wat te doen bij rode schaamlipjes (en geen rode billetjes)?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door hanna76, 30 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hallo,

Ons dochtertje van 8 maanden heeft sinds gisteren ofzo (viel me gisteren namelijk op) erg rode schaamlippen. Geen vlekjes o.i.d Haar billen zijn verder niet rood. Alleen haar schaamlippen. Moet ik hier nu iets mee? Insmeren of zo? Maar zalfjes enzo zijn toch juist voor rode billen? Ik smeer hier namelijk nooit zalf, omdat onze kinderen eigenlijk nooit rode billetjes hebben. Maar nu weet ik dus even niet wat ik met deze rode schaamlipjes moet doen.
    Weten jullie het?

Groetjes,
    Hanna

2. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Mijn dochter had dat ook weleens, denk dat de huid daar gevoeliger is als op de billen.

Lekker zonder luier laten liggen zodat het kan luchten en maizena erop werkte hier goed :)

3. Babel44

Babel44 Niet meer actief

ik smeerde er toch dun wat weleda billencreme op. Zo weg.

4. eh1978

eh1978 Lid

17 sep 2009
    91
    0
    0
    leerkracht
    hengelo
    Bepanthen helpt ook heel goed. Ik gebruik dit ook als ze rode billen heeft. Als ik het er 's avonds op smeer is het de volgende dag al over.

5. aksiram

aksiram Actief lid

9 aug 2006
    110
    0
    0
    Amersfoort
    Het klinkt als een schimmel infectie, als sudo creme en bepanthene niet helpen. Is het hoogst waarschijnlijk dat en dan moet je toch even langs de huisarts.

6. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Onze dochter heeft dat ook weleens, nu nog. Ik smeer er dan sudocreme op en dan is het zo over.
    Als het een schimmel zou zijn dan is het niet alleen rood maar dan hebben ze ook meestal wat afscheiding, en is het wat wit.

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.819
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    bepanthen is voor diverse dingen, ook voor tepelkloven bijvoorbeeld - dus als ik twijfel over wat er op te smeren, dan kies ik meestal voor bepanthen.
    Maizena gebruik ik overigens ook graag-.

8. chantal1606

chantal1606 Actief lid

25 jun 2010
    403
    15
    18
    NULL
    NULL
    Als het na een paar dagen smeren met zinkzalf/sudocreme etc. niet over is kan het zo maar een schimmelinfectie zijn, had ik ook laatst met mijn dochtertje.

9. Rosado

Rosado Niet meer actief

Heeft Ayla ook wel eens. Ik smeer er dan heel dun wat sudo op en dan is het zo over.

10. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hey!
    Bedankt voor jullie reacties! Morgenochtend bij het luierverschonen zal ik er een klein beetje bepanthen op smeren!

Deel Deze Pagina