Probleem met de fles.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Esthertje, 25 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Youri wil helemaal niks meer via de fles hebben, alleen nog maar van een lepeltje.

Maar hij wil ook geen diksap via de fles, heeft iemand een tip?

2. jeannet

jeannet Actief lid

4 mrt 2007
    340
    0
    0
    huisvrouw
    hai

ik weet precies wat je bedoelt :-k
    het is echt heel vervelend,
    johwenna wil sochtends haar fles niet meer die van 10:30 uur
    nu geef ik haar maar fruithapje en wat rosevice
    en dan om 14:30 uur
    de fles weer
    dan heeft ze toch voldoenden vocht binnen

3. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Fenneke heeft dit ook wel eens.
    Ik maak dan pap van de melk en die eet ze dan lekker van het lepeltje.
    Op een gegeven moment wil ze weer gewoon drinken hoor!
    Succes!

4. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Wilde net hierover een onderwerp neerzetten. Mijn zoontje weigert ook sinds twee dagen de fles. Alleen de fles van 22.30 drinkt hij nog helemaal leeg. Zijn fruithapje en groentehap is geen probleem. Ik geef hem eerst de fles, die weigert hij dan en vervolgens zijn groentehap en die eet hij makkelijk op. HIj drinkt nu ongeveer 400 - 500 ml per dag. Is dat wel voldoende?

5. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Victoria, Youri komt ook net aan de 450 per dag, was volgens het cb meer dan genoeg. Maar ja dan moet hij wel de fles willen, ik maak er idd dan maar een papje van en dat gaat wel goed.

6. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Fijn om te horen dat dat voldoende is. Een paar dagen geleden dronk hij nog vijf flessen van 180 + 6. Nu ben ik blij als hij deze vijf flessen voor de helft leeg drinkt. Hij gaat gewoon een beetje liggen spelen met de speen van de fles en naar mij liggen lachen terwijl ik hem de fles geef. Maar hoe doe je dat dan om een papje te maken? Doe je dat met rijstebloem? En hoeveel scheppen en hoeveel melk? Dan ga ik dat morgen eens proberen als hij weer de fles weigert.

7. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Ik heb pap van bambix, waar opvolg melk met granen inzit. Doe ik 120 cc water met 8 eetlepels pap, en smullen maar.

Hier was het ook van de ene op de andere dag ging hij van 4 flessen naar 2, de fles van 12 uur weigerde hij en ben toen pap gaan proberen, nou en hij smult er echt van. Bij het cb overlegt en het was prima.

8. sophie2

sophie2 Lid

26 aug 2007
    67
    0
    0
    huisvrouw
    Velserbroek
    Hallo,

Misschien zijn het sprongetjes die jullie kindjes maken. Dit had ik met Sophie ook rond die leeftijd. Is erg frustrerent. Maar echt, het komt allemaal goed. Dat weet ik, was bij Sophie ook zo. Dan nemen ze gewoon weer wat ze moeten kunnen drinken.
    Als de groei en de plas luiers goed zijn en genoeg, maak je dan maar geen zorgen.

groetjes Sonja

9. Emmaatje

Emmaatje Actief lid

12 jul 2006
    426
    0
    0
    Secretaresse
    Emmen
    Daan is 2 weekjes ouder dan jouw kleine Victoria, en volgens het CB zijn zijn 3 flessen van 180+6 meer dan voldoende per dag!Ik geef hem `s middags wel 100 cc diksap ook...

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je kunt op deze leeftijd drinken ook gewoon in een beker aanbieden.
    Doorgaans wordt geadviseerd om diksap e.d. niet in een fles aan te bieden maar in een beker. Dan leren ze te onderscheiden: uit een fles komt melk, in een beker zit iets anders. Het is ook beter i.v.m. zuigflescaries.

Je kunt een deel van de melk in de vorm van pap met een lepeltje geven. En als je kind geen verhoogd allergierisico heeft kun je ook een deel van de zuivel in de vorm van yoghurt, biogarde of kwark geven (vol of halfvol), bij voorkeur zonder smaak erdoor, dus gewoon puur.

11. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Dirksmama, Wij hebben gister zo'n beker gehaald, maar hij snapt niet dat hij er aan moet zuigen, hij vind het leuker om te blazen :)

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    O, maar je moet ook geen antidrinkbeker nemen, maar een gewone beker, die jij vasthoudt en tegen zijn mond houdt zodat hij kan drinken. Veel handiger.

Deel Deze Pagina