Mijn dochtertje is nu 8,5 maand oud en wordt sinds 2 weken plots weer wakker tussen 23-23:30. Ze huilt dan eigenlijk al direct vrij overstuur en zit gedesoriënteerd op haar billetjes soms te huilen. De eerste week kon ik haar nog rustig een slokje water geven en ging ze na even rustig te worden wel weer verder slapen. Maar sinds een week wilt ze het water niet meer em blijft ze huilen tot ze een flesje heeft gekregen. Die geef ik haar dan maar (van 90+2) ondanks dat ze al bijvoorbeeld al om 20:00 de laatste fles eigenlijk heeft gehad. Maar wat ik ook doe, alles al geprobeerd, ze is niet stil totdat ze die fles heeft. En sinds gisteren is het zelfs zo dat als ik haar even neerleg of zit ze het op een huilen zet tot ik haar vast houd, dan gooit ze zichzelf tegen mij aan. Zostraks zelfs haar in slaap moeten wiegen, zelf in bed wilde/lukte niet. Overdag heeft ze dit overigens niet. Weet iemand wat dit kan zijn? Is dit een stukje van de bekende verlatingsangst of iets anders? Ik was juist opgelucht dat ze zo goed ander eten eet en we nu op 3 flessen zaten, maar dat is nu weer anders. Iemand een idee?
Ze lijkt wel honger te hebben! Gewoon een fles geven en daarna weer terug. Heeft mijn baby ook gehad. Is een fase. Misschien een sprong. Gaat weer over.
Als een flesje helpt zou ik dat vooral geven. Dan zal het honger zijn. Babys gaan constant door fases heen waar ze steeds meer leren en dat kost extra energie. En misschien zit ze wel in een groeispurt, hier gaf dat ook eerst extra honger en dan ineens weer groter worden.
Ik zou ook een flesje geven als dat is wat helpt. Maar je zegt ook dat ze zich helemaal aan je vast klemt, dus wellicht wordt ze angstig wakker, is ze bang (verlatingsangst?) en heeft ze even geborgenheid nodig. Hier hebben we ook met periodes ons zoontje in slaap moeten wiegen, als hij dan lekker bij mij lag te slapen legde ik hem weer terug in z'n bedje. Dit probeerde ik wel altijd voor hij een flesje kreeg. Als het wiegen niet werkte dan kreeg hij een flesje.
mijn zoontje van 9 maanden is de laatste 2 weken erg hangerig. Zelf spelen lukt even niet en hij wil bij mij zijn. Slapen snachts was altijd drama en ging juist weer beter. Maar nu is het overdag drama. hij slaapt amper een uurtje overdag. Misschien zitten ze allebei in hetzelfde sprongetje
Gelukkig dat jullie dan ook adviseren om gewoon een flesje te geven. @ Cynthia het lijkt idd wel op elkaar. Toevallig sliep ze overdag ook makkelijk, sowieso 3x 2 uur naar bed. Nu sinds anderhalve week ook belabberd en als het meezit 2x 3 kwartier. Het lijkt haar niet veel te doen, nog altijd lekker vrolijk. Maar is wel even switchen. Dat hangerige is best wel nieuw. Nu probeer ik ook dat als ze valt, wisselende personen haar af en toe troosten. Want ze stak steeds haar handjes dan naar mij uit maar wil voorkomen dat alleen ik dat straks nog kan. (Al doe ik dat natuurlijk met alle liefde) Weet niet of dat überhaupt kan, maar dat ik niet zelf verlatingsangst creër ofzo. Bedankt weer iedereen voor de tips!
Met groeisprongetje en honger zou ik gewoon een (troost)flesje geven. Kindjes gaan vanaf een maand of 8/9 ook dromen. Dat zou het ook nog kunnen zijn.
Ik heb de " oei ik groei'' app op mijn telefoon en daar staan heel veel herkenbare dingen die nu allemaal gebeuren. en daarvoor nog niet zo duidelijk waren. Wij hebben bijvoorbeeld een traphekje bij de woonkamer naar de gang/keuken. omdat we een hond hebben die verhaart en dan zorg ik dat in elk geval de woonkamer schoon is om te kruipen maar de rest is gewoon niet bij te houden. dus als ik even ga wassen/koken of broodje maken dan loop ik weg. Dan komt ie direct naar het traphekje dat deed hij eerst ook niet. en dan staat hij echt te schreeuwen en huilen dat ik moet komen. En de hele dag wat slechter zelf spelen, slechter eten en slechter humeur. Dit hoort typisch bij het sprongetje 6. Milan sliep overdag ook goed. 2x 2 uurtjes. Maar sinds 1,5 a 2 weken slaapt hij net aan een uurtje.. En dan is het soms moeilijk om tot 19:30 wakker te houden. Maar ik vind 6 uur sochtends echt te vroeg haha Milan is geen miepkont als hij valt. ik spring altijd gelijk op haha maar meestal is hij alweer op de been. Soms piept ie even maar ik wacht dan eventjes tot ik hem oppak. wil er ook geen mietje van maken haha