te warm of te koud in bedje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sneeuw, 27 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze kleine van 6 maand ligt nu te slapen in romper met half lange mouwtjes, pyamaatje, zomerslaapzakje en dubbel velluxdekentje. Vraag me af of dat niet te koud is. Hij heeft altijd koude handjes maar dat is volgens mij niet zo erg. Verder voelt hij wel aangenaam aan, maar tja, nu het winter wordt...........

Op de slaapkamer is het zo'n 17 graden. Hij slaapt altijd met beide armen boven de dekens.
    Nu twijfel ik of ik hem zo'n dikkere witte slaapzak van de Hema aan moet doen, waar ik evt. de mouwen van af kan ritsen, maar hoe doen jullie dat nu het wat kouder wordt? Dan geen dekentje meer over?

2. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.209
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Bij ons zoontje op de kamer is het rond de 18 graden en hij draagt: romper korte of lange mouw, pyjama, winterslaapzak van hema met mouwen eraan. Geen dekentje. Hij is wel ouder 20 maanden.

3. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Onze dochter is wel ouder, maar draagt een romper met lange mouwen, pyama en zomerslaapzakje. Daarbij gebruiken we dan nog 2 dekentjes.
    Slaapzakje gebruiken we weer omdat het nu zo koud is en ze altijd boven de dekens komt (en dan werd ze rond 03uur huilend wakker - kou)

Het is ook zo'n 17 graden op d'r kamertje.

Je kunt in de nek van je kindje voelen en als hij daar gewoon lekker warm is is het prima. Handjes/voetjes zijn geen goede graadmeter.

4. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Hetzelfde als vruchtje. romper lange mouw, pyjama en winterslaapzak van de hema met mouwen eraan.

5. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Hier een rompertje met korte mouwen of zonder mouwen, pyjamaatje, afwisselend slaapzak met of zonder mouwen (ik heb het idee dat ze zonder mouwen lekkerder slaapt ook al vind ik het wat fris) en dekentje over de beentjes.

6. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Hier 19 graden en een pyjama, romper met korte mouwen en een winterslaapzak zonder mouwen plus nog een enkel dekentje, maar dat is meer voor het idee, ze kruipt eronder weg.

Koude handjes is idd geen graadmeter, maar het lijkt mij niet lekker slapen met koude handjes, dus misschien toch een winterslaapzakje?

7. Que

Que Niet meer actief

Hier werd de kleine man ook iedere nacht een paar keer wakker omdat hij het koud had. Het was maar 13 graden (zonder dat het vriest buiten). Hij had aan romper lange mouwen, pyama, zomerslaapzak, winterslaapzak, lakentje en een fleecedeken. Ja jullie lezen het goed 2 slaapzakken.

Nu sinds vrijdag hebben we een kacheltje en maken het zo'n 19 graden. Twijfel iedere keer wat ik hem moet aan doen nu het warmer is. Heb het nu maar zonder zomer slaapzak gedaan. Mocht ik het vinden dat het te warm is dan haal ik het deken eraf.

8. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    mijn mannetje slaapt in een romper lange mouw, pyamaatje, winterslaapzak met mouwen, enkele deken (katoen) Hier is het 18graden op zn kamertje. Wel altidj koude handjes dus doe nu tegenwoordig mn mouwen niet emer zo ver opstropen, dan zitten ze een beetje over zn handjes heen.

Ik heb het idee dat onze kleine nog weleens in zn ogen wrijft met zn handjes in zn slaap... dus dan wordt hij wakker van die koude handjes ineens hihi. Liefs

9. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    o jee onze dochter slaapt in romper kort of lange mouw en dan pyjama, katoene lakentje met 2 dekentjes..............als ik dit zo lees moet ze het dan koud hebben? Ze slaapt de hele nacht door meestal en alleen handjes zijn koud, nekje nooit....

10. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Mijn zoon was elke keer zo verkleumd... Het is hier ook meestal 18 graden, maar wij hebben een purflo matras, dus daar komt lucht door. We hebben nu een combisleeper gekocht en hij heeft het weer lekker warm!

11. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

hier is het maar 14 graden op de kamer (enkelglas) en ze draagt:
    romper zonder mouw
    bovenstukje van pyama
    winterslaapzak zonder mouwen
    1 dikke fleece deken met laken

als het nog kouder word dan dit geef ik haar extra een pyamabroekje aan denk ik...

12. fafje

fafje Niet meer actief

bij ons is het koud op de kamer, waar je zelf snel koude neus en handen krijgt...

ik verwarm zn bedje altijd voor bij de laatste voeding...sinds 3 dgn met slaapzak(witte van prenatal met mouwen) ...daaronder een lange mouw romper...maar dan wel met de kruik bij zn voetjes...

als ik de kruik alleen heb gebruikt om voor te verwarmen draagt ie een lange mouw romper, truitje onder de slaapzak en dekentje over de beentjes

13. MiSe

MiSe Niet meer actief

Hier vanavond 13 graden! :$ ben benieuwd hoe koud het gaat worden als het echt hard gaat vriezen. Onze slaapkamer is gewoon 4 graden warmer, staat de wind niet op.. Maar goed, hier vanavond een romper lange mouw, dun broekje, winter slapzak met mouwen en dekentje, heb er nu ook een soort sprei overheen gelegd. Nu moet ze het wel warm hebben :D

14. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    zat hier toevallig ook over na te denken :)

hij heeft aan:

romper korte of lang mouw, pyama, winterslaapzak (met vanaf vandaag mouwtjes eraan) en een dekentje....

maar hij heeft ook altijd koude handjes smorgens...

15. Proudparents

27 nov 2009
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier op de slaapkamer bij de kleine word het nu echt te koud. Moet nu ook gaan kijken om het te gaan verwarmen. We zijn ook blij als we verhuisd zijn. Koud apartement in de winter. En in de zomer een sauna.

16. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

hier meestal alleen rompertje kortemouw, en dan winterslaapzak.
    dat deden we vorig jaar ook, al wil ze dit jaar met dekentje slapen, ik doe nu 1 deken in een dekbedhoes , meestal ligt die er halvewege de nacht weer af,

Deel Deze Pagina