Hallo, Ons dochtertje van 8 maanden heeft sinds gisteren ofzo (viel me gisteren namelijk op) erg rode schaamlippen. Geen vlekjes o.i.d Haar billen zijn verder niet rood. Alleen haar schaamlippen. Moet ik hier nu iets mee? Insmeren of zo? Maar zalfjes enzo zijn toch juist voor rode billen? Ik smeer hier namelijk nooit zalf, omdat onze kinderen eigenlijk nooit rode billetjes hebben. Maar nu weet ik dus even niet wat ik met deze rode schaamlipjes moet doen. Weten jullie het? Groetjes, Hanna
Mijn dochter had dat ook weleens, denk dat de huid daar gevoeliger is als op de billen. Lekker zonder luier laten liggen zodat het kan luchten en maizena erop werkte hier goed
Bepanthen helpt ook heel goed. Ik gebruik dit ook als ze rode billen heeft. Als ik het er 's avonds op smeer is het de volgende dag al over.
Het klinkt als een schimmel infectie, als sudo creme en bepanthene niet helpen. Is het hoogst waarschijnlijk dat en dan moet je toch even langs de huisarts.
Onze dochter heeft dat ook weleens, nu nog. Ik smeer er dan sudocreme op en dan is het zo over. Als het een schimmel zou zijn dan is het niet alleen rood maar dan hebben ze ook meestal wat afscheiding, en is het wat wit.
bepanthen is voor diverse dingen, ook voor tepelkloven bijvoorbeeld - dus als ik twijfel over wat er op te smeren, dan kies ik meestal voor bepanthen. Maizena gebruik ik overigens ook graag-.
Als het na een paar dagen smeren met zinkzalf/sudocreme etc. niet over is kan het zo maar een schimmelinfectie zijn, had ik ook laatst met mijn dochtertje.
Hey! Bedankt voor jullie reacties! Morgenochtend bij het luierverschonen zal ik er een klein beetje bepanthen op smeren!