Wintersportbestemmingen

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Dubbelgeluk, 6 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.093
    12.062
    113
    Wie heeft een leuke tip als wintersportbestemming voor gezinnen? Skigebied hoeft niet heel groot te zijn, bij voorkeur een appartement voor 8 - 10 personen en wat belangrijk is is dat het betaalbaar is. (Aangepaste prijzen van skipassen voor kinderen helpt ook). Mag ook via PB:)

2. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.488
    113
    Lees even mee.

3. Amy32

Amy32 Bekend lid

28 jun 2010
    700
    76
    28
    Wij gaan al een paar jaar naar Valfrejus in Frankrijk. Compact ski-gebied, 65km piste, sleebaan, leuke activiteiten voor kinderen. Wat voor ons heel belangrijk is, is dat de accommodatie aan de piste ligt, zodat we geen auto/skibus hoeven te gebruiken. Gezinsskipas (2 volw+2 kids voor 6 dagen kost ca 550€, vind ik meer dan schappelijk)

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik weet dat Serfaus heel leuk is, vroeger ook eens geweest. Maar geen idee qua kosten.

5. Butchke

Butchke Niet meer actief

Serfaus is een van de duurste skigebieden in de Alpen. Dus die valt denk ik af.
    Wij zijn 2x op rij naar Hasliberg geweest in Zwitserland. Wij verbleven in een hotel met halfpension aan de piste. De kosten voor 2volw en 2 kinderen bedroegen circa 2200 incl het eten. Skipassen voor kinderen tot 7 jaar gratis. Vanaf 7 jaar tegen gereduceerd tarief.
    Er ligt een prachtig kinderland en de lessen zijn ook in het Nederlands.

Ik weet dat in het dorpje ook een klein vakantiepark ligt met huisjes en appartementen.

Wij gaan dit jaar juist weer naar een groter gebied omdat de kinderen nu al een rondje met ons mee kunnen skiën.

6. Yaisa

Yaisa Fanatiek lid

31 jul 2013
    1.225
    1.262
    113
    Wij zijn afgelopen jaar naar haldensee, Oostenrijk, geweest. Super gezellig klein dorpje met in de buurt meerdere kleine ski gebieden. Ook verschillende ski klasjes. Onze kinderen waren op dat moment 1 en ruim 3 jaar. De oudste is een paar keer mee geweest met een ski klasje.
    Wij vonden dit kleine gebied echt ideaal. We hadden een super appartement in een heel knus huis. Woonkamer/keuken, 2 slaapkamers (waarvan 1 met eigen badkamer) en nog een badkamer met bad. Skipassen waren in de periode dat wij gingen gratis.

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wij zijn vorig jaar in Feichten im Kaunertal geweest. Je kon met de ski bus naar de Gletcher of naar Fendels. Die laatste is erg kindvriendelijk.
    In het dorp zat een leuke skipiste, werd veel georganiseerd en een prima supermarkt.

8. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    Wij gaan voor t tweede jaar achter elkaar naar dienten.(doen we normaal nooit twee x achter elkaar).
    Gebied van ruim 100 km, relatief rustig en betaalbare accommodaties.

We gaan ook nog een paar dagen naar Rauris, klein gebied en daardoor wat goedkoper, staat ook als kindvriendelijk te boek, maar hier zijn we nog niet eerder geweest dus geen idee hoe t echt gaat zijn.

9. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Wij wilden van de zomer bij Villas Winterberg een huis (8-10 personen) boeken. Super luxe huisjes. Weet niet wat je er nu voor moet betalen. Je kunt in de buurt dan ook skieen en er is een piste voor de deur. Ook zou je naar Willingen kunnen rijden, dat is ook ski gebied.
    Maar goed, wij zijn zomer vakantie vierders, dus ik weet niet of ik iets heel nuttigs roep hier ;)

10. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Wij gaan naar Fulpmes ins het Stubaidal deze winter. Ier super groot, maar je kunt er ook nog naar de gletsjer en kinderen tot 10 krijgen een gratis skipas.

11. Treez

Treez Niet meer actief

Wij zijn de afgelopen jaren in de wildkogel Oostenrijk geweest in Neukirchen. Erg leuk gebied voor gezinnen, omdat alles uitkomt in een soort kogel en je elkaar makkelijk kan opzoeken. Wij zaten in een appartement aan de piste (ik kon ongeveer het skihok inskien) en betaalde echt belachelijk weinig. In een schoolvakantie, halfpension in een supergroot appartement voor 1450 euro voor een week voor 4 personen. Skipassen weet ik eigenlijk niet meer, maar een gereduceerd tarief voor kinderen en mijn jongste dochter van 5 was gratis.

Indy89 en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  12. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.093
    12.062
    113
    In dit gebied ben ik eerder geweest en ben ik ook aan het zoeken. Het is inderdaad het soort gebied waar we naar zoeken :). Zou je mij de naam kunnen sturen van de accommodatie (mag ook via PB)

13. Treez

Treez Niet meer actief

http://www.hotel-brugger.com/

De eigenaar van het hotel is wel een beetje vreemd. Het is nogal een eigenwijze en aanwezige man. Ik lachte altijd vriendelijk om hem verder keihard te negeren ;). Wij zitten altijd in het familie-appartement van 80m2. De rest van de familie zijn stelletjes en huurden een gewone kamer in het hotel. We kregen wel iets korting, omdat we vaker kwamen, maar dat was maar 100 euro per week geloof ik. Dit jaar willen we een keer naar een ander gebied, maar zo goedkoop en aan de piste hebben we nergens kunnen vinden.

14. Treez

Treez Niet meer actief

Naast het hotel staat ook nog een appartementencomplex van dezelfde eigenaar. Dit is nieuwbouw en zonder halfpension. Misschien dat dit voor jullie ook nog interessant is?

15. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    Jaaa wij zijn afgelopen februari geweest met opa en oma. Piepklein skigebied maar geweldig leuk met onze dreumes! Met een mat die de berg op glijdt en waar je met dreumes en slee op kan staan, skieeen tot aan je (zalige) huisje, skischooltje, sneeuwkanonnen. Als je lekker buiten met de allerkleinsten wilt zijn, of ze net leren skieeen, ideaal! Er was ook skihut en een super gave wilde slee baan (niet geschikt voor inimini) maar erg tof! Wij hebben genoten! Maar we hadden dan ook zon, verse sneeuw!
    De huizen heten inderdaad villas winterberg en hadden een jacuzzi bad, sauna en gashaard en fenomenaal uitzicht. Ze zijn wel wat prijzig.

16. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wij gaan dit jaar trouwens naar Damüls, met de kerst. We kunnen nog vrij laat annuleren dus mocht er geen sneeuw liggen dan snel op zoek naar een andere locatie. Maar het dorp en omgeving staat bekend als zeer sneeuwrijk. Al blijft het spannend natuurlijk met de kerst.

Deel Deze Pagina