Waar op letten reisbedje?

Discussie in 'Veilig slapen' gestart door Littlegirl1989, 19 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Nadat ik met mijn ouders afgesproken had dat we gezamelijk een reisbedje zouden kopen (op hun verzoek) krijg ik zojuist een bericht dat ze zelf een bedje hebben gekocht. Oke....
    Nu kan ik helemaal niks over dit bedje vinden op internet. Bol.com verkoopt het via een andere website, verder alleen vage veilingsites. Het merk zegt me niks en ik ben eigenlijk helemaal niet blij er mee :rolleyes:.
    Kan iemand er iets van zeggen? Waar let ik straks op voor ik de kleine hier zomaar in leg?

    https://www.bol.com/nl/p/lionelo-simon-2-in-1-reisbedje-commode-met-vele-accessoires-draagtas/9200000096404085/?suggestionType=typedsearch&bltgh=mGfdRiyPOW-nw0pzOvNDnw.1.2.ProductImage
     
  2. AvdY

    AvdY Niet meer actief

    Het is een campingbedje. Het ziet eruit als een normaal campingbedje, wat zou er mis mee moeten zijn? Ik zou zeker iets zeggen tegen je ouders, namelijk dankjewel. Wij hebben voor een tientje op marktplaats een campingbedje gekocht, zeker niet zo luxe en mooi als deze van jouw link.
     
    Tuttebella en Pancakes vinden dit leuk.
  3. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    ik zou er nog een matrasje bijkopen.
    Het inleggertje wat er bij zit is erg dun en enorm hard.

    verder ziet het er top uit hoor. Al zou ik die poespas er niet boven willen hebben als mijn kind er in ging slapen. :oops:
     
  4. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    #4 Littlegirl1989, 19 aug 2018
    Laatst bewerkt: 19 aug 2018
    Geen idee wat er mis mee is, ik kom zelf als ik google (buiten bol.com) alleen op oost-europese websites en veilingsites. Dus wil graag iig kunnen checken of het een veilig bedje is. Aangezien ik er geen ervaring mee heb vraag ik dus waar ik daarbij op moet letten, meer niet. Ik krijg zelf vooral kriebels van dit bedje als ik lees dat ze adviseren tot 8mnd het verhoogde middenplatform te gebruiken, terwijl ik op andere websites lees tot 2-3mnd. Dat brengt mij aan het twijfelen hoe hoog zij veiligheid hebben staan in hun gedachtegoed.

    Wat ik tegen mijn ouders moet zeggen is daarbij niet echt relevant. Als het een veilig bedje is vind ik het uiteraard helemaal prima als zij een eigen campingbedje bij hun willen hebben staan in plaats van ons eigen bedje, maar ik heb er zelf dus weinig kennis van en ken het merk ook niet dus vandaar dat ik graag van anderen hoor hoe en wat. Voor mijn gevoel is zo'n vaste commode erop en de vaste mobiel iets waar ik vraagtekens bij zet als onervaren bijna-moeder. Niet gek toch om dan ervaren moeders om advies te vragen?
     
  5. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Ik lees op internet dat dat dus niet veilig is, heb jij daar ervaringen mee?
    En dat laatste heb ik dus ook beetje als bijgevoel. Ik weet niet of dat veilig is en of het er af te halen is. Maar heb ook geen idee of het een absolute no-go is of niet..
     
  6. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ik had dat toen ook allemaal gelezen. Toen ik een campingbedje aan ging schaffen.
    Heb er 1 bij de babydump gehaald en de bijbehorende matras erbij gekocht. En die ligt goed strak tegen de randen aan.
    lijkt mij dus veilig genoeg.

    voor iedereen persoonlijk. Dat is net als die mobiles boven het bedje. De een doet het wel en de ander niet.
     
  7. Sophiex

    Sophiex Actief lid

    26 okt 2016
    375
    325
    63
    Commode en andere onderdelen zijn er af te halen lees ik, anders is die ook niet in te klappen :) dus je zou het bedje ook zonder poespas kunnen gebruiken. Al is het dan zonde zon duur bed te krijgen terwijl je die opties nooit gebruikt waarschijnlijk. Verder snap ik dat je t misschien geen fijn idee vind zonder andere recensies... En 16kg voor een campingbedje is ook wel flink :rolleyes: waar je op moet letten weet ik eigenlijk niet.. ik heb gewoon t goedkoopste bedje van de prenatal en daar verder niet echt onderzoek naar gedaan eigenlijk.
     
  8. Sophiex

    Sophiex Actief lid

    26 okt 2016
    375
    325
    63
    O en ik heb er wel een extra matras bijgekocht, maar die gebruiken we niet meer. J. Slaapt veel beter zonder. Dus je kan ook overwegen het eerst zonder te proberen en anders een matras erbij kopen die er ook bij aangeraden wordt zodat die goed past. Dan is er weinig mis mee.
     
  9. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Extra matrasje moet je echt niet erin leggen, hoe goed het ook past, een kind kan er toch tussen komen en dan stikken. Op dat harde matrasje slapen ze ook prima.
     
  10. Ocean83

    Ocean83 Bekend lid

    13 mei 2015
    731
    82
    28
    Wij gebruiken het campingbedje al jaren zonder extra matras. Ze slapen er prima op. En ik denk altijd, koop je een campingbedje op mee te reizen, moet er weer zo’n matrasje mee...
     
  11. fruitcoctail

    fruitcoctail Niet meer actief


    Het wordt idd afgeraden omdat een kindje met rollen er tussen kan komen
    Dit is helaas gebeurd
    Mijn ervaring ze slapen prima op het dunne plankje die er standaard bij zit
     

Deel Deze Pagina