bbrrr vind het nu al koud krijg er nu al pijnelijke handen van ze zijn droog haha ach ja we zien wel heb n kacheltje dus is goed zat
jammer dat de wind zo koud is. de zon schijnt lekker en tegen kou kun je je kleden maar als je buiten bent snijdt die wind zo in je gezicht. vind ik dan he?
Idd... Het is zo heerlijk zo. Als je er gewoon van kunt genieten en niet op de fiets hoeft ofzo Laat het maar ff een week of 3-4 goed hard vriezen, is iig alle ongedierte dood. Anders word je dr gek van komende zomer.
SOEST - Na de strenge vorst van afgelopen nacht worden we morgen getrakteerd op een pak sneeuw. Vanuit het noordoosten komt dan een gebied met buien ons land binnen. Vandaag is de gevoelstemperatuur min 18. De eerste sneeuw valt al morgenochtend in het noorden en oosten. Later trekt deze aaneengesloten buienlijn naar het zuidwesten. De sneeuwval in het midden en zuiden van ons land wordt pas morgenmiddag berekend. Volgens Weeronline.nl kan er 3 tot 8 centimeter sneeuw vallen. Ook zullen er plaatsen zijn waar het vermoedelijk in het geheel niet tot sneeuwval komt. Mogelijk ontstaan daarbij morgen problemen in de avondspits. Komende nacht vriest het opnieuw streng. De vorst gaat onder de min 10 die afgelopen nacht als laagste minimum werd gemeten in delen van Oost- en Zuid-Nederland. Het vriest vannacht 8 tot lokaal 12 graden. Vandaag is het erg koud. Onder een strakblauwe hemel en bij een ijskoude noordoostenwind wordt het vanmiddag niet warmer dan min 3 tot min 6 graden. Morgen loopt het kwik in het westen tijdelijk op tot rond of even boven nul. Na de passage van de sneeuwstoring draait de wind, die aanvankelijk vrijdag veranderlijk is, opnieuw overal naar het noordoosten. Er wordt dan een portie nieuwe ijskoude lucht aangevoerd. In de nachten naar zaterdag en zondag wordt strenge, mogelijk zeer strenge vorst verwacht met minima tussen min 10 en min 16 graden. De vorst houdt in de nieuwe week onverminderd aan. Overdag vriest het licht, in de nachten matig tot streng. Op de meeste plaatsen in ons land ligt inmiddels natuurijs dat ook vandaag snel verder aangroeit. Op verschillende grote plassen wordt geschaatst, maar voor eigen risico, zoals gisteren op het Veluwemeer. Door de verwachte sneeuwval van vrijdag worden de ijscondities er zeker niet direct beter op.
Mag dat hier zijn alsjeblieft? Ik hoef geen sneeuw. Moet nog naar mijn werk morgen en moet daarbij Aiden nog naar mijn moeder brengen. Rij liever niet over gladde wegen met een kind in mijn auto. Ben al bang dat ik ergens de bocht uitglibber ofzo. Voor kinderen vind ik sneeuw hartstikke leuk, maar zelf heb ik er helemaal niets mee.
Mja ik vind het wel leuk om in te spelen... Maar man moet met auto naar werk, ik met het Ov. En oma moet 2x een uur rijden om bij ons op te passen. Kunnen we het niet uitstellen tot zaterdag? Dan kun je tenminste kiezen of je liever binnen of buiten bent
Saskia, ik moet morgen ook werken. Matthew gaat dan morgenmiddag naar de BSO met het busje. Maar ik verwacht wel dat BSO maatregelen neemt wanneer de sneeuw valt.... Jeroen werkt dus in de buurt, wanneer ik niet naar huis kan rijden, kan hij Matthew ophalen bij de BSO. Ik maak me niet druk om net als op 6 januari 2010 met onverwachte sneeuwval. Ik weet nu hoe ik moet aanpakken.
@miranda: toen zaten wij in Oostenrijk. Althans.. We kwamen op de zondag ervoor thuis en volgens mij sneeuwde het toen in Oostenrijk ook al heel erg. In het donker, over de berg... Nauwelijks zicht. Dus die Hollandse sneeuw viel ons in zekere zin alles mee. Het is alleen dat heel Nederland altijd vastloopt in de sneeuw. Bedenk me net dat zaterdag mijn vader z'n 60ste verjaardag viert.. Moeten we toch nog flink stuk met de auto.
nee de sneeuw moet wegblijven normaal vind ik sneeuw leuk hoor, maar als er nu sneeuw komt gaat het ijs er aan haha. We hebben nu mooi ijs en als de sneeuw er op komt krijg je van dat rare bobbelige ijs als de sneeuw nog een paar dagen wachten wil kunnen wij dit weekend nog genieten van mooi ijs Wat is het koud he? maar wat een mooi weer hebben we! ben er helemaal vrolijk door es kijken of ik vanmiddag met zoonlief op het ijs kan staan, hij heeft er nog nooit opgestaan namelijk en hij wil graag "schaatsen" niet dat hij schaatsjes heeft maar goed dat zegt hij steeds
neu in friesland niks aan het handje, al doet de media geloven van wel. maar nee wij friezen krijgen pas elfstedenkriebels als de woorden "it giet oan" uitgesproken worden tot die tijd zijn we nuchter en moeten we het eerst zien en dan geloven maar ik hoop dat de vorst gaat doorzetten! laat het maar koud zijn we hebben gewelidig mooi weer en geen regen! en dat vind ik het belangerijkste Vanochtend las ik op onze regiosite waldnet dat een paar mensen via de bonkevaart (finisch elfstedentocht) naar aldtsjerk zijn geschaatst. dus blijkbaar ligt er nu wel ijs, maar denk niet dat het betrouwbaar is het ijs en vind het een risico wat deze 2 heren hebben gedaan. Hopelijk hebben kinderen dit niet gezien want die gaan het na doen en denken niet om het gevaar.
Maarreeee... voor mij hoeft die sneeuw morgen ook niet zo nodig, Wij gaan een weekendje "Roompotten" in Limburg en da's 300 kiometer rijden..... dan hoef ik niet zo nodig veel sneeuw hoor!!!!