ze houden hem ook liever niet in een weekend ivm de kijkers langs de route.

20. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Das maar goed ook :D

Deel Deze Pagina